... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 31. Októbra 2018, 08:43

optimisti hovoria o 240, so seriovym setupom len s kompresorom sa da okolo 205, ja to vidim okolo 215HP na kolesach. Dufam ze do noveho roka sa dostanem na brzdu aby som to odmeral a naladil.
 
Užívateľov profilový obrázok
2RBA
Príspevky: 1327
Registrovaný: 19.3.2012
Auto: e91/e46
Kraj: Košický
Bydlisko: košice

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 31. Októbra 2018, 14:41

hm vyzerá to naozaj lahodne :)
IG/YT/FB : #WRBAFILMS
 
Užívateľov profilový obrázok
majro
Príspevky: 2334
Registrovaný: 8.9.2011
Auto: e36 328i limo LSD
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Sobota, 3. Novembra 2018, 20:05

drzim palce, som zvedavy na vysledok :)
Obrázok
e36 328i coupe
ex - e36 328i limo
ex - e36 318is
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 14. Novembra 2018, 08:24

Dakujem za podporu.
Zasa vysiel nejaky cas tak som nahodil vstrekovace a sanie na motor a konecne som dotiahol spojku na final. Regulator tlaku paliva som pretesnil a podla fotiek je vidiet v akom stave boli gumicky, za prve boli namiesto zelenych cierne a za druhe boli uz otlacene. Dalej som objednal Lambu LSU 4.2 nakolko KDFI jednotka podporuje priamo pripojenie tejto lambdy cize mi odpada nutnost kupovat lambdu s kontrolerom (nevyhoda pre mna ze taketo sety maju rovno dataloger). Objednal som aj sviecky, po dlhom hladani na nete som sa dopracoval ku NGK BKR6EQUP, ponuka ich aj bmwfans ako original a skusenosti s tymito svieckami su pozitivne. Na motore boli este original sviecky,ci od vyroby to uz neviem ale mozne to je :) Dalej som riesil MAP senzor. KDFI ma zabudovany MAP (na plosaku v ECU si ho viet DIP prepinacom menit externy/interny) ale znamenalo by to tahat tenku hadicku od riadiacky az ku saniu, to sa mi zdalo komplikovane tak som objednal BOSHacky klasicky co sa dava priamo na hadicu (cislo BOSH 0281002401), ked dosiel a zistil som ze ho vlastne nemam kam dat, a musel by som nechajt vyrezat prirubu a navarit ju na sanie rovno som ho vratil a objednal "externy" (Bosh cislo 0261230119) teda taky co ma na seba pripojenie na hadicku a tou to prepojim so sanim, na sani su pripravene dva porty na tieto ucely, jeden na toto a druhy na regulator tlaku paliva. Nasiel som si datashett trohto senzora a pracuje do 3BAR a pouziva sa na Fordoch 1,8TDCI takze pojdem ku znamemu co sa venuje fordom aby mi venoval konektor ku nemu. Ku Lambde dufam zozeniem konektor v molpire, da sa objednat z netu ale je niekolkonasobne drahsi (hlavne postovne) a do Molpiru aj tak chodim pravidelne.

Aktualne riesim zobrazovanie udajov z KDFI, nakolko ma vystup CAN ale cakam na odpoved aky protokol, aby som vedel kupit zdruzeny zobrazovaci pristroj. Nie vsetky zobrazovace (zdruzene pridavne budiky) totiz podporuju naraz zobrazovanie udajov z CAN aj z externych cidiel a KDFI zas nepodporuje vsetky cidla ktore chcem na motore mat (tlak oleja,tlak paliva,teplota oleja).
Chcem sa vyhnut verzii s 52mm budikmy lebo by som ich potreboval viac, su "neprehladne" a nemaju warning ked sa nieco deje. Povodne budiky musia ostat kvoli policajtom, STK atd.

Dalej mi prisiel kit na relokaciu nadobky brzdovky, ta sa sklada z nadobky (original cca 80eur, ja som zohnal ATE za 22), priruby na brzdovy valec, gumiciek a hadicky, vsetko original BMW. Kvoli miestu ktory kompesor zabera je to bohuzial nevyhnutne. Hned som dosiel na mozny problem a tym je, ze do povodnej nadobky este idu dve hadicky z ABSka, neviem na co, mozno odvzdusnenie, musim si to dokladne nastudovat - brzdy netreba nikdy podcenovat.

