Ten snímač vo vnútri vyrába jeden výrobca a prvovýroba ho len skompletuje s púzdrom a káblami, "výrobca" štikne káble na požadovanú dĺžku, pridá koncovku podľa typu a zabalí to do svojej krabičky. Na zmetok narazíš ako u Boschákov tak aj pri Delphi ale je to viac menej výnimka. Nikdy sa nedozvieš kto vyrobil tú najpodstatnejšiu časť - sondu !
Lambdy majú svoju životnosť cca 160 tis. km. Pokiaľ jazdíš na 5-ke v meste tak zakapú skôr, prípadne sa zanesú. Pred odparkovaním vozidla zaradiť 3-ku a na 3000 vypáliť bordel tak na úseku asi 1 km čo je asi jedna minúta času.
Sondy stárnutím strácajú rýchlosť s akou pracujú a tým neskoršie reagujú na požadovanú zmenu pomeru palivo / vzduch = dôsledok je zvýšená spotreba. Pokiaľ sonda vykáže napäťový stav mimo tolerancie 0,1 až 1,0 V rozsvieti sa signálka motora. ( menej častý prípad ) Najčastejšie však sonda " zamrzne" a fičí na nezmenenej hodnote bez ohľadu na spaliny. Vtedy dochádza k nadmernému opotrebovaniu katalyzátora.
Príznakom je zvýšená spotreba a nevyhovujúce emisie. Kontrola funkčnosti sondy sa vykonáva oscilometrom, kde sa sleduje rýchlosť skokovej zmeny stavu ( požadované 0,125 sec.)
Orientačné sa to dá testnúť cez ELM 327 za cca 7 € kde to musí kresliť výrazné pílovité zuby na grafe.
Sondy sa vždy menia VŠETKY !
https://majoauto.sk/https://www.mototechdiely.sk/