... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
maniaczv
Príspevky: 372
Registrovaný: 15.3.2019
Auto: Prassatii B6/B8
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Sobota, 5. Októbra 2019, 15:34

parada
Teraz: e36 323i Technoviolet
ex:e30 316i, e36 320i, e36 320i, e36 328i, e39 535i, e34 525i, e46 320i
facebook : Motovlogy SK\CZ
Insta : Rookiebikersk
Youtube : Maniaczv1
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 6. Novembra 2019, 08:06

tazke mam prve ladenie za sebou, s vysledkom som celkom spokojny, od tohto grafu tam este bol nejaky narast koni ale kolko to budem vediet dnes-zajtra. Problem je ze zacal niekde z motora grcat olej, podozrievam olejovu mierku nakolko je to tam dost nestastne vyriesene, budem to muset doladit.
Pred meranim som este stihol pripojit cidlo tlaku paliva aby som si bol isty ze ho neni malo, napodiv cerpadlo stiha, viem ze byvaly majitel ho chvilu pred predajom menil tak tu vykonnejsiu pumpu zatial riesit nebudem.
Dalej budem muset doriesit posilovac brzd, kedze kompresor saje viac ako atmosfericky motor pedal je taky cudny, bud to vyriesim premiestnenim pripojenia alebo to tam dam externu vakuovku alebo to odpojim uplne.
Neviem preco ale aj sviecky robili zlobu, docasne sa tam dali nejake suflikove zasoby a islo to s nimi podstatne lepsie.
Dalej asi budem muset vymenit termostat lebo na brzde pri nutenom chladeni motor velmi chladol, to je ako naschval, tak neznasam odvzdusnovat toto auto a uz som to musel robit aj tak x-krat....
Kazdopadne je to pre mna maly uspech ze vacsina setupu fungovala perfektne, nakolko vobec nie som automechanik :)
Prílohy
IMG_20191101_134814248.jpg
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 6. Novembra 2019, 21:04

Ake to ma este rezervy?
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 08:16

tento graf je zatial maximum, kedze z toho zacal grcat olej uz sa dalej nepokracovalo. Bol som mozno trosku vacsi optimista, ale tak to uz byva :)
Vyriesim ten olej a ostatne veci ,rozbeham logger nech vidim co to robi a budem sa zatial vozit. Cez tuto stavbu som nasiel jedneho spaniela ktory aktualne pokracuje na strokery na 2,1 litra (tiez ma ten GKD kit co ja a programovatelnu ECU), ma celkom fajn poznatky, piseme si cez whatsap, takze to nebude uplny amater tak pockam kolko z toho vytrieska on. Teraz su naviac vypnute korekcie lambdy pretoze pri vyssich otackach a nahodne sem tam hadzala prilis chudobnu/bohatu zmes takze musim zistit preco.
Prílohy
IMG_20191107_075108794.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1878
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 08:33

By bola skoda kebyze to je max vykon po tolkej namahe s prestavbou, ale aspon je vidno ze nabeh krutaku je skory a pekne sa drzi v celom rozsahu, vyhoda kompresora. :thumbup:
Mohlo by to dat aspon nieco medzi 250 - 300 koni.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
djkakadu
Príspevky: 382
Registrovaný: 2.1.2010
Auto: 2xM54 M50T M44T
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenné

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 10:15

Pekný projekt M44 ma potenciál. Rok dozadu som kúpil už oturbený Compact od Jožka Varechu, prerobil koncovku RJ z MegaSquirt 3 na MegaSquirt 2.... pak asi jedna nádrž a vypálil som dieru do piestu (došlo mi palivo pri 1Bare tlaku turba.) Cez zimu som pekne poskladal motor celý nový (odniesli si to nakoniec piesty 2 aj blok...) pekne som to zabehol a odjazdil som celý rok 2019 už poslušne na 0.6bar tlaku v saní. 2 preteky a nespočet spalených gúm na betonovej ploche... Zopár diferenciálov si to časom odnieslo tiež ale to je spotrebný materiál.
https://www.youtube.com/watch?v=yXksEwPM6Ss

Nikde som sa ale nedočítal aký plniaci tlak aktuálne máš...
Motor ma potenciál tak 1bar pri sériovom kompresnom pomere.

Držím palce a turbu/kompresoru zdar
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 11:49

plniaci tlak je myslim 0,5-0,6 ale je v podstate neregulovatelny, dam sem potom logy ak to spojazdnim, videl som toho kompakta na predaj a to ma trosku demotivovalo ze som nedal radsej turbo :)
aky tam mas vykon, bol si s tym na brzde?

dalsie zvysovanie vykonu bez upravy sania je uz len minimalne. Ten Spaniel to tak preraba a dava aj intercooler a rata s vykonom na motore cca 250-280 koni ale aj so strokerom. Ked posle nejake zmysluplne fotky pridam to sem.
Pre mna je narast tych 50-60 koni za cenu prerabania sania uz nerentabilne, ani nie tak financne ako casovo. Ja totiz tento motor stavam pre iny ucel, v tomto aute sa ma len odtestovat a co najlepsie odladit, potom ho spravim cely na novo.

Ked si skladal novy motor zohnal si v pohode ti klzaky na rozvodou retaz a kolecka? este som to neobjednaval aj ked ze vraj na sklade to maju ale hovori sa ze tieto veci su uz nedostupne.
 
Užívateľov profilový obrázok
djkakadu
Príspevky: 382
Registrovaný: 2.1.2010
Auto: 2xM54 M50T M44T
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenné

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Pondelok, 11. Novembra 2019, 19:03

No na brzde som nebol, ako rád by som naladil iskru lepšie a videl priebeh kruťaku ale nemam tu poblízku žiadnu brzdu, musel by som cestovať... Môj tip je tak 220koni teraz.
No taketo veci som nemenil, vymenil som v podstate všetky gumenné tesnenia ložiska a zložil to. Klzaky, reťaz som nechal pôvodne nic im nebolo.
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 11:42

spomenul som si ze dlho som nic nepridal, tak aspon maly progres za minuly rok.

Kedze bol problem s unikom oleja tak som sa rozhodol to skusit cele pretesnit. Vsetky tesnenia original, nova vodna pumpa a termostat lebo sa to nechcelo zohrievat.
Jasne ze aj po vymene tesneni tam furt unik oleja je, tam kde vsetkym na spoji hornej a dolnej casti krytu rozvodu. Robil som to podla original postupu a neuspech. Na forach sa hovori ze to tam tece kazdemu, a ten kto hovori ze nie, tak s nim nejazdi :) to su vsak male uniky oleja a hlavny unik bol okolo vyskakujucej mierky oleja a to som fixol.
Na poslednom dni SK Ringu som to bol cele odtestovat. Este ze som si predtym skontroloval auto lebo som mal povoleny vypustny srob neviem z akeho dovodu, asi by som nebol nadseny keby mi tam vygrcalo olej na trat :)

Cas som mal ubohy (3:16), ale mozem sa vyhovorit na vela aut na trati, jasne ze rychlejsich takze som vsetkych pustal, a ked som uz mal naslapnute na dobry cas tak sa predo mnou pretocila 911tka. Inak auto islo skvelo a najvacsiu nevyhodu vidim v seriovej sedacke, aj by sa dalo ist pod vacsim plynom ale tak som sa musel drzat nohami na mieste aby ma nehadzalo ze sa to naozaj nedalo. Mam uz pripravenu skrupinu takze najblizsie to skusim s nou.
Ked som sa vracal tak 100m od dielne zacalo nieco strasne hucat v motore, cakal som ze sa nieco pokazi len som nevedel co a kedy :)
Kladka na prisponovanie remena kvoli alternatoru (vyssie som to riesil) ma totiz maly priemer, cize ma niekolko nasobne vacsie otacky(aj som to ratal ale uz som zabudol) ako zvysok a tak sa jej rozsypaly loziska (vid foto). To aktualne riesim, nasiel som ze loziska s oznacenim C su na vyssie otacky tak to musim znova cele preratat ci to bude stacit. Ked ne budem muset dat vacsiu kladku.
Dalej riesim skakajucu lambdu, predpokladam ze ta prva odisla kvoli tomu ze pred naladenim tam jebalo tolko benzinu cez tie vacsie vstrekovace ze ju mohlo poskodit, objednal som novu.
No a poslednu vec riesim brzdy. predvcerom mi prisli brzdy z M3 E36, horuca hlava kupil som ich skor ako som si preveril ze nesadnu PnP na moje otoce. Otoc M3 stoji nova 220 v BMW, cize cely upgrade by vysiel na tisic eur, kotuc vychadza v mojom nakupe 150. Urobil som si tabulku porovnani brzd (priemery,hrubka,priemer valceka) a zo seriovych by sa tam najviac hodili prave tieto, len neviem ci sa ne chcem dat liter no. Zatial mi vsak najlepsie vychadzaju brzdy z chevrolete caprice, maju 302mm priemer a priemer valceka 75mm co su skvele hodnoty, kamos mi ich pozica na primeranie tak uvidim. Kazdopadne uchytenie brzdica povazujem za najzasadnejsiu vec takze bude zalezat vsetko na tom ako to sadne/nesadne.

Neviem ci to je vsetko co som chcel napisat ale ked ne dopisem neskor.
Prílohy
IMG_20201106_140449248_HDR.jpg
IMG_20200505_134715139.jpg
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 11:55

Asi vsetko si napisal ale co je to za lozisko? :D
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 14:28

to je lozisko kladky ktoru si napisal ked tam nedam, nepojde alternator, ak si myslel ze co to je konkretne za lozisko tak to neviem, sustruznik kupil a dal, neriesil otacky.
Podla fotky je vidno ktora to je kladka.
Prílohy
IMG_20181130_143741219.jpg
IMG_20181130_143741219.jpg (165.13 KiB) 1112 zobrazení
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 14:36

Tam daj daco na to vyrobené a pokoj. Ono ta kladka v pomere k hlavnej remenici bude tocit aj 20000RPM. To uz treba solidnejsie lozisko vybrat ako prve zo suplika. 4.2TDI ma presne taky valcek na remeni.
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 14:57

myslim ze to bolo okolo 18k rpm, ale za to vydrzala pol hodinu jazdenia po ringu vo vysokych otackach :) taku kladku TDI som onehda mal v ruke, problem bol ze ma vnutornu dieru 8mm (1,9TDI) a srob je M10, narychlo som pozrel to 4,2TDi a nenasiel som tam taku, ale asi to spravim tak ze pouzijem tu kladku a sustruznik mi vyrobi nejaky medzikus aby som ju tam mohol dat. Toto auto je cele o uceni a sice stalo kopec nezmyselnych penazi, skola to je vyborna kedze nie som povolanim automechanik.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 5. Januára 2021, 15:02

Ak sa pamatam je to tiez M8 ale to vies poriešiť steftom co ma M10-M8 zavit. A daj si volnobezku na ten alternator, pri deceleracii urcite remenica hubluje remen. No ten valcek hladaj na Q7 240kW kod BTR.

057 903 341D
Prílohy
SmartSelect_20210105-150045_Samsung Internet.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Pondelok, 11. Januára 2021, 14:13

tak ta kladka z Q7 nebola vhodna lebo bola duta z oboch stran cize by treba vyrabat dalsi medziclanok. Nakoniec bola vhodnejsia z klasickej TDi rotacky, sustruznik vyrobil zavit na dlhom srobe, sedi to dobre, nechcelo sa mi nahadzovat remen v tej zime tak najblizsie to urobim :) no a potom sa pustim do tych brzd ked budem mat cas.
Prílohy
IMG_20210111_135019585.jpg
IMG_20210111_132657052.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: ceco232 a 39 neregistrovaných