... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4111
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Piatok, 5. Júla 2013, 19:53

Uz viac ludi mi pisalo spravu ohladne zoznamu dielov s cenami tak to hodim rovno sem aj s obrazkami.[/quote]

To by nebolo zlé :thumbup:
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Príspevky: 162
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: G31 530dX
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 10. Júla 2013, 08:57

Ja si dovolim povedat, ze mam komplet zrepasovany podvozok vc. zosilenia yuchytov napravnice.

Zoznam je jednoduchy .. treba si otvorit ETK a vypisat si si proste vsetky silenty ktore tam su.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... uspension/

Je velmi vhodne rovno vymenit aj spodne priecne ramena bud za orgio (c.5), alebo kto ma znizene, tak rovno aj za nastavitelne.
Ja som uz menil rovno aj vsetky skrutky a matice, tmice s pruzinami, ulozenia so zosilenim a aj nastavitelne stabilizatory.
Silenty do zadnych vlecnych ramien odporucam dat z M3 a popripade k tomu dokupit aj vymedzovacie kruzky "limiters".
Silenty subframu (napravnice) som zvolil Powerflex, pretoze maju v spoji s kasnou vacsiu plochu a teda nenamahaju potom tak tie body na kasni.

Mozem z vlastnej skusenoti povedat, ze s tymto repasom a setupom na 17" nemam absolutne problem na dialnici ani pri 170-180km/h.

Ak by niekto potreboval, tak mam pripravky na vylisovanie/nalisovanie SB zadnych vlecnych ramien (c.4) a potom este pre SB oboch zadnych priecnych ramien vonkajsej strany (c.2 a 3)
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 10. Júla 2013, 09:18

po dialnici tzn rovnej ceste je to pohoda... akonahle sa dostanes na okresnu cestu traktorovej triedy tak pri tvrdsom a zle odladenom podvozku je to boj s autom... ak je podvozok odladeny v dobrej kondicii je to o 50% lepsie ale stale staci ist viac nez 140km/h a volant si zije vlatny zivot... podla mna je to choroba konstrukcie E46, mozno je to zle konstruovanym riadenim ktore prenasa vozovku do volantu + slaba stabilizacia...
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 8. Januára 2014, 21:07

Podľa mňa záleží čo vlastne od toho čakáš. Pretože ako píše Mišo, šport je šport a tým padom sa chová nekompromisne na "nešportovej" trati a opačne. Osobne ak sa pýtaš čo "pomáha" podvozku ... (o výmene vecí ako silenty, ramená a pod. sa nebavím, to je samozrejmosť...). Myslím že na stabilitu dosť pomáhajú sways bars vpredu aj vzadu, rozpery nie len dopredu ale všade tzn. aj dozadu aj na nápravnice prednú aj zadnú. Ďalšou vecou je to že 19tky disky sú pre E46 podvozok už veľa. Vyzerajú síce fasa ale je pravda že dosť znížia komfort oproti 17tkam a hlavne tým že je tam nižšie ET tak v podstate znižujú aj handling.
Mám na svojom HR podvozok tzn. struny, tlmiče a sways bars, vpredu aj vzadu mám rozpery a samozrejme komplet repas náprav vpredu aj vzadu. Aj napriek tomu že som skoro zarovno s m paketom to auto sa správa úplne ináč. Naklánanie v zákrutách nepoznám... skôr ma vyhadzuje zo sedačky kedže nie sú športové. Taktiež som jazdil na 18tkach čo je komfortom oveľa nižšie ako 16tky. Ale samozrejme pomáha to stabilite na suchej vozovke - širší disk logicky lepšie sedí.
Preto si myslím že porovnávaš troška neporovnateľné lebo podvozkovo sa len veľmi ťažko vymyšla niečo uplne nové. Len porovnať e46 s 10 ročným podvozkom kde sú takmer všetky silenty na hranici životnosti s niečím nové je trocha nefér, a to nevravím o tom že 6tková rada a 3ková radu sú diametrálne rozdielne zamerané autá pre iné typy uživateľov. 8-[
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 8. Januára 2014, 21:29

ice.blade napísal:
po dialnici tzn rovnej ceste je to pohoda... akonahle sa dostanes na okresnu cestu traktorovej triedy tak pri tvrdsom a zle odladenom podvozku je to boj s autom... ak je podvozok odladeny v dobrej kondicii je to o 50% lepsie ale stale staci ist viac nez 140km/h a volant si zije vlatny zivot... podla mna je to choroba konstrukcie E46, mozno je to zle konstruovanym riadenim ktore prenasa vozovku do volantu + slaba stabilizacia...


Si daj dopredu poloosi a volant bude rovno :lol:
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 9. Januára 2014, 01:24

Mko ta vyslo lacnejsie ako poloosy...???. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Autor témy
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 9. Januára 2014, 09:50

Uz sa ma nejakk tato tema netyka
Ale ked si vezmem aj e39 co je rokovo na tom aj narovnako tak sa sprava urcite lepsie
Taktiez som porovnaval aj ine znacky vozidiel a poniektori potvrdili, ze aj octavia sa sprava lepsie a zvlada nerovnosti vo vyssicj rychlostiach najma v spojeni so zakrutamy.
Ako tu uz bolo taktiez spomenute, je to urcite konstrukcna slabost podvozku e46, e39 ma lepsie vypracovany podvozok a handling na nerovnostiach je lepsi. Jednoducho e46 je pritvrda, ako som skusal tak zjavne kazda e46 je tvrdsia v akomkolvek setupe oproti inym autam a cim sa to "pritvrdzuje" odskoky su citelnejsie.
Samozrejme na peknych cestach to auto zvlada pomerne o dost lepsie aj v zaklade zakruty ako ine auta, no aj tak myslim, ze na takom krasnom aute sa mohli lepsie vyhrat s podvozkom. Inak je to vynikajuce auto :) bol by som velmi zvedavy ako sa sprava na nejakom stelovacium podvozku (chap aj tuhostne stavitelny) a najma by ma zaujimali FSD tlmice
!!! Obrázok ???
 
velwoo
Príspevky: 11
Registrovaný: 1.8.2017
Auto: e46 320d 110 kW 2003
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 7. Februára 2019, 16:19

Vyuzijem tuto temu. Zozeniem niekde matky na sroby, co drzia hlinikove kryty na podvozku? Vid foto. Dve mi odpadli a kryt nedrzi. Vdaka za pomoc.
Prílohy
IMG_20190207_161044.jpg
Naposledy upravil/-a velwoo v Štvrtok, 7. Februára 2019, 16:20, upravené celkom 1 krát.
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 7. Februára 2019, 16:19

Kúpiš bez problémov v BMW, nestojí to moc
 
velwoo
Príspevky: 11
Registrovaný: 1.8.2017
Auto: e46 320d 110 kW 2003
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Štvrtok, 7. Februára 2019, 16:22

Super, dakujem, myslel som, ze to bude nieco nezohnatelne
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Sobota, 4. Mája 2019, 13:42

Jak to tu tak čítam, súhlasím s tým, že E46 dá pocítiť omnoho živelnejšie kedy začína byť nebezpečná. Tiež na X6 chodím na rovnakom úseku rýchlejšie ako na E46. Lebo na X6 mám o dosť väčší pocit bezpečnosti :-D Inak E46 je predvídateľné auto, keď trhá zadok pri výjazde dá sa fajn korigovať. Jedinou "konštrukčnou vadou" je to, že bola navrhnutá na lepšie cesty.... Popravde vôbec sa nedivím že sa toľko SUV predáva.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Utorok, 28. Mája 2019, 18:23

Nie je E 46-ka ako E46-ka. Rozdielne sa správa touring, alebo kabrio od sedanu či kupé. Vychádzajúc z toho je asi najväčším profitom tuningovať najtuhšiu karosériu kupátka a vyprdnúť sa na kabrio či touring. Je mnoho stránok kde sa pojednáva o slabinách podvozku napríklad : tu vrátane riešenia a návodu ako na to. Vcelku je to len otázka peňazí a ...času. Nedá mi však poznamenať, že pred zahájením takýchto úprav je vhodné nivelačne premerať karosériu či nie je pokrútená, lebo nie každý dnes už vlastní svoju pôvodnú E 46-ku ktorú si kúpil ako novú. Ono aj zub času a korózia vie narušiť torznú tuhosť a potom všetky tuningové doplnky sú zbytočné. Ale kde je chuť a vôľa tam je aj cesta, .... no drahá a dlhá. Potom sa vašou domácou stránkou v počítači stane asi napríklad táto :)
Bežná, obyčajná, továrenská, neupravená E46 má svoj limit kdesi okolo 150 - 160 km/h potom sa už trápi a s ohľadom na svoj vek neviem či aj nemá trošku strach :)
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 29. Mája 2019, 13:39

janest napísal:
Nie je E 46-ka ako E46-ka. Rozdielne sa správa touring, alebo kabrio od sedanu či kupé. Vychádzajúc z toho je asi najväčším profitom tuningovať najtuhšiu karosériu kupátka a vyprdnúť sa na kabrio či touring. Je mnoho stránok kde sa pojednáva o slabinách podvozku napríklad : tu vrátane riešenia a návodu ako na to. Vcelku je to len otázka peňazí a ...času. Nedá mi však poznamenať, že pred zahájením takýchto úprav je vhodné nivelačne premerať karosériu či nie je pokrútená, lebo nie každý dnes už vlastní svoju pôvodnú E 46-ku ktorú si kúpil ako novú. Ono aj zub času a korózia vie narušiť torznú tuhosť a potom všetky tuningové doplnky sú zbytočné. Ale kde je chuť a vôľa tam je aj cesta, .... no drahá a dlhá. Potom sa vašou domácou stránkou v počítači stane asi napríklad táto :)
Bežná, obyčajná, továrenská, neupravená E46 má svoj limit kdesi okolo 150 - 160 km/h potom sa už trápi a s ohľadom na svoj vek neviem či aj nemá trošku strach :)

Az na to ze najtuhsiu karoseriu ma sedan bez sklapatelnych sedadiel, potom touring a potom coupe a nakoniec cabrio. A prasknuty subframe je tovarenska chyba na skorsich modeloch. Za 10 rokov som videl jednu ktorej sa to stalo.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E46 podvozok - moznosti, osetrenie slabiny?

Streda, 29. Mája 2019, 14:36

Tak tak dobre hovoríš, všetky okruhové špeciály boli sedany a touringy iba sem tam nejaké kupé a kabrio ani jedno :)))))

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných