... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

banner
 
Joly
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 14.2.2010
Auto: BMW 120d
Kraj: Bratislavský

[DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47N2)

Sobota, 27. Decembra 2014, 18:57

Intro:

Dnes si vymeníme na mojej E87 120d olejový separátor (komplet oil breather) nakoľko už má povoz najazdených cez 200k km a aj keď už ročník 2006 nemá "hubkový" separátor ale ten novší "bezúdržbový" tak či tak má v sebe membránu, ktorá časom môže popraskať. Cena nového origo bmw je okolo 60€.
etk.png
Olejový separátor - Položka 11
etk.png (98.71 KiB) 1894 zobrazení


Čo nám treba:
-Torzné kľúče
-Imbusové kľúče
-10 mm kľúč
-Torx nadstavce na golu E14 a E18 - samice
-Nový separátor

Postup:

1. Dáme dole krytovanie motora
IMG_20141207_134321.jpg


2. Odstránime kabinovy filter aj bočné kryty (červené šípky)
IMG_20141207_134852.jpg


3. Odstránime gumu, odpojíme hadicu na troch miestach, odstránime torpédo.
IMG_20141207_135244.jpg


4. Odstránime vzpery, na kolesách orech E14 v strede E18
IMG_20141207_135452.jpg

IMG_20141207_135457.jpg


5. Odstránime zadný dekel motora. Bacha na kabeláž z ľavej strany.
IMG_20141207_135716.jpg


6. Odstránime kryt vzduchového filtra. Jeden imbus sa nachádza od zadu krytu a je k nemu dosť napiču prístup. Treba si odsunúť kabeláž.
IMG_20141207_135932.jpg


7. Povolíme a odsunieme plastové vedenie kabeláže
IMG_20141207_140530.jpg


8. Teraz máme prístup k samotnému separátoru. Separátor drží na 4 šrúboch. Takisto vyberieme aj tesnenie v oboch komorách. S novým separátorom máme aj nové tesnenie.
IMG_20141207_141645.jpg


9. Nasadíme nové tesnenie, separátor a všetko zložíme reverzom do kopy.

Na záver ešte pár foto z výmeny: starý vs. nový separátor a rozborka starého 8)
IMG_20141207_153843.jpg

IMG_20141207_153222.jpg

IMG_20141207_153053.jpg

IMG_20141207_141454.jpg
BMW 120d (198 PS)
 
Užívateľov profilový obrázok
g1de0n
Príspevky: 206
Registrovaný: 23.9.2011
Auto: E91 320D M47N2
Kraj: Bratislavský

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 15:51

Pekny navod :thumbup:
Mohol by si napisat, ci si nasiel nejake poskodenie/zanesenie na starom separatore. Resp. kvoli comu si ho vobec menil?
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5770
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 16:19

g1de0n napísal:
Pekny navod :thumbup:
Mohol by si napisat, ci si nasiel nejake poskodenie/zanesenie na starom separatore. Resp. kvoli comu si ho vobec menil?

kvoli tomu, ze by si ho mal menit kazdy treti olej
 
Užívateľov profilový obrázok
g1de0n
Príspevky: 206
Registrovaný: 23.9.2011
Auto: E91 320D M47N2
Kraj: Bratislavský

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 17:14

PeqpeK napísal:
kvoli tomu, ze by si ho mal menit kazdy treti olej

To plati pre "hubkovy" separator, nie pre "bezudrzbovy." Hm?

Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5770
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 20:42

g1de0n napísal:
To plati pre "hubkovy" separator, nie pre "bezudrzbovy." Hm?

Obrázok

hm, nie...bezudrzbovy neznamena dozivotny, nemylte si to

bezudrzbovu bateriu tiez menis ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
g1de0n
Príspevky: 206
Registrovaný: 23.9.2011
Auto: E91 320D M47N2
Kraj: Bratislavský

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 20:57

V manualnej prevodovke mam bezudrzbovy olej, vymenil som ho pri 200 000km. Nemenim ho kazdych 15 000 ako motorovy olej. Takze asi tak :wink:

Ked hubkovy separator sa ma menit pri kazdej tretej vymene oleja, tak bezudrzbovy separator by som cisto preventivne skontroloval kazdych 100 000km. Mam 222 222km a povodny separator. Motor nikdy olej nezral, nedymil. V BMW servise o jeho vymene ani nepoculi...
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5770
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47

Štvrtok, 8. Januára 2015, 21:13

g1de0n napísal:
V manualnej prevodovke mam bezudrzbovy olej, vymenil som ho pri 200 000km. Nemenim ho kazdych 15 000 ako motorovy olej. Takze asi tak :wink:

Ked hubkovy separator sa ma menit pri kazdej tretej vymene oleja, tak bezudrzbovy separator by som cisto preventivne skontroloval kazdych 100 000km. Mam 222 222km a povodny separator. Motor nikdy olej nezral, nedymil. V BMW servise o jeho vymene ani nepoculi...

ooops, skoda ze som tymto uz par soplavych motorov vyliecil
v BMW servise nepoculi ani o vymene oleja v prevodovke a ty si ho uz menil ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
matus699
Príspevky: 353
Registrovaný: 5.7.2014
Auto: M47N2 2,0 diesel
Kraj: Trnavský

Re: [DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47N2)

Nedeľa, 25. Augusta 2019, 15:42

Neprinášam žiadny návod ale keby niekoho zaujímalo ako vyzerá bez údržbový separátor oleja alebo inak odvetranie kľukovej skrine 11 12 7 799 224 ktorý sa vyskytuje v E87 E46 E90 E60 E83 konkretné v motoroch M47N a M47N2 priložím nejaké foto z rozobratia. Tento kus na foto má nabehaných 110 tisíc km. Hore je špinavý od oleja tak tu posielam foto čistého a rozobratého. Možno to niekoho bude zaujímať.

Jediné čo sa tam môže opotrebovať podľa mňa je len ta oranžová gumička ktorá u mňa vyzerá stále dobre. Ostatné su len plasty.
Prílohy
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných