Pondelok, 10. Februára 2020, 19:57
no ja som si to na 1.4tsi nevsimol prave nijak, ale 2x do tyzdna, prakticky pravidelne uz druhy rok, chodim s nakupnou taskou 1.0mpi identicku trasu, zhruba 80km, 25 dialnica, 15 mesto, zvysok okresky. v lete som maval priemer za celu jazdu podla palubaku 5.5-5.8 ale klima naplno ale co viac zralo boli 215 r16 gume. v zime na 185/r15 som maval vzdy 4.5-4.8, ak somnapriklad cestou naspat z mesta domov nesiel po dialnici ale tiez po okreske tak aj 4.2. Odkedy som tankoval e10, tak som si vsimol, ze spotreba nepada pod 5.3, pricom nic ine sa nezmenilo. tak som v polke januara natankoval plnu 100 oktanu e5, teraz som tankoval cez vikend druhykrat plnu, a za tych nejakych 600km to zas padlo niekam okolo 4.8. ale teraz tazko povedat ci je to samotny ekoteror v mensom pomere alebo 100 oktan, lebo na 20i b48 mi tiez 100 oktan urobil aspon o pol litra nizsiu spotrebu, ale necakal som ze litrovy vysavac neoturbeny vobec bude mat nejaky rozdiel v spotrebe. A pozorujem drsnejsi zvuk motora pri studenom starte na tej malej bude, ale to je skor take dekarbo pocitovanie, ved to huci jak jebnute furt, tam je to jedno. Mi tak teraz napadlo, ci WLTP normovanie spotreby prikazuje tankovat 95ku alebo tam tankuju nejaky formula kerozin, lebo ak by e10 naozaj zvysovala spotrebu o 10% tak su vyrobcovia v pici s kvotami na emisie aj pri toyote prius.