Utorok, 17. Decembra 2019, 14:49
Čaute, mám tento problém len pár dní dozadu. Naposledy sa na aute vymieňali termostaty, DPF sa dal vyčistiť a vstreky. Teraz má auto správny ťah a všetko ohľadne motora sa javí že funguje normálne.
Bol som opäť v servise s týmto problémom. Zistili, že sú to výfukové plyny (nie olej), čo môžem potvrdiť. Pri otvorenej kapote to tiež cítiť že to niekde uniká. Všetko bolo čisté, na prvý pohľad nič neunikalo. Na zdviháku sa ale našiel problém. Spona ktorá spojuje dpf s nejakou hadicou sa uvoľnila, asi preto, že bola nová po výmene DPF. Teraz by to už smrdieť nemalo ale nie je tomu tak. Problém sa na 70% vyriešil, cítiť to menej. Pri kontrole prehliadke motora sa ešte zistil malý únik na turbe. Je tam také malé tiahlo a tam bolo trochu zadymené.
Je veľký rozdiel ak zapnem vnútorný okruh. Vtedy to začne smrdieť. Preto som vytvoril túto tému, nakoľko som nemohol nikde nájsť bližšie informácie prečo to začne smrdieť len pri zapnutí vnútorného okruhu. Čo podľa mňa má práve zavrieť klapky. A domnievam sa že by to nemalo za žiadnych okolností cítiť. Nepoužívam ten vnútorný okruh často ale naposledy v lete to fungovalo dobre.
Ak vypnem recirkuláciu, okamžite cítim rozdiel a po chvíli skoro nič necítiť. Kúrenie beží normálne, a aj kúri dosť, už 3-5min po štarte. Cítiť smrad aj pri jazde aj keď auto stojí.
Viete mi poradiť ako vyriešiť tento problém? Alebo radu ako to vysvetliť?
Súčasnosť: E91 330d x-drive 2006 M-Paket
Ex1: E46 330xd Touring 2003
Ex2: E46 320i 1999