... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
Ivan825
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 26.2.2019
Kraj: Trnavský

530D automat - charakteristika

Utorok, 26. Februára 2019, 17:19

Zdravím,

o (ne)slávnom automate od GM som toho našiel popísané už mnoho. Sú však veci, ku ktorým som sa nedopátral. Ak by ste teda niekto boli taký ochotný, tu je pár otázok:

1. Ako sa chová prevodovka pri dojazde na semafór? Vyraďuje po pustení plynu na voľnobežné otáčky alebo postupne podraďuje?

2. Aké otáčky točí auto pri dialničnej rýchlosti 130 km/h, prípadne 140 km/h?

3. Dá sa automat pred kúpou nejak účinne zdiagnostikovať? Povedzme, že radí plynulo, netrhá, viditeľne neprešmykuje, no mooožno nie je vnútri niečo v poriadku, prípadne menič už nie je to čo býval a tak auto neťahá ako má, čo však človek čo s daným typom nemá skúsenosti nemusí poznať.

4. Hovorieva sa, že jedným z hlavný problémov je poddimenzovaný hydromenič. V prípade jeho výmeny za kevlarom spevnenú verziu - otvára sa možnosť SW zvýšenia výkonu bez rizika "rýchleho pádu"?

Vďaka!
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: 530D automat - charakteristika

Streda, 27. Februára 2019, 10:03

1. postupne podraďuje, ale väčšinou sú otáčky dosť nízko, lebo hydromenič je v preklze.
2. neviem presne, ale myslím že okolo 2500 to točí
3. pokiaľ pekne radí a hydromenič zopína tak asi viac nezistíš... možno nejaký odborník bude vedieť viac.
4. neviem či by to potom vydržali samotné lamely vnútri. jemné zvýšenie výkonu to ale vydrží aj so stock hydromeničom ked sa tomu pridá len vo vyšších otáčkach.

mňa by zaujímalo ako má správne pracovať spojka v hydromeniči - má byť vždy natvrdo zopnutá od cca 80-90kmh, alebo pri pridaní plynu môže byť trošku v preklze ?
mne ked zopne spojka a pridám prudšie tak aby nepodradilo v rýchlostiach 90-120 akoby ho nachvílu dalo do nejakého polopreklzu, proste otáčky stúpnu, chvílu tak zostanú a potom už vidím ako je to zase na 100% zopnuté. Možno mám už zase hydromenič v péčku, ale má za sebou len nejakých 30 tis...
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2994
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 530D automat - charakteristika

Streda, 27. Februára 2019, 11:14

Mal som sice 525d (vyse 5 rokov), je tam vsak ta ista prevodovka, ale kratsi diff, cize moje odpovede k otackam budu s malou odchylkou voci 530d.
1. automat okrem piateho stupna otacky nedrzi, padnu vzdy na volnobeh. Podradovanie citit len v zmysle takom, ze citis, ze auto viac brzdi motorom ako na prevodovke klesaju stupne. Ziadne trhnutie/sklbnutie by pri podradovani bez plynu byt nemalo. Cize na stupnoch 1-4 ked ide noha z plynu dole tak otacky padaju k 750. Co som si vsimol, tak ked auto ide z mierneho kopca kde zrychluje tak sa otacky zvysili na presne 1000. Asi aby sa zvysilo brzdenie motorom.
2. mne tocilo pri 130kmh=2400ot a pri 160kmh=3000ot. Pri 530d by mali byt otacky o cca 200 nizsie.
3. na spravne zdiagnostikovanie potrebujes diag, ked prevodovku dobre poznas tak to vies podla oka, citu, sluchu. je to nadlho.
4. Ako zaznelo vyssie, problem su aj lamely a mechanicke diely v prevodovej casti a tie trpia takisto, nie je to len o hydromenici.

Napster: Mne na 525d zamklo presne pri 105kmh. Nebolo to citit, bolo to s dobrym okom vidiet na otackomeri, ze rucickou trochu pohlo spat. To co opisujes je spravna funkcia hydromenica, proste nenecha ten motor sa dusit, ale odomkne ho a da si otacky do idealneho krutaku a taha to preklzom....ked sa otacky zrovnaju tak si ho zase zamkne.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: 530D automat - charakteristika

Streda, 27. Februára 2019, 12:14

ked idem v kolóne dlho cca 75-80kmh tak už vtedy cítim že zamkne a pri velmi jemnom pridaní plynu to nerozopne. iba ked pridám plyn trochu viac.
inak zase niekedy to tak zopne že pri 100kmh ked pridám tak cítim ako ho chudáka dusí a nerozopne ten hydromenič aby mu pomohol... neviem proste je to divná prevodovka :D
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: 530D automat - charakteristika

Štvrtok, 28. Februára 2019, 10:10

dnes som si to odsledoval:
pri 130kmh točí cca 2200ot.
pri 140kmh točí cca 2400ot.

pri jazde v meste ked dám nohu dolu z plynu sú otáčky kusok nad 1000
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: 530D automat - charakteristika

Utorok, 9. Júla 2019, 18:22

Dá sa v tejto prevodovke updatovať software?, resp. viem si cez diag vyčítať verziu môjho softu a porovnať to s najnovšou verziou?
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 530D automat - charakteristika

Utorok, 9. Júla 2019, 22:30

Updatovat mozno da, ale styl radenia to nezmeni. Je to cele inziniersky omyl. :D

Ten TC lock-up nieje pevne zamknuty, toto je sice MB 722.6 ale funguje to rovnako (bohuzial).. aj ked aspon teda tie verzie pre 320CDI vydrzia cez 700Nm a najsilnejsie pre V12 1000, nie 400 na 410Nm motore. :D

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
miiroxx6
Príspevky: 35
Registrovaný: 4.5.2017
Auto: X6
Kraj: Nitriansky

Re: 530D automat - charakteristika

Streda, 10. Júla 2019, 06:59

Čau hádam ti pomôžu aj moje odpovede..

1. Ako sa chová prevodovka pri dojazde na semafór? Vyraďuje po pustení plynu na voľnobežné otáčky alebo postupne podraďuje?
Hodí otáčky na voľnobeh, brzdí viac motorom, ale otáčky idú dole pomalšie, to by si počul keby podraďuje. Trhanie nemôže byť.

2. Aké otáčky točí auto pri dialničnej rýchlosti 130 km/h, prípadne 140 km/h?
Cca 2300 - 2500.
3. Dá sa automat pred kúpou nejak účinne zdiagnostikovať? Povedzme, že radí plynulo, netrhá, viditeľne neprešmykuje, no mooožno nie je vnútri niečo v poriadku, prípadne menič už nie je to čo býval a tak auto neťahá ako má, čo však človek čo s daným typom nemá skúsenosti nemusí poznať.
Hlavne je fajn zobrať niekoho kto má skúsenosti, počuje, cíti. Ak si ešte nemal bmw odporúčam ber niekoho so sebov. Auto musí pekne potichu radiť, žiadne trhanie, skákanie, preskakovanie, tvrdé pedále (ťažko sa stláča alebo po stlačení pomalšie reaguje). Ak je niečo špatne vnútri tak ti to ukáže diag.
4. Hovorieva sa, že jedným z hlavný problémov je poddimenzovaný hydromenič. V prípade jeho výmeny za kevlarom spevnenú verziu - otvára sa možnosť SW zvýšenia výkonu bez rizika "rýchleho pádu"?
Toto je otázne, ako odpovedali chalani vyššie.
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 641
Registrovaný: 22.5.2017
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: v aute

Re: 530D automat - charakteristika

Streda, 10. Júla 2019, 10:26

No tak to asi nič :D Dúfal som že si môžem trošku pomôcť :)
Audi A4 b9 140kw
e39 540i 210kw
e39 535i 180kw

EX: e60 535d 200kw; e60 535d 270kw 6q manual; e53 X5 160kw; e46 320d 110kw; e38 730d 135kw; e39 530d 142kw; Octavia RS 132kw

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných