... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Autor témy
Príspevky: 607
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

e38 730iA lambda

Pondelok, 1. Júla 2019, 17:38

Ahojte, neviem si akosi rady, 7dma stratila výkon, hlavne to cítiť v tiahlých kopcoch. Pri voľnobehu s agregátom potrasieva a cítiť nespálený benzín asi bohatá zmes. ISTA, INPA, SCANNER, DELPHI nehlásia žiadnu okolo DME. Predpokladám že blbne asi LAMBDA č.1, spravil som PrtSc živých dát. Za postrehy a rady vopred ďakujem.
Prílohy
7dma lambdy graf delphi.jpg
7dma integrátor lambdy graf delphi.jpg
7dma lambdy inpa.jpg
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 448
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e38 730iA lambda

Sobota, 6. Júla 2019, 06:15

Je to nenormálne symetrické. Tak to nemá byť. Pokiaľ majú sondy viac ako 160 000 km musia sa vymeniť, podľa výrobcu. Menia sa však všetky, výmena jednej nepomôže - majú rozdielne charakteristiky (vplyvom opotrebovania) aj keď pocitovo fungovať môžu no "pecky" dostáva katalyzátor. Tie sondy budú najskôr zanesené karbónom lebo "zleniveli" vplyvom usadenín - dôsledok podtáčaného agregátu ( jazdenie na nízkych otáčkach ).
príklad z ELM 327
Pre posúdenie musí byť synchronizovaná časová stopa na tvojom grafe. Ja len predpokladám , že horné sú údaje z riadiacích sond -teda pred katom a spodné z monitorovacích za katom.
Reálne by si mal vidieť ostré pílové zuby nerovnakých priebehov. Sonda mení svoj stav za 0,125 sec to je jej reakčný čas. A rozsah by mal byť od 0,1 do 1,0 Volt. Pokiaľ je mimo intervalu 0,1-1,0 Volt mala by sa rozsvietiť kontrolka motora na oranžovo. Tiež sa úvahu stojí funkčnosť a priepustnosť katalyzátorov lebo potom je výsledok či už merania alebo riadenia spaľovania skreslený. Na youtube som narazil na meranie tlaku vo výfukovom potrubí pred katom ale aká má byť hodnota pre konkrétny agregát netuším.
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Autor témy
Príspevky: 607
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: e38 730iA lambda

Sobota, 6. Júla 2019, 17:54

Ďakujem za reakciu, bol som pod autom a lamdby sú ešte pôvodné a keďže majú nalietané cez 270000 km, tak som objednal nové. Objednal som BOSCH, aké sú tam teraz, mám iba lambdy pred katom je to r.v. 1995. Následovať bude pravdepodobne výmena katov, tiež sa mi už nepozdávajú. Ešte raz dík.
Prílohy
IMG_20190701_180200[1].jpg
IMG_20190701_180129[1].jpg
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 448
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: e38 730iA lambda

Nedeľa, 7. Júla 2019, 12:18

22-ka očkový kľúč, rukavice a poriadne "zabejčiť", pokiaľ by to nešlo použiť penetrák na hrdzavé skrutky, posledná možnosť jemne pobúchať. Doporučuje radšej použiť na závit medenú vazelínu na vysoké teploty než tú ktorú pribaľujú k lambdám ( asi grafitka pochybnej značky ) a doťhovať na moment, podložka je použiteľná iba raz.
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Autor témy
Príspevky: 607
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: e38 730iA lambda

Nedeľa, 7. Júla 2019, 15:45

janest napísal:
22-ka očkový kľúč, rukavice a poriadne "zabejčiť", pokiaľ by to nešlo použiť penetrák na hrdzavé skrutky, posledná možnosť jemne pobúchať. Doporučuje radšej použiť na závit medenú vazelínu na vysoké teploty než tú ktorú pribaľujú k lambdám ( asi grafitka pochybnej značky ) a doťhovať na moment, podložka je použiteľná iba raz.
Ďakujem, skúsim a uvidím :-)
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných