... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
Oliver159
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 10.7.2019
Auto: E46 320i 125kw
Kraj: Bratislavský

BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Streda, 23. Októbra 2019, 07:24

Zdravím, auto beží tak ako má, jediný problém s ktorým si neviem rady je ten, že... Keď prídem k autu po 1, 2 dnoch a naštartujem tak na prvý krát nabehne a hneď skape, pri druhom pokuse naštartuje normálne.... Teraz pro chladnom počasí to je horšie... Prídem k autu ráno a auto znova naštartuje na až druhý krát ale pri druhom raze extrémne klesnú otáčky a potom nabehnú normálne a idem... čo stým pani, cital som že to môže byť lambdou ale to sa mi zdá ako hlúposť
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Streda, 23. Októbra 2019, 21:32

Lambda to začne riadiť až sa zohreje čo je tak cca 45 sec. Ale ... Môže sa stať, že niektorá tzv. zamrzne a dáva od počiatku nejaké napätie mimo reálnu hodnotu. Poznal by si to napríklad podľa toho, že pokiaľ počas štartovania podržíš stlačený plyn ( asi 1/4 či 1/3 chodu pedálu ) a pokiaľ chytne bez "zdochnutia" je to ona. No skôr to bude niečo s tlakom paliva, čerpadlo, filter, regulácia tlaku, spätná vetva. Ináč lambdy sa menia po 160.000 km a odvďačí sa to potom nižšou spotrebou a emisiami v norme. Treba to hodiť na diagnostiku, a vyčítať čo najviac hodnôt. Inakšie budeš len meniť diely kým prídeš na to čo to spôsobuje.
 
Oliver159
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 10.7.2019
Auto: E46 320i 125kw
Kraj: Bratislavský

Re: BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Štvrtok, 24. Októbra 2019, 21:41

Bolo na diag. a vypísalo lamdu 2 okruh 1 tak možno to bude tým.. každopádne ďakujem
Bolo mi radené už aj vymeniť sviečky a vyčistiť skrtiacu klapku
 
sebastian33
Príspevky: 55
Registrovaný: 16.11.2015
Kraj: Prešovský

Re: BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Piatok, 25. Októbra 2019, 11:27

ja by som pozrel lambdy, daj si to skontrolovat a uvidis, sviecky by to teoreticky robit tiez, ale taketo patalie vacsinou sposobuju prave tie lambdy a nikde nie je napisane, ze sa musia vzdy rovnako chovat
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Piatok, 25. Októbra 2019, 18:12

O lambdách som toho popísal tu na fóre už veľa. Čo však môžem odporúčať za málo peňazí je ELM 327 a telefón s androidom ( len treba vyskúšať ktorý ELM 327 komunikuje, nie všetky sa chytajú ) Lebo najdôležitejšie je vidieť graf ako pracujú, čísla nikomu nič nepovedia lebo sa človek nechytá aby si dal do súvislosti napr. 4 hodnoty 8 krát za sekundu. Preto ten graf, na ktorom musia byť vykreslené hodnoty. Musí to vyzerať ako zuby z píly, pred katom väčšie a za ním menšie. Najčastejšie sa tie sondy zaseknú na nejakej hodnote a dávajú nezmyselný trvalý signál bez zmeny (ale v tolerancií) takže vám to nerozsvieti ani kontrolku motora. Čo však pripomínam je fakt že výrobca dáva sondám životnosť 160.000 km a potom sa menia bez ohľadu na to či sú funkčné alebo nie. Ich postupným opotrebovaním rastie spotreba a motor pracuje v nesprávnom režime čo následne ničí katalyzátor - preto ten interval výmeny. Nová a používaná sonda v tandeme dávajú rozdielny signál na rovnaké podmienky ale riadiaca jednotka pracuje s rozdielom medzi lambdami pred a za katom, podľa toho upravuje stechiometrický pomer paliva a vzduchu. Takže ak vymeníte iba tú sondu čo je nefunkčná nemusí sa vám podariť odstrániť problém dokonca sa to môže aj paradoxne zhoršiť. Jedinou merateľnou veličinou sú iba emisie a následne z toho spotreba, lebo ani na grafy sond nie je exaktne stanovené aké majú presne byť lebo to záleží od záťaže motora a atmosférických podmienok ( vlhkosť, teplota, tlak ). V každom prípade sa to musí " hýbať" rýchlosťou 8 x za sekundu ( 0,125 sec. je reakčný čas sondy) , ak to kreslí rovnú čiaru alebo pozvoľne sa meniacu či už smerom hore alebo dole je sonda kaput.
Tu vám prikladám záznam s ELM 327 : klikni čo sa dá kúpiť do 10 €
Popis: Pri zmrznutej vidíte ako sa sonda pred katom ide zblázniť z toho ako sa snaží vyregulovať správny pomer a lieta hore dole. V prípade lenivej za katom predná tlačí halušky riadiacej jednotke do hlavy ktorá nie a nie trafiť pomer a auto sa buď dusí alebo skapíňa pre nedostatok paliva.
A to bol iba jednoduchý prípad zlej zadnej jednej sondy ! Ak schytáte napríklad prednú lenivú a zadnú zamrznutú a nedaj bože že sú 4 a chybujú do kríža potom boh s vami pri špekulovaní prečo to nejde ako má a niekedy ťahá no inokedy zdochne. Ja vám radím, než sa s tým srať radšej ich vymeniť a voľný čas zmysluplne využiť.
Dôležité : Súčasné sondy sú vyhrievané a pokiaľ je z nejakého dôvodu prerušený obvod výhrevného telesa prípadne je nefunkčný životnosť sondy sa skracuje 5 násobne !!!
A verte tomu, že takmer nikto to nekontroluje čo by pri takmer veteránoch bolo viac ako žiadúce.
 
Oliver159
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 10.7.2019
Auto: E46 320i 125kw
Kraj: Bratislavský

Re: BMW e46 320i 125kw - štartovanie

Piatok, 1. Novembra 2019, 10:35

Zistil som čím to bolo, odchádzalo palivové čerpadlo, 2 dni dozadu odišlo úplne

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných