... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
FilipR
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 23.12.2019
Auto: BMW 330XD e46
Kraj: Trenčiansky

Svieti kontrolka baterky

Pondelok, 23. Decembra 2019, 18:56

ked svieti baterka moze byt chyba iba v alternatore? Ako ho vytiahnem inak povedane ako povolit napinaciu kladku na remen?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Svieti kontrolka baterky

Utorok, 24. Decembra 2019, 00:31

Keď svieti baterka tak je to OK :) No teraz vážne, ak svieti kontrolka dobíjania na voľnobehu (a vyššom režime) motora treba zmerať napätie. Najčastejšie sú to opotrebované uhlíky, ktoré sú súčasťou regulátora napätia. Nedajú sa meniť tak jednoducho ako na vŕtačke - napríklad. Potom môže byť ďalšou príčinou diódový usmerňovací mostík. No a nezriedka aj nejaký zlý spoj na kabeláži, oxidácia, zlomenie a pod. Napínacia kladka sa povoľuje proti smeru jej tlaku uchytením za centrálnu skrutku zahnutým očkovým kľúčom alebo gola orechom, je na nej opačný závit. Pri akéj-koľvek manipuláciu s elektro súčiastkami sa dôrazne doporučuje odpojiť batériu pre možný skrat a následné poškodenie. Myslím si, že podľa toho ako sa pýtaš to asi nebude práca pre teba. Ale skúsiť to môžeš, lebo každý nejako začínal. Je dobré si potom odfotiť štítok z alternátora a pokiaľ ho aj rozoberieš - zo zadnej strany , tak je dobré mať aj fotku regulátora. Je niekoľko typov alternátorov a pri objednávaní súčiastky ti to príde vhod - existuje niekoľko typov regulátorov v rovnakom type alternátora. Mimochodom budeš musieť dávať dole aj krabicu s filtrom lebo tam asi nestrčíš ruky. Je to práca na garáž a odstavené vozidlo kým ti nepríde náhradný diel.

Pozn.: Alternátor sa potom zle nasadzuje keď nevieš ako vytlačiť matice. Je uchytený na dvoch dlhých skrutkách ktoré prechádzajú cez konzolu a matice sú v telese alternátora. Pri ich dotiahnutí sa matice stiahnu a vymedzia vôľu ktorú musíš pred nasadením zväčšiť lebo sa inač natrápiš aby si trafil skrutky do dierky. Pozor kladivo nie je riešenie nakoľko sa otrasy prenesú na všetku elektroniku vo vnútri - dá sa to ale môže sa to aj vypomstiť prasknutím či poškodením inej súčiastky.


P.S.: nespoliehaj sa na katalógové číslo súčiastky podľa VIN. Alternátor už mohol byť vymenený a nemusí tam byť pôvodný od výroby. Výrobca namontuje alternátor podľa elektro-výbavy vozidla a nie podľa motorizácie. Následne potom aj súčiastka ako regulátor napätia môže byť od iného výrobcu s iným konštrukčným uchytením. Preto som písal o tých fotkách - vlastná skúsenosť.

Test palubného počítača : tu, pozri bod 9 kontrola palubného napätia.

A kľudne to môže byť aj slabo dotiahnutá matica na (+) svorke ( hrubý červený kábel ) a následne zoxidovaná, lebo je k nej zlý prístup (zo zadu alternátora). Dal si málo informácií preto len tak všeobecne. No a ešte skontrolovať batériu či nie je KO.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných