... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
GT323 napísal:MAF sa da do velkej miery diagnostikovat velmi jednoducho - diagnostickym programom. Ak mas len INPA, v tom pripade diagnosticky program nemas, vies len vycitat urcite hodnoty. Ale klobuk dole, ze si prisiel na vec problemu tymto systemom. Urcite to moze pomoct ostatnym.Problém bol vyriešený (MAF).
Doplním o moje skúsenosti pre ostatných, kedže MAF skoro sa nedá diagnostikovať: Pri voľnobehu motor sa choval normálne. STFT vždy okolo nuly. V INPA ale ukazoval voľnobežný ventil (pri voľnobehu) okolo 23%, čo sa mi nezdalo, lebo má mať cca 35%, rozhodne vždy nad 30%. Veľa iných aut som si aj overil. Dôvod prečo sa otvára menej nie je zlým ventilom, ani lepším vzduchom, to MAF nameral menej vzduchu než mal. Dobrý MAF na 325i (M54) má v priemere 10.25 kg/h, v prípade 10,50 kg/h, a pod 10 nezvykne sa dostať. Sú to ale stále minimálne odchýlky. Keď často ukazuje 9,75 kg/h, dokonca sem-tam okoštuje 9,5 kg/h, vodítkom je voľnobežný ventil a ten keď bude hlboko pod 30%, MAF je na výmenu.
airbone napísal:MAF sa da do velkej miery diagnostikovat velmi jednoducho - diagnostickym programom. Ak mas len INPA, v tom pripade diagnosticky program nemas, vies len vycitat urcite hodnoty. Ale klobuk dole, ze si prisiel na vec problemu tymto systemom. Urcite to moze pomoct ostatnym.
Princip diagnostiky MAF - teda testovacieho modulu, funguje na velmi jednoduchom systeme a to porovnavanim kalkulovanej hodnoty (sollwert) s aktualne udavanou a to pri viacerych rezimoch motora a ostatnych velicin, ktorych meranie funguje (pri roznych otackach, pricom sa berie aj hodnota statickeho tlaku ziskaneho senzorom v DME). A nato by si prisiel aj bez porovnanvania hodnot s ostatnymi vozidlami.
Mimochodom, vyvazenost resp. rovnobeznost chodu motora, o ktorej hovoris v prvom prispevku a zobrazuje hodnoty korekcii, sa da meriat len pri volnobeznom chode. Pri pridani plynu a otacok toto meranie nie je ziadnym sposobom smerodatne. Myslim si ze s vahou vzduchu nema vela spolocneho.... Pretoze funguje na principe merania uhlovej rychlosti otacania klukoveho hriadela pri pracovnych cykloch danneho valca... Cize s nim sa da zistit len to, aku pracu ktory valec vykonava. Realny stav vstrekov a ani vahy vzduchu sa s nim zistit neda.