... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 17:08

zdravim vas, mam taky problem z velkou navi v E39.. pocuval som radio zrazu prasknutie v reprakoch (zvuk ako ked kable sa o seba opru) a od vtedy ticho. niekto podobny problem??? Jednotka sa zapne normalne aj PC ukazuje, navigacka bezi akurat nejde zapnut radio...nerozsieti sa ta orancova kontrolka pri ovladaci hlasitosti..a nefunguje ani tracidlo MODE na cd menic...poistky asi OK, lebo jednotka bezi....zeby jednotka zdechla???
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 17:25

Máš vadny BM54 radiomodul...
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 17:54

to znamena?? zhanat druhu navi??
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 18:22

Nie, problém s radiomodulom... Kukni najprv poistku na nom
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 19:36

joo uz som to vygooglil myslis ten co je v kufri pri rezerve....dakujem skontrolujem
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 19:57

bolo to ono....poistka ok ale dal som supu tomu modulu a uz hra 😂😂👌 som zvedavy fokedy to vydrzi
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: E39 Navigacka Profi problem

Streda, 27. Novembra 2019, 20:13

dakujem pekne za pomoc a radu 👍
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E39 Navigacka Profi problem

Štvrtok, 28. Novembra 2019, 13:29

Peto81110 napísal:
bolo to ono....poistka ok ale dal som supu tomu modulu a uz hra 😂😂👌 som zvedavy fokedy to vydrzi

musis tomu poriadne prije..t, aby to vydrzalo.... :lol:
radsej by som sa pozrel, ci sa dovnutra nedostala vlhkost/voda a ci to nezacina korodovat/oxidovat. Lebo potom ked ho neprinutis k zivotu uz ani "dobrou supou", tak uz bude neskoro to riesit....
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: E39 Navigacka Profi problem

Štvrtok, 28. Novembra 2019, 18:16

Peto81110 napísal:
bolo to ono....poistka ok ale dal som supu tomu modulu a uz hra 😂😂👌 som zvedavy fokedy to vydrzi
Pre istotu by som to ešte upiekol. V mojom prípade to pomohlo. Myslím upiecť v elektrickej trúbe.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E39 Navigacka Profi problem

Sobota, 30. Novembra 2019, 16:08

Ano ale len samostatnu dosku - plosak. Dava sa to na niekolko hodin, minimalne 4 hodiny a max teplota myslim 80-90C. Je to na urychlene odstranenie rezidualnej vlhkosti. Rozhodne nie na vacsiu teplotu, lebo potom to moze spravit popcorn..... Voda totizto moze zovriet :)
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: E39 Navigacka Profi problem

Nedeľa, 1. Decembra 2019, 16:53

Pečením som myslel pretavenie cínu - studené spoje. Je to na nejakých 200-220 stupňov, ale len na 2-3 minúty. Stačí pohľadať na nete. A ako som písal, mám to úspešne odskúšané.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E39 Navigacka Profi problem

Piatok, 6. Decembra 2019, 01:48

BJS napísal:
Pečením som myslel pretavenie cínu - studené spoje. Je to na nejakých 200-220 stupňov, ale len na 2-3 minúty. Stačí pohľadať na nete. A ako som písal, mám to úspešne odskúšané.

Nechcem ta urazat, ale takuto kokotinu som uz davno nepocul, to moze napisat len naivny clovek a slovensky kutil odchovany na google......... Co mas uspesne odskusane?

Trochu ti o tom popisem co si vlastne spravil alebo nespravil: Pises o pretaveni cinu. Poopravim ta, je to nie cin, ale spajka. Spajka je zliatina cinu a olova, alebo cinu, medi a striebra alebo inych prvkov. Vies vobec aky je bod tavenia tejto zliatiny? Lebo ak by si tu zliatinu v rure aj pretavil, tak by ti zo spodnej strany dosky, ktora zrejme visi na roste, museli "odpadnut" vsetky komponenty. Ak ti neodpadli, tak si pochopitelne v ziadnom pripade nemohol dosiahnut bod tavenia. A este by ma aj zaujimalo, aky druh tavidla si pouzil. Pretoze spajka sa moze bez tavidla roztavit, ale spatne ztuhnut bez tavidla nemoze, za predpokladu ze ma vytvorit vodive spojenie. Prave vtedy vznikne ten vas internetovy povestny "studeny spoj", pretoze ta zliatina sa jednoducho nemoze bez pridavnej chemie atomovo spojit s druhym kovovym dielom....
Ked si nastavil svoju ruru na pecenie kolacov na teplotu 220 stupnov, to znamena ze jej teplotny zdroj vyzaroval teplotu 220 stupnov alebo o nieco malo vyssiu. Vzduch ako prenosne medium tepla ma velmi velku stratu, teda na povrchu dosky ktoru si mal v rure mohla byt teplota po par minutach tak nanajvys 120-130 stupnov celzia. Ak uvazujeme ze sa jedna o stary druh dosky s olovenou spajkou, jej teplota tavenia je 183-190 stupnov celzia (a ta teplota musi byt priamo na dannom spoji). Pri bezolovnatej spajke je to 217-230 stupnov, podla zlozenia. Vtedy sa zacina tavit, ale pre spravny proces sa musi dosiahnut teplota aspon o 25 stupnov vyssia ako je bod tavenia, a musi trvat aspon 30 sekund kvoli aktivacii a postupnom odpareni nosnych latok tavidla (a to tavidlo musi byt urcene pre danne zlozenie pajky, pretoze sa musi za ten cas spajkovania odparit, inac sposobi v kratkom case problemy a prasknutie spoju, alebo v spoji vytvoria "kavity", co ma za nasledok jeho prasknutie vo velmi kratkom case) Takze v tvojej rure ziadny proces pretavenia spojov prebehnut nemohol, inac by sa odpajkovali suciastky ako popisujem vyssie..... Ak sa ti zda ze nieco nefungovalo a teraz to na urcitu dobu (kratku) funguje, doslo len k posobeniu tepelnej roztaznosti. T.j. ak boli mikropraskliny a strukturalne zmeny v spojoch, v medzivrstvovych "via" spojoch alebo vo vedeniach medzivrstiev dosky, tak tym pecenim v trube doslo z dovodu posobenia tepla k roztaznosti a urcitemu pohybu materialov. tj, niektore praskliny sa vymezdili a danny pristroj moze par tyzdnov zdanlivo fungovat. Nic si vsak neopravil, len si predlzil cas umierania a to aj tak len nahodne.... Je vseobecne zname ze elektronika moze sporadicky fungovat alebo nefungovat pri tepelnych zmenach. Preto sa pre testovanie sporadickej funkcnosti pouzivaju zamrazovacie spreje, alebo nahrievanie.... Nie len spoje, ale aj samotne komponenty su polovodicove suciastky zlozene z materialov, takze prehrieate nejakeho komponentu v ktorom su strukturalne poskodenia, ho moze na kratky cas ozivit (alebo zabit uplne). To by bolo asi tak vsetko odomna k tejto teme spajkovania v rure. Radsej upec nejake dobre jedlo, ale elektronicke dosky jednoducho do rury nepatria....

P.s. edit - este k tym studenym spojom. Taky spoj existuje len ak sa vo vyrobe nezapajkuje spravne. Ziadny takyto spoj sa nemoze vytvorit sam od seba casom. To co sa vytvori, su strukturalne poskodenia z dovodu teplotnych zmien, ohybania, vibracii a unavy materialu.... u bezolovnatych spajok (RoHS) to plati dvojnasobne - su totizto ovela krehkejsie ako spajky s obsahom olova, a aj ich teplota tavenia je o dost vyssia.
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: E39 Navigacka Profi problem

Piatok, 6. Decembra 2019, 20:08

Ty máš svoju výbornú teóriu a asi aj prax a ja už 2 roky bezchybne fungujúci BM 54.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E39 Navigacka Profi problem

Sobota, 7. Decembra 2019, 14:07

To nie je teoria ani prax, ale bohapusta realita. A tvoj napad z internetu si urcite zasluzi minimalne nobelovu cenu.



vsetky nefunkcne moduly, sup s nimi do rury!

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných