... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi00wa
Príspevky: 405
Registrovaný: 10.4.2014
Auto: Bmw 535d e60
Kraj: Zahraničie

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Štvrtok, 27. Decembra 2018, 11:54

vždycky se začina od nejjednodušší, IBS na zkoušku odpojíš a altík se přepne do nouzáku 14,2V jak při zatěži tak bez zatěži a nepohne se nikam. A né každy umí servisovat E60ky, protože nečetli ani učební pomůcky jak funguje tohle auto a že to je odlišné. Ale sázíš na servis který určitě rozumi, a vidi altík hned 15V tak si řeknou že to je KO. Ano u běžných aut neřízených. Místo toho 400€ jsi mohl odložit na repas CCC který ti odejde, pokud ho máš vůbec.
 
PetoK
Príspevky: 7725
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Štvrtok, 27. Decembra 2018, 11:56

Presne tak...
 
kiski
Autor témy
Príspevky: 149
Registrovaný: 19.7.2010
Auto: E61 525d
Kraj: Trenčiansky

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Štvrtok, 27. Decembra 2018, 12:03

Myslím, že ten servis, kde chodím, vie, čo robí. O tom by som nepochyboval. Servisujú výhradne len BMW, a už dlhé roky. Netreba posudzovať, čo nepoznám. Keby boli otvorení aj medzi sviatkami, už som dávno zahojený, ale bohužiaľ, nie sú, a ja auto potrebujem. Skôr si tu sypem popol na hlavu ja, pretože je to moja chyba, jednoducho som objednal niečo, čo mi bude zrejme k hovnu. Nevadí, život ide ďalej.

Mimochodom, tú voltáž v servise nevideli, tú som videl ja, v skrytom menu po odblokovaní - dnes 12,2V, predvčerom zasa 15,2V...
A CCC mám. Zatiaľ plne funkčné. Uvidíme ako dlho. Zas až taká socka to moje auto nie je.

Dikes za rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1125
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Sobota, 12. Januára 2019, 13:58

airbone napísal:
Mylis sa. To ci tam je Valeo alebo ci robi alebo nerobi prvovyrobu je uplne fuk. Valeo ziadny BMW regler nepredava a ani nemoze, je to suciastka ktora sa da kupit len od dealera BMW! Alternator bude dobry ale regler musis dat taky ako tam ma ist od BMW. Ten ma svoje cislo dielu, a ma vnutri processor ktory komunikuje s BSD a riadi ho. Na tom alternatore budes mat regler ktory s tym spolupracovat nebude, lebo je univerzalny. Konektor ti sediet bude, ale myslim ze je otoceny naopak alebo do ineho smeru. To je prva vec ktora sa musi cloveku zdat divna.
Takze ked to tam pripojis, bude dobijat, ale bude neustale pisat chybu komunikacie (chyba komunikacie alternatora) a bude to robit nadalej galibu. Pocitaj s tym ze tu novu baterku ti to vymlati mozno aj za pol roka, alebo ju bude prebijat a bude sa prilis zohrievat (a nechcem ani pisat co moze pri takejto veci nastat). Druha kombinacia bude ze tam das ten svoj regulator z povodneho alternatora a bude to robit nadalej tak istu galibu pretoze podla popisu co ti to robi, bude v prdeli prave ten regulator. Ja som to riesil taktiez na E60ke, 2x. Spusta ludi tak isto. Rovnake symptomy - vypinanie systemov pocas jazdy z dovodu kratkodobych a nahodnych vykyvov napatia (mozne zmerat len ak by si jazdil s osciloskopom, meranie s multimetrom u garazmajstrov nepomaha zistit tuto zavadu).
Ak ti vypnu nahodne systemy za jazdy, budu v nich ulozene chyby ohladne podpatia alebo prepatia. Neexistuje aby sa neulozila chyba....
Keby si pocital a pohladal viac, usetril by si.... Riesilo sa to tu na fore xxx krat. Budes mat novy altik, ale mozno zbytocne....Lebo stacilo skusit vymenit ten regler....
Nie vsetko co je tu napisane je pravda. BMW reglery nevyraba, robi ich VALEO pre BMW, ci kupis original REGLER z BMW v baliku je VALEO VL-2 (podla altiku) je na nom len BMW cislo na krabici, kazdopadne ci kupis uz to VALEO ci original z BMW je rozdiel v cene cca 10-15 EUR, riesil som to uz nie raz...
kazdopadne pravda je ze ak je regler zly nemas hlasku o nedobijani na budikoch, len auto odpaja postupne jednotky presne toto sposobuje zly regler...
Laicky to mozes vyskusat tak ze si nahodis sledovanie napatie na budikoch alebo zapojis jednoduchy voltmeter napriklad do zapalovaca...ako nahle napatie padne pod 13V altik uz nedobija, ihned zastan vypni motor a nastartuj zas cely system "sa resetne" a dobijanie zas chvilu pojde...uvedeny vypadok sa moze prejavovat 1x za den alebo aj 1x za tyzden. Ak to neurobis mas maximalne 20km jazdy aj pri dobrej baterke pokial vsetko klakne... Zly regler sa da odhalit aj tak ze ked pustis na aute plyn a brzdis napatie kratkodobo klesa napriklad na 12,2 - 12,6V cca, po priadni plynu skoci zas nad 13V. Dobijanie v E60ke sa meni nie je konstatne ako tu bolo spominane kludne mozes mat raz 14V a inokedy 14,8V co je spravne. Presne ako pise AIRBONE garaz majster to neporiesi obycajnym multimetrom. Ako vidim si z BB mohol si skocit na Zvolensku kde robi jeden stary pan repas alternatorov a nemusel si kupovat novy. Este podotknem VALEO robi kvalitne altiky a medena ploska na oske kde sa dodykaju uhliky vydrzi aj 400t km. Pricom uhliky na reglere cca 250 - 280T km. (este podoktnem ze je rozdiel v regleroch pri LCI a pred LCI)...celi tento test co som popisal vsak mozes odhalit na diagnostike ako napisal Airbone kde je nespravna komunikacia na BSD a hlaska s problemom napatia. Kraktodobe zmeranie napatia v garazi po starte nepomaha, altik sa javi ako dobry.
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Diagnostika, kódovanie,...ISTAD, DIS, INPA, NCS,..
Čistenie klimatizácie, interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 10932
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Sobota, 12. Januára 2019, 14:27

Toto je spravna info,tie reglery som kupoval aj ja mimo BMW od valea a vsetky idu,lebo som kupil identicky....Bolo ich okolo 20ks k dnesnemu dnu....Ano pokial stihnes vymenit uhliky skorej ako prerazi regler ktory sa presne ukaze prebijajim na 18V tak moze origo regulator fungovat do smrti,ked sa budu kazdych 200tis menit uhliky,samozrejme ze medene casti na rotore nevydrzia tolko....
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1125
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Sobota, 12. Januára 2019, 15:41

TT-SIMIK napísal:
Toto je spravna info,tie reglery som kupoval aj ja mimo BMW od valea a vsetky idu,lebo som kupil identicky....Bolo ich okolo 20ks k dnesnemu dnu....Ano pokial stihnes vymenit uhliky skorej ako prerazi regler ktory sa presne ukaze prebijajim na 18V tak moze origo regulator fungovat do smrti,ked sa budu kazdych 200tis menit uhliky,samozrejme ze medene casti na rotore nevydrzia tolko....

presne tak ! ako nahle su uhliky dead - zodrate a kona sa hlaska o nedobijani na pristrojovke, je aj regler po smrti, ak uhliky stihnes vymenit pred tym procesom tak regler funguje dalej, overene potvrdenie aj u mna
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Diagnostika, kódovanie,...ISTAD, DIS, INPA, NCS,..
Čistenie klimatizácie, interiéru ozónom
 
kiski
Autor témy
Príspevky: 149
Registrovaný: 19.7.2010
Auto: E61 525d
Kraj: Trenčiansky

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Nedeľa, 13. Januára 2019, 09:54

Ok, takže mi došiel ten alternátor, ktorý som si pred časom objednal, na ktorý som tu dával aj odkaz, a samozrejme o ktorom mi bolo povedané, že mi korektne nepôjde... Div sa svete, on ide tak ako má. Konkrétne ide o VALEO 439485, 14V, 170A. Vymenené minulý týždeň, následne spravená diagnostika, a prebieha normálna komunikácia po BSD linke (...auto nevyhadzuje žiadne chyby BSD ako predtým robilo...). Ďakujem za rady.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní