Pondelok, 24. Júna 2019, 14:49
ale toto vlakno pista nezalozil koli telefon vs bmw, ale jednoducho telefony a veci s tym spojene. Neviem, ktory bol posledny autosalon velky, ale tam BMW neoficialne potvrdilo, ze na Android Auto pracuju. ja AA sledujem od zaciatku, ked este bolo potrebne robit rozne headunit server ojeby aby si to spustil napr. na tablete lebo samostatne sa to spustit nedalo, to zaviedli az rok ci dva dozadu, a v prvom zozname vyrobcov, ktori budu podporovat AA bolo aj BMW a nebola tam napr. Toyota, co sa neskor vymenilo. Dovody preco tomu tak je su oficialne tie, ze Google vyzaduje privela pristupovych prav a takisto zbiera udaje z telemetrie auta a nedokladuje, co s tymi datami robi. Aj u VW/VAG postupne obmedzili prava pre AA. Prve auto VW, ktore malo AA bol Golf Sportsvan od 04/2015, ja som objednaval 05/2015, vtedy ani predajca netusil co to je, a ked si rovnake auto kupil vw-klubak v Nitre, jemu tam app connect ani nezapli a ja som v jeho mene pisal importerovi, a az ked som im nahral video tak to zacali riesit a dodatocne mu to aktivovali.
Na zaciatku si totizto mohol - minimalne u VAG aut, ale napr. aj na Pioneer radiach - ovladat AA aj koleckami/ovladacmi radia, cize to teoreticky bolo pouzitelne aj v autach bez dotykovej obrazovky, ale hlavna vyhoda bola v tom, ze ked bolo treba nieco potvrdit, alebo ist o okrok spat, bolo jednoduchsie stlacit, pokrutit fyzicky ovladac ako klikat na obrazovku, hlavne ked tie obrazovky este okolo roku 2015 boli co sa dotyku tyka dost na rucnej, a pri nizkom rozliseni to bolo nie ovela komfortnejsie ako prve externe navigacie s rezistivnymi dotykacmi na TN paneloch. Lenze na to Google ziadal pristup priamo do infotainmentu auta. Prve plany totizto boli, ze priamo z AA si budes vediet napr. regulovat klimu/ventilaciu auta, ovladat komfortne prvky ako vyhrev sedadiel/volantu, atd. Malo to skutocne nahradit casom cely system od vyrobcu. To sa sice uskutocni v nejakom Polestar Volve, ktore oznamilo ze buduci rok nejaky model bude mat android auto ako nativny system, ale dodatocne v dnesnej podobe ako AA pozname to asi neumozni nikto.
Mne napriklad v prvych verziach AA fungovalo v Golfe ovladanie AA aj cez ovladace, neskor to zrusili, uz niekedy koncom 2015/zaciatkom 2016.
Konkretne v BMW ale nevidim velky prinos ani CP ani AA. Pre mna je to prinos v lacnejsich autach, kde nemusim platit 1000 EUR v 20k aute za "malu" navi, a 2k, za "velku", kde v tej malej si nemozes ani ulozit POI a vlastne trasy, po 3 rokoch to bud updatujes cez torrenty alebo za sto eurooci kazdy rok, kde za 100-200 ecka ti daju funkcionalitu AA/CP a je google mapy su casto lepsi anvigacia ako to co mas v aute.
Lenze v BMW ked uz si kupim navi profi, a hlavne HUD, tak mi je cely carplay dost redundantny. wireless carplay je sice pekne v tom, ze mi spotify bude kreslit pekne artworky k pesnickam, ale aj tak to budem musiet mat hodene na qi nabijacke lebo wifi+bt zozere baterku pri stredne dlhej jazde. a ked uz musim telefon vytiahnut z vrecka, zapojit kablik mi uz problem nerobi. A kedze mi ide len o hudbu cez bt, je mi jedno co mam vo vrecku ked sedim v bmw. A carplay zacalo byt relevantne az od momentu, kedy minuly rok zapli podporu google maps cez CP, lebo apple maps nikdy vice Pardubice (ak do nich vobec trafi).
Aktualne spekulacie su, ze android auto v BMW bude 2020. takze nezufaj. :)