... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

LTFT

Nedeľa, 19. Januára 2020, 14:58

Zdravím. Mal by som takú otázku od skúsených, či jeden chybný/upchatý vstrik na 6-valcovom motore či môže zapríčiniť vysokú (+ 8 až +12) korekciu na obidvoch bankách?
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: LTFT

Nedeľa, 19. Januára 2020, 19:16

Možno by som to mal trochu objasnit. Vychádzam z toho, že je to z ničoho nič (predtým bolo +-2) a mne pohľad na data hovorí, že problém je celoplošný (naraz snáď neskapnú ,,všetky,, vstrekovače). Preto sa pýtam či naopak z pohľadu diagnostika je možné aby jeden zlý vstrek otočil na hlavu komplet všetky valce?
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: LTFT

Utorok, 21. Januára 2020, 10:06

Problém bol vyriešený (MAF).

Doplním o moje skúsenosti pre ostatných, kedže MAF skoro sa nedá diagnostikovať: Pri voľnobehu motor sa choval normálne. STFT vždy okolo nuly. V INPA ale ukazoval voľnobežný ventil (pri voľnobehu) okolo 23%, čo sa mi nezdalo, lebo má mať cca 35%, rozhodne vždy nad 30%. Veľa iných aut som si aj overil. Dôvod prečo sa otvára menej nie je zlým ventilom, ani lepším vzduchom, to MAF nameral menej vzduchu než mal. Dobrý MAF na 325i (M54) má v priemere 10.25 kg/h, v prípade 10,50 kg/h, a pod 10 nezvykne sa dostať. Sú to ale stále minimálne odchýlky. Keď často ukazuje 9,75 kg/h, dokonca sem-tam okoštuje 9,5 kg/h, vodítkom je voľnobežný ventil a ten keď bude hlboko pod 30%, MAF je na výmenu.
E46 325i
E46 323i
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6543
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: LTFT

Sobota, 25. Januára 2020, 02:11

GT323 napísal:
Problém bol vyriešený (MAF).

Doplním o moje skúsenosti pre ostatných, kedže MAF skoro sa nedá diagnostikovať: Pri voľnobehu motor sa choval normálne. STFT vždy okolo nuly. V INPA ale ukazoval voľnobežný ventil (pri voľnobehu) okolo 23%, čo sa mi nezdalo, lebo má mať cca 35%, rozhodne vždy nad 30%. Veľa iných aut som si aj overil. Dôvod prečo sa otvára menej nie je zlým ventilom, ani lepším vzduchom, to MAF nameral menej vzduchu než mal. Dobrý MAF na 325i (M54) má v priemere 10.25 kg/h, v prípade 10,50 kg/h, a pod 10 nezvykne sa dostať. Sú to ale stále minimálne odchýlky. Keď často ukazuje 9,75 kg/h, dokonca sem-tam okoštuje 9,5 kg/h, vodítkom je voľnobežný ventil a ten keď bude hlboko pod 30%, MAF je na výmenu.
MAF sa da do velkej miery diagnostikovat velmi jednoducho - diagnostickym programom. Ak mas len INPA, v tom pripade diagnosticky program nemas, vies len vycitat urcite hodnoty. Ale klobuk dole, ze si prisiel na vec problemu tymto systemom. Urcite to moze pomoct ostatnym.
Princip diagnostiky MAF - teda testovacieho modulu, funguje na velmi jednoduchom systeme a to porovnavanim kalkulovanej hodnoty (sollwert) s aktualne udavanou a to pri viacerych rezimoch motora a ostatnych velicin, ktorych meranie funguje (pri roznych otackach, pricom sa berie aj hodnota statickeho tlaku ziskaneho senzorom v DME). A nato by si prisiel aj bez porovnanvania hodnot s ostatnymi vozidlami.
Mimochodom, vyvazenost resp. rovnobeznost chodu motora, o ktorej hovoris v prvom prispevku a zobrazuje hodnoty korekcii, sa da meriat len pri volnobeznom chode. Pri pridani plynu a otacok toto meranie nie je ziadnym sposobom smerodatne. Myslim si ze s vahou vzduchu nema vela spolocneho.... Pretoze funguje na principe merania uhlovej rychlosti otacania klukoveho hriadela pri pracovnych cykloch danneho valca... Cize s nim sa da zistit len to, aku pracu ktory valec vykonava. Realny stav vstrekov a ani vahy vzduchu sa s nim zistit neda.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LTFT

Sobota, 25. Januára 2020, 03:20

Lenze to je u diesla, tam funguje logika a fyzika. Toto je benzin kde cidlo teploty vzduchu spravi korekcie 50. :D
 
GT323
Autor témy
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: LTFT

Sobota, 1. Februára 2020, 00:50

airbone napísal:
MAF sa da do velkej miery diagnostikovat velmi jednoducho - diagnostickym programom. Ak mas len INPA, v tom pripade diagnosticky program nemas, vies len vycitat urcite hodnoty. Ale klobuk dole, ze si prisiel na vec problemu tymto systemom. Urcite to moze pomoct ostatnym.
Princip diagnostiky MAF - teda testovacieho modulu, funguje na velmi jednoduchom systeme a to porovnavanim kalkulovanej hodnoty (sollwert) s aktualne udavanou a to pri viacerych rezimoch motora a ostatnych velicin, ktorych meranie funguje (pri roznych otackach, pricom sa berie aj hodnota statickeho tlaku ziskaneho senzorom v DME). A nato by si prisiel aj bez porovnanvania hodnot s ostatnymi vozidlami.
Mimochodom, vyvazenost resp. rovnobeznost chodu motora, o ktorej hovoris v prvom prispevku a zobrazuje hodnoty korekcii, sa da meriat len pri volnobeznom chode. Pri pridani plynu a otacok toto meranie nie je ziadnym sposobom smerodatne. Myslim si ze s vahou vzduchu nema vela spolocneho.... Pretoze funguje na principe merania uhlovej rychlosti otacania klukoveho hriadela pri pracovnych cykloch danneho valca... Cize s nim sa da zistit len to, aku pracu ktory valec vykonava. Realny stav vstrekov a ani vahy vzduchu sa s nim zistit neda.

Čo môžem to opravujem sám lebo to čo robia v servisoch nie je normálne. Ani ten motor nerozpoznajú nie ešte ho opraviť, narobia viac škod, koľkokrát v minulosti som po nich musel zrobiť znovu všetko sám. Ale pre mna je to hobby. Mám minimálne sto tisíc prečítaných strán, koľkokrát rozoberiem niečo len aby som videl ako funguje. Postupne som si zabezpečil inpa, ista, icarsoft ale používam aj obyč torque v mobilu počas jazdy, ovládam všelijaké meranie vakua, veľa súčiastok čo môžem vyskúšať, atd, proste M52TU/M54 mna baví. Niekedy v minulosti som si povedal že musím vedieť čo sú to za data keď motor ide ako má, lebo ako to chodí vždy, data začne pozerať každý až keď je zle. A tie sú mi nanič. Preto ich sledujem, nakoniec M54 nie je nič komplikovaného. Ten MAF: 2.5L je daný, ten potrebuje určitý vzduch pri voľnobehu, proste jednoduchý, stačí vedieť ako veľmi má byť ventil otvorený.

Menu rough v MS43 veľa toho nenapovie, pravda. Podľa toho aký má deň ukazuje válec horší raz ten tretí raz piaty, takže to nič, v červenom som ich nikdy nemal ani keď mi 323i išiel raz ako traktor. Chcel som vtedy len vedieť, či môžem zo zoznamu vyškrtnúť, teda či môže 1 zlý vstrek /teoreticky/ mať za následok to, že všetky válce sotva ho vyrovnajú - teda až skoro +15 LTFT na obidvoch bankách. Proste vymyslel som si zlý vstrek.
E46 325i
E46 323i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných