... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
janest napísal:Teplota oleja vo vani nie je smerodajný údaj pre teplotné zaťaženie oleja ( je chladnejší a dáva potom nižšiu teplotu než je skutočná ). Tlak oleja sa má merať na výstupe z čerpadla. Spravidla sa to montuje na otvor pre snímač tlaku cez "T" redukciu alebo viacnásobnú redukciu pre čidlá : tlak, teplota. kontrolka min. tlaku. Na tuningových fórach to máš aj s budíkmi a redukciami. Pre motorové oleje platí zhruba následovné min. tlak na voľnobeh 1,0 kp/cm² +/- 0,5 , prevádzkový režim 3,5 kp/cm² +/- 0,5, teplota min. 40°C pre prechod na prevádzkovú záťaž, 80°C pre prechod na max. režim. Prevádzková teplota 80 - 120°C, max. teplota 150°C, Teplota nevratnej zmeny vlastnosti oleja 180°C. Kritická teplota 200-240°C bod vzplanutia. Viac info tu :Vlastnosti motorových olejov. Preto jediný smerodajný údaj je meranie viskozity oleja alebo včasná výmena oleja podľa výrobcu.
janest napísal:Pre benzín Diel 10
snímač tlaku oleja
Pre diesel Diel č. 8
snímač tlaku oleja
Napríklad toto: tlakomer cez medzikus z 2 výstupmi, aby bolo kde ešte dať snímač minimálneho tlaku ( kontrolka )
starynovy napísal:Ja chodim tempomat 185 a olej mam do 100, na TDI. Ibaze zajebat len tak do luftu slovo TDI zahrna asi 50 modelov aut a 150 poddruhov motora.