Posledna vec na dnes je skusenost ktoru mi poradil kamarat ktory mi pomaha s konzultaciami, na spojku som si nechal vysustruzit medeny oporny bod vytlacacej vydlicky tzv ball pin.Lenze skusenost hovori ze sa dere omnoho rychlejsie ako original, takze tam dam spet originalny diel, ten je totiz z nejakeho divokeho plastoveho kompozitu a ako kazdy kto kedy menil spojku vie, vydrzi naozaj dlho.

Najblizsie chcem komplet osadit nanecisto kompresor na motor, ten cavo z bimmerforum totiz zistil ze sustava kladiek neni dokonala a musel dorobit pod kompresor dalsie dve, takze to chcem mat nez pojde motor do auta.
 
filipe46
Príspevky: 998
Registrovaný: 15.12.2015
Kraj: Žilinský

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 14. Novembra 2018, 19:59

Veľmi zaujímavé čítanie, taká prerábky musí zabrať veľmi veľa času :) držím palce nech to dotiahneš dokonca :)
VW Golf R 2016 2.0TSI

Ex BMW 3er 2001 3.0d tour

Ex Audi A6 2013 3.0TDI
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 21. Novembra 2018, 13:51

opet malicky progres, nahodil som kompresor a vyzera ze vsetko sedi ako ma, remen podla navodu nesedel, pisali 6PK2040 tak som naobjednaval par dlzok a sedel nakoniec 6PK2000. Dosli aj konektory ktore som nakoniec musel zohnat nove, ten na MAP senzor mali v Petersone za 1,6 eur a lambdovy mali v Autokelly za 7,5. Piny aj gumicky som dokupil v Molpire. Doslo aj cidlo teploty nasavaneho vzduchu ktore je po novom namontovane na sani. Vyskytol sa vsak problem, po nahodeni kompresora nedokazem povodil krytku olejoveho filtra, co som si pisal s par ludmi co maju tento setup tak kazdy pri vymene oleja dava dole kompresor co zas neni nejaka extra namahava praca. Existuje par rieseni, dat dole cely ten olejovy sersam a namiesto neho tam dat prirubu na extreny filter + chladic, robi to Mocal, fotka nizsie, problem vsak je ze je tam tak malo miesta ze vystupy mieria do priruby drziaku alternatora, niektory to tam cele vyrezu ale to sa mi nepaci. Musim vymyslet ako to vyriesit lebo olejovy chladic by som perspektivne chcel ale asi pocka az na leto. Takze som to cele zhodil a rovno objednal aj na to nove tesnenia, vratane tesnenia skrtiacek klapky ktore uz vobec nemohlo tesnit. Cize stale sa to predlzuje lebo stale cakam na nieco nove co najdem ze treba.
Prílohy
mocal.jpg
IMG_20181120_115122946.jpg
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 21. Novembra 2018, 18:56

Ten altik takto urcite nepojede.
 
Užívateľov profilový obrázok
Abyssko
Príspevky: 4184
Registrovaný: 12.8.2018
Auto: E60 535d, e91 330xd
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 22. Novembra 2018, 09:03

Pôjde ale naprázdno iba
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Piatok, 23. Novembra 2018, 20:02

Ano tak, nema volnobezku. Po vypnuti motora vypali dieru do remena. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
tomy
Príspevky: 2
Registrovaný: 23.8.2010
Auto: F07 530d, Mini R55 S
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 10. Januára 2019, 13:25

No ako sme na tom? Uz dlho ziadny post.. :)
F07 530d GT
Mini Clubman Cooper S JCW soft
ex: F11 520d
ex: E36 325i cabrio
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 30. Januára 2019, 08:47

aktualne mam uz skoro pripraveny motor na osadenie,akurat kamarat - mlady student ma poprosil ci by som mu zaciatkom februara nepozical auto na nejaku studentsku pracu - nejake polepy a fotky, takze som nechal auto pojazdne pretoze ked tam dam motor minialne mesiac si davam na ozivenie a spojazdnenie. Jedine co som posledne doriesil je dalsia kladka kvoli styku alternatora - ano myslel som na to len nebol cas. Toto riesenie pouziva aj jeden chalan s tymto kitom a funguje mu, ak nebud fungovat doriesim po osadeni. Kladku mi celu vyrobil sustruznik, kupil som loziska, dlhsi srob ktory drzi alternator a myslim ze by to takto mohlo fungovat. Povodne som chcel pouzit kladku z rozvodov VW ale bola mensia o 6mm takze som chcel vyuzit maximalny rozmer po styk so servocerpadlom aby bolo obopnutie okolo alternatora co najvacsie. Niekedy okolo polky februara by som s tym mohol pohnut vpred.
Prílohy
IMG_20181130_143741219.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 14. Mája 2019, 07:07

Cas bezi a ani som sa nenazdal a uz je maj, za ten cas som sa akurat hral s kabelazou na tu M44, vsetky chranicky/buzirky na smrt stvrdnute, kable polamane, cize som poopravoval zlomene kable, tvrde buzirky vymenil znovu za makke, kedze na natiahnutie novej chranicky treba stare piny odcvaknut tak som nakupil nove a na novo napinoval, urcite sa tym vyhnem problemom v buducnosti. Naviac som musel odstranit tu velku plastovu vec v ktorej idu kable a je prichytena na motore, nakolko je tam kompresor, da sa to tam dat s upravami ale prezije to tam aj takto. Popri tom som na 1. maja pripravil M42 na vybratie, ale kedze mam skvelych kolegov a zabudli mi povedat ze odjebali kolieska na zeriave nemal som ho ako vybrat. Takze kolieska by mali dnes-zajtra prist dufam a buduci tyzden by som mohol vybrat motor a idealne tam hned vlozit M44 aby som to mohol zacat skladat. Ked to mozem porovnat tak motor by som mal vybraty asi za 6 hodin roboty a s kabelazou som sa jebal asi dva dni, takze lahsie vybrat motor jak opravovat kabelaz :)
viac fotiek je klasicky na drive.

z toho pozicania auta pre kamosa sa nakoniec vyklulo toto
https://www.youtube.com/watch?v=OaIBlUekiIE

edit: nejaky cas som bol chory, a dalej som studoval, asi by bolo lepsie/lahsie/efektivnejsie/lacnejsie dat tam turbo :)
Prílohy
IMG_20190501_154223650.jpg
IMG_20190501_171448225.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 20. Augusta 2019, 06:45

po dlhom case som zasal mal cas pokracovat. Takze motor M44 je dnu, hned ako prve som zistil ze kardan na M42 sa pripaja cez skrutky M8 kdezto na M44 cez M10, takze som musel objednat jazdeny kardan a novu hardy spojku.. Dalej zacal proces prisposobovania. To ze budem muset premiestnit nadobku na brzdovku som vedel ale ze to bude tak na tesno som nedufal. Naviac toto ABS ma nejake odvzdusnovacie pripojky takze povodna nadobka mala 5 vstupov a nova len 3. Nemal som vobec chut to nejak studovat takze po rychlej konzultacii som zvolil pripojenie odzvusnovakov ABS cez T-spojky na pripojku spojkoveho valca. Hadice na brzdovu kvapalinu sa daju objednat aj v bmw takze isli originaly. Snimac hladiny pasuje aj na novu nadobku takze aspon nieco klaplo.

Plynove lanko som zhanal z anglicana - povodne je kratke - pri hladani som nasiel ze Febi robi nejake s dlzkou 1250mm za 12 eur a cuduj sa svete krasne tam sadlo. Dalej som narazil na problem s posilovacom brzd, povodna priruba je velka a naviac tam je snimac stlacenia. Prirubu na podtlak som nahradil prirubou z Octavie ktora ma ventil mimo takze je to cele mensie, a paradne to sadlo a fuga voci saniu je dostatocna. Na snimac stlacenia som si u sustruznika nechal urobit zaslepku, ked to nastartujem skontrolujem ci to robi problemy a ked tak ho premiestnim do interieru a nejak ho prepakujem. Kedze sanie som mal zlozene na necisto cele som ho podotahoval a vsade dal silikon - skusenost ostatnych uzivatelov bola ze standardne tesnenia su nedostacujuce. Nalial som olej do kompresora a samozrejme zacal slzit, spomenul som si ze som tam nedal tesnenie - nevyhoda projektov ktore trvaju tak dlho ze si clovek nepameta. Na doplnanie oleja sluzi tzv. imbus 4,5 ktory sa standardne v nasich sadach nenachadza ale nastastie bol pribaleny ku novemu oleju. Dalej som musel posunut aktivne uhlie nastastie iba o srob nizsie. Dalej som nahodil nove palivove hadice, k nim len tolko, povodne som kupil hadice nejake palivove este na M42, stale slzili, kupil som v gumexe lepsie, slzili tiez, po konzultacii som kupil original BMW palivove hadicu, ktora size stoji 25eur/m ale skusenosti s nou su velmi dobre - uvidime.

Dalej som riesil co s odvetravanim veka ventilov, povodne som chcel dat catchtank, zasa po konzultacii s kamosom ktory tento kompresor onehda montovat do ineho auta som sa rozhodol kupit original ventil a trubku (OEM z Mini) a pary motora odvediem do kompresora - je na nom vstup presne na to. Navod hovoril tento otvor zaslepit, ale kamos povedal a dava to zmysel ze ked to takto urobil kompresor sa menej hrial. Bez toho sa hrial o dost viac.

Chcel som rovno vyriesit aj cidla na tlak a teplotu oleja pre pridavne budiky na prirube olejoveho filtra. m42 mala volnu dierku z prednej strany, M44 nema a original cidlo je zo zadu takze tam vobec neni miesto, cize zatial sa budem spoliehat na povodne cidlo tlaku a cidlo teploty oleja som dal docasne do olejovej vane - opet sikovny sustruznik vyrobil medzikus. Toto budem nejak komplexne riesit rovno aj s riesenim olejoveho chladica. Kedze vymena oleja(teda skor filtra) v mojom pripade obnasa demontovat sanie, rovno som dal novy olejovy filter.

Checklist ktory ku autu mam je dost dlhy ale nastastie je velka cast uz vyskrtana. Teraz zas musim cakat na nejake veci ktore poprichadzaju a potom by to uz nemalo dlho trvat :)
viac fotiek ako vzdy na drive-e.
Prílohy
IMG_20190819_143046115.jpg
IMG_20190813_152247666.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 28. Augusta 2019, 06:10

clovek potiahne dva krat do vecera a zrazu zisti ze uz toho vlastne ani tolko netreba porobit.

Najdolezitejsie pre mna je ze brzdova sustava presla tlakovou odvzusnovacou skuskou, vymenil som rovno aj valec hydro rucky, ten cinsky stal za milu jarmilu, uz od zaciatku nedrzal tlak, a kedze pri prijazde do prace nez odomknem hlavnu branu stojim jemne dole kopcom raz ma auto pritlacilo o branu, neprijemny pocit :). Novy nie je uplne kompatibilny so starym takze mi musi sustruznik prerezat zavit na tiahle.

Odvetravanie par motora tam celkom sadlo ale kedze original trubka z mini mala iny tvar neni to uplne odkonale ale funkcne ok, servo hadica sa mi tiez nepodarila zohnat tak som si nechal urobit na mieru, tiez som sa s tym trosku pasoval ale dalo sa. Musim potom doriesit uchytenie nadobky lebo M44 to ma trochu inak ale to az nastartujem. Kedze povodnu lambdu ECU uz nepotrebuje na jej miesto som dal LSU 4.2 vyrobil kabelaz a pri riadiacke dal konektor naviac lebo do riadiacky ide konektor kde je max prierez kable 0,5mm2 a ja som tahal ku lambde 1mm2 kable.
Neviem ako to malo M44 ale hlavne plusove kable dosiahli presne na miesto starovacieho bodu takze som to nemusel vobec prerabat jak na M42.

Co mi ostalo doriest je sanie, mam nove hadice ku vahe vzduchu len mi chyba trubka na ich prepojenie tu chcem ist dnes kupit,a potom tam na start dam nejaku sisku ale neskor chcem urcite nieco normalne aby mal motor kvalitny studeny vzduch. Musim vymenit to palivove cerpadlo, uz to mam pripravene len sa k tomu musim dokopat. Musim natiahnut USB kabel z priestoru riadiacky do interieru a posledny krat skontrolovat vsetku elektriku nech neodpalim riadiacku :)
Co mi velmi pomohlo v progrese je,ze skoro vsetko (hlavne montazne drobnosti) co som potreboval som kupil v raceshope tak, ze jeden den aj tusim do 3tej ked som objednal na druhy den mi to priniesol kurier. Moj prvy nakup tam dopadol dost zle a mal som na nich nervy ale teraz to napravili.

Takze najblizsi prispevok bude dufam prvy uspesny start.
Prílohy
IMG_20190827_075404293.jpg
IMG_20190827_182612382.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Piatok, 4. Októbra 2019, 15:38

Tak ,prvy start za mnou, uspesny? kedze som to robil horucou hlavou tak jasne ze nie. Prva chyba, chcel som si prekontrolovat spravne zapojenie cievok kedze som to prerabal na COP, meral som meral a furt mi to nevychadzalo, navod na zapojenie kabelaze som mal niekde z internetu podla cloveka ktoremu to asi islo, tak som to zapojil, ale podla schemy to bolo inak. Takze som to prehodil tak ako to ma byt podla schemy, jedine co sedelo bol prvy valec takze zvysne tri som prehodil. Druha chyba, chcel som nech sa natlaci olej, tak som odpojil cievky nech neodpali ale neodpojil som vstrekovace a tocil som asi minutu nech zhasne kontrolka. Vsetci vieme co sa dialo, najebalo mi plny vyfuk benzinu, pomohlo tomu aj to, ze ECU mala naprogramovane este stare, male vstrekovace. No, takze natlacilo olej a podme hura startovat. Chytilo na systeme nahodnych vybuchov a detonovalo to ako sa tomu chcelo, klepalo to tak ze 100rocny dizel ma krasny chod. Hovorim si je to v riti ten motor co som kupil je v hajzli, kedze som ho vlastne prvy krat videl pretacat. Riadiacka naprogramovana na seriove vstreky, bez preplnania...nedal sa udrzal ani volnobeh. Naprogramovali sme hodnoty novych vstrekovacov, polohu skrtiacej klapky ale moc to nepomohlo.

Takze vybrat sviecky a vyfukat valce, zistil som ze v podstate palil len jeden, a to prvy valec. Hned ma napadlo ze problem bude v poradi palenia a teda v zapojeni cievok ktore som predtym prerobil. Zmeral som rovno aj kompresiu a ta mala dobre hodnoty.
Pockal som na kamosa nez sa mu uvolni cas, nasadil chladic aby sme to vedeli zohriat. Naviac mi poradil aby som extra prezemnil cievky ze aj v tom moze byt problem, tak som urobil docasnu kabelaz ci to vobec pomoze. Ked prisiel zasa, zle najhorsie, nic sa nezlepsilo ani nejakymi malymi upravami, myslel sme si ze nieco je zle s riadiackou ale hovorim to poradie zapalovania dam tak ako ma byt, teda spet. To som urobil a co sa stalo? auto chytilo v podstate na brnk a aj celkom slusne drzalo volnobeh. Chod v otackach nic moc, dym pri zvyseni ide jak z poctivo nacipovaneho tdicka ale aspon ide :) Zvysok dneska sme stravili s doladovanim ale to uz nebola uloha tohto dna. Previezol som sa aspon po dvore a mam z toho velmi dobry dojem.
Takze musim zlozit predok nakomplet, podorabat par veci a treba sa ist vozit a ladit za jazdy.

Na videu je rozobrata riadiacka, pretoze na plosaku su diody indikujuce jednotlive stavy, a chceli sme ich vidiet lebo sme mali problem ze nam vypisovalo chybu v parametroch a cely cas to bolo v tom ze sme mali odpojeny map senzor a pri prvotnom nastaveni sme ho dali ako jeden zo vstupnych parametrov. Pri rozobrani som zistil ze ten majster co to vyraba nedava izolacnu vrstvu medzi plosak a obal riadiacky, takze som rozobral povodnu a ten plast tam dal z nej. Viac fotiek ako vzdy na drive.

video z prveho uspesneho chodu
https://drive.google.com/open?id=1VKo1K-YWo5VVRJqjuTCWcdTPVdHvoypz
Prílohy
IMG_20191004_140031085.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných