... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

mmracing.sk
 
dunaj
Autor témy
Príspevky: 61
Registrovaný: 11.5.2009
Kraj: Bratislavský

Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Štvrtok, 15. Decembra 2011, 12:02

Musim sa podelit o zazitok s BMW motorom, nakolko to moze niekomu pomoct.
Moj 3.0d turbo zacal po 140 tis. km uz dost vazne dymit. Dym bol biely s nadychom do modra. Otvoril som nasavacie potrubie a bolo v nom poriadne mokro. Olej v Intercooleri, v ERG ventile, vlastne na celej trase od turba po valce. Olej sa kontinualne stracal a pocas jedneho 30 tis. cyklu stratil 2-3 litre, ktore som poctivo dolieval.
Ako to funguje:
Vzduch pre motor sa nasava cez vzduchovy filter a zenie sa do turba, ktore ho stlaca. Este pred turbom je pripojka z ventilacnej jednotky, ktora odvetrava cast motora, ktora neplava v oleji a tento teply vzduch s olejom musi tzv. odlucovac oleja separovat na olej a vzduch. Olej vracia naspat do systemu a vzduch sa primiesa k cerstvemu vzduchu medzi filtrom a turbom a stlaca sa. Odtial to ide do intercoolera, co je chladic tohto stlaceneho vzduchu a odtial priamo do motora. Tesne pre motorom je este ERG ventil, ale to teraz nie je dolezite. Dolezite je snad to, ze ERG ventil by mal byt cisty a funkcny a cele nasavacie potrubie tesne, aby sa Vam nestalo, co mojmu znamemu, ktory vbehol do hlbsej kaluze, nasal vodu do intercoolera a zadrel motor.
Ale spat k dymivosti. Vzhladom na olej v potrubi mi bolo jasne, ze sa to vali z turboduchadla. To ale pracovalo dobre, piskalo ako vzdy a pokles vykonu nebol ziadny. Ostavala teda otazka, ci je trecie lozisko v turbe vylagrovane a turbo prepusta olej, kedze sa maze prave motorovym olejom, alebo tento olej cez turbo iba prechadza. V tom pripade zostavala ventilacna jednotka, ktorej sucastou je odlucovac oleja. V zufalstve a pripraveny na vymenu turba som po porade v BMW na Zlatych pieskoch (ocenujem pristup) zakupil novu ventilacnu jednotku za cca 50,- €.

Dolezite: K tomu musim povedat, ze nova ventilacna jednotka je celkom inej konstrukcie ako povodna (v mojom pripade z roku 2004). Ta mala v sebe valcek s plstenym filtrom, ktory sa zaniesol spinavym olejom a totalne sa upchal. Po vybrati som ho nasadil na vysavac, ktory cezen nenasal ani molekulu vzduchu. Vyzeralo to horsie, ako olejovy filter po 140 tis. Evidentne nefunkcna suciastka vplyvom zlej konstrukcie. Ten valcek je prave ten odlucovac oleja, ktory je uz v novej verzii uplne bez filtra, je tam iba kus plastu s akymisi kanalikmi. Evidentne bezudrzbova suciastka. Po vymene uz auto nevypustilo ani oblacik. Dolievaniu oleja je zrejme koniec.

A teraz ako na to:
Podrobne obrazky nemam, ale kto je sikovny, zvladne to aj bez nich a kto nie, nech ide do servisu. Pohlad na suciastku je tu:
http://img823.imageshack.us/img823/165/labscheider.jpg

1. Zhodit horny dekel motora, 5x inbus
2. rozobrat kryt vzduchoveho filtra, je to celkom vlavo. Fajnova roboticka, hlavne vyberanie zadnych srobov na X5, ale da sa to!
3. Vybrat vzduchovy filter aj s krytom.
4. Vyskrutkovat torx skrutky drziace rozvod kablov k vstrekovaniu
5. Hned nad filtrom je ona ventilacna jednotka, vyskrutkovat 4 sroby a je vonku.
6. Naskrutkovat novu
7. Opacnym postupom vsetko zlozit

K rieseniu problemu mi pomohol aj tento thread:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archiv ... 73490.html
Naposledy upravil/-a dunaj v Štvrtok, 15. Decembra 2011, 15:43, upravené celkom 1 krát.
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Štvrtok, 15. Decembra 2011, 13:43

Hezky vysvětleno -> ode mne máš pochvalu =D>
 
dunaj
Autor témy
Príspevky: 61
Registrovaný: 11.5.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Štvrtok, 15. Decembra 2011, 14:56

Dik. Este chcem doplnit, ze auto nikdy nedymilo so studenym motorom. Najviac dymu vyslo vtedy, ked som nechal teply motor bezat chvilu na volnobeh a potom prudko pridal plyn. Za autom bol bielo-modry kudol. Proste ten olej sa permanentne zbieral v intercooleri a pri pridani plynu ho to vyfuklo do motora, kde sa spalil.
Na internete sa tiez vsade docitate, ze olej v nasavacom potrubi je normaln1y stav. U mna to boli velke kvapky a prvy krat sa to prejavilo unikom oleja z netesnosti medzi intercoolerom a hadicou k ERG ventilu, kde sa otrasmi vytlklo gumove tesnenie. Teraz som vsak presvedceny o tom, ze olej v nasavacom potrubi vobec nie je normalny stav, ale je to chyba ventilacnej jednotky.
Preto odporucam kazdemu v pripade kladneho vysledku z maleho testu dymivosti popisaneho vyssie, alebo po zisteni uniku oleja z nasavacieho potrubia, resp. intercoolera, ktory je vpredu pod chladicom, zaujimat sa o model a vyhotovenie odlucovaca oleja. Ak tam mate ten s filtrovym valcekom, tak jednoznacne odporucam vymenu za novy model.

A tu je rozdiel: stary typ hore, novy dole:

http://chris.kirner-pils.de/entlueft_02.jpg
http://chris.kirner-pils.de/entlueft_03.jpg
http://chris.kirner-pils.de/entlueft_01.jpg

Kym stary model fungoval na baze filtracie olejoveho vzduchu cez filter, ktory zachytil olej (a casom sa upchal) ktory stiekol naspat do vane, novy system funguje na tzv. cyklonovom principe. Vzduch prechadzajuci cez teleso sa roztoci vo vire takou rychlostou, ze vsetky tazke castice z neho, cize olej, sa odstredivou silou vymrsti na obvodove steny, odkial stecie gravitaciou dolu, kym cisty vzduch pokracuje dalej do turba. Cyklonovy je pritom iba o nejake 2-3% menej ucinny, co povazujem za zanedbatelne. No nekup to! :-)
Komu sa podari zohnat samostatny cyklonovy odlucovac, moze si zopar € usetrit za obal a tesnenia, ktore su zhodne. Snazil som sa tiez vypatrat, odkedy BMW montuje seriovo novy model, ale je to rozdielne od typu. Moze to byt ale niekde okolo leta 2004 +- nejake mesiace.
 
Užívateľov profilový obrázok
ondrej320d
Príspevky: 137
Registrovaný: 17.7.2012
Auto: bmw 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Piatok, 14. Februára 2014, 18:58

kks konecne nieco vysveltne na urovni !!!! fakt pekne ! len chvalim :) .. momentalne idem menit to iste i ked nemam ziadne problem iba trochu oleja je ale idem ho menit :) ... a verim tomu ze tam olej nebude vobec :D
Obrázok
 
andymc
Príspevky: 275
Registrovaný: 13.1.2010
Auto: BWM E46 320D 100kW
Kraj: Prešovský

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:20

neviem ci je to kvoli tomu ale bol som na emisnej kontrole a auto malo vysoku dymivost asi 3,5 potom som kupil komplet novy odlucovac a dymivost klesla na 0,5. Problem je ten ze ked ho ten "pracovnik" pri prvej kontrole viacnasobne turoval na plne otacky tak agregat sa prilis roztriasol rozvibroval (po novom nastartovani je to v pohode ale nepacil sa mi ten chod) a odvtedy citelne viac pocujem piskat turbo.
 
Užívateľov profilový obrázok
Dussi13
Príspevky: 101
Registrovaný: 13.8.2013
Auto: BMW e46 330d
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Čadca

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Streda, 5. Marca 2014, 15:11

Zdravim tento pokus je velmi dobry a sa mi paci ja som rozmyslal ze pre To zw mitrocha oleja prepusta do sania som chcel dat turbo na repas aj ked mu nic neni iba ma ten olej v sani vytaca ak to bude funkcne tak som ochotny si to spravit sam lepsie ako repas turba ked je turbo dobre a podotykam velmi dobry navod
BMW e46 330d
Skoda Fabia combi 1.9 Tdi elegance
ex Renault Megane 1.6e
ex Renault megane 1.5dCI Grandtour 2
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 503
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Utorok, 11. Marca 2014, 18:39

uz aj ja mam tento separator v skrinke pre e39

http://prebmw.sk/product/olejovy-separa ... 37731c9329

pri najblizsej vymene oleja idem montovat, zatial mam plsteny ktory som menil ale pred 50000km
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
E36.
Príspevky: 45
Registrovaný: 8.7.2017
Auto: bmw e36
Kraj: Trenčiansky

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Sobota, 1. Decembra 2018, 00:49

pridavam sa s poznatkom BMW E90 N54B30i s vyfuku husty biely dym ako dymovnica .Diag vypisovala poruchy zapalovania na roznych valcoch sanie plne oleja dokonca aj koncovke na konci posledneho tlmiča bola mastna od oleja po vymene CCV ventilu(separatoru) auto sa poriadne prebehlo a olej nebol nikde už ,sviečky sa vyčistili a nehlasilo poruchy zapalovania.
 
dunaj
Autor témy
Príspevky: 61
Registrovaný: 11.5.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Sobota, 1. Decembra 2018, 07:06

A mal si vent. jedn. s filtrom, alebo cyklonovu? Lebo ja som akurat tento tyzden menil cyklonovu za cyklonovu. Neviem, co jej mohlo byt, vyzerala ok, ale mizol olej, bola mastna vaha vzduchu a odkvapkavalo to z vstupnej hadice do turba (atmosfericka strana). Dymilo to iba pri pridani, ked sa uvolnilo viac oleja z intercoolera. Tiez tie profilove tesnenia pod VJ sa teplom scvrkli o 0,5 mm a zadna strana motora bola mastna. Kedze 30€ v Auto kelly, viac som to neriesil. Teraz to pozorujem.
 
Milanko milanko
Príspevky: 29
Registrovaný: 29.11.2018
Kraj: Bratislavský

Re: Ventilacna jednotka odlucovac oleja dymivost dymenie dym

Sobota, 1. Decembra 2018, 12:07

Dakujem pekne za info chalani trosku new tema Chcem sa spytat retaz by bolo pocut aj na volnobehu na 320d e90 alebo len ked ma motor zataz🙄

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných