... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Patrick. K
Autor témy
Príspevky: 14
Registrovaný: 15.1.2019
Kraj: Nitriansky

Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Sobota, 28. Decembra 2019, 19:53

Česť práci. Jedna sa o nasledovný problém , auto čisto náhodne nezávisle na okolnostiach vyhodí kontrolku “nízka hladina chladiacej kvapaliny”, otvorím kapotu a veko od nadrzky je vyduté od tlaku jak bublina a následne pri otvorení začne vytláčať vodu z nadrzky ( pritom auto signalizuje nízku hladinu) . Pri otvorenej nádržke voda v systéme koluje normálne , pri zavretí veka nadrzky sa to zase natlakuje a chce to vytláčať vodu von.
Cca mesiac do zadu bola menena vodná pumpa aj termostat, môže byt niekde tam problém?
Jedna sa o 35i , n55 2011
 
Užívateľov profilový obrázok
chikin
Príspevky: 55
Registrovaný: 24.12.2019
Auto: Bmw e90 330i
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 05:13

Takto sa tusim sprava zle tesnenie pod hlavou 🤔
Now - Bmw e90, 330i A/T 190kw
Ex - Passat B5- 66kw, B5- 85kw a B5.5- 96kw
Ex - Bmw e90, 320d , 120kw
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 11:56

Teplota chladiacej kvapaliny sa ti v akých číslach pohybuje??Mal si problémy s teplotou pred výmenou čerpadla a termostatu?
 
Užívateľov profilový obrázok
Jakub7
Príspevky: 199
Registrovaný: 31.5.2017
Kraj: Banskobystrický

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 12:19

momentálne mám rovnaký problém ale na 320D m47 120kw. zohrieva sa normálne a ani sa neprehrieva. drží teplotu na 90°C aj pri vypnutom kurení. na volobehu su hadice normálne ale po jazde ked skontrolujem tak su zase tvrdé. može to robit chladič egr ??
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7481
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Nedeľa, 29. Decembra 2019, 16:06

ked sa menila ta pumpa tak ste to odvzdusnili?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Veľký tlak v chladiacom systéme ?

Pondelok, 30. Decembra 2019, 20:44

Odvzdušňovacia skrutka musí byť v najvyššom bode - auto musí stáť na rovine.
Celý systém musí byť otvorený čo znamená:
1. motor musí byť zohriaty a ventilátor musí fúkať teplý vzduch do kabíny
2. kľúč musí byť v polohe "1" aby ostali otvorené klapky a ventily - ovládajú sa elektronicky a po vypnutí zapaľovania do polohy "0" za zavrú
3. mala by byť nastavená max. teplota kúrenia pre maximálne otvorenie ventilov radiátora
4. nemrznúca zmes sa vplyvom teploty rozpína preto jej hladinu kontrolujeme na teplom a nie studenom motore. Čím vyššia koncentrácia tým väčší vplyv na rozpínanie a následné tlakovanie hadíc.
5. niektoré agregáty sa vedia odvzdušniť bez vonkajšieho zásahu ale aj tak je vhodné dodržať postup stanovený výrobcom pre konkrétnu motorizáciu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných