boborjelotor napísal:Polo GTI nebolo vo vybere?
Polo Gti bolo vo vybere ale len chvilu:-) Okrem toho ze ma maksi podvozok nema ine plusy. Interier sa mne osobne viac paci vo Fieste a jazdne vlastnosti co sa tyka feelingu su neporovnatelne v prospech Fiesty. Polo Gti je zial len downgrejdovany Golf Gti a to by bol pre mna po kazdej stranke downgrade.
Fiesta ST sa uplne vymyka so sucastnej ponuky hot hatchov. V ramci subkompaktnej triedy je v kazdom smere bez konkurencie (vcitane Mini ktore bolo tiez ako vazny kandidat) ale aj v ranci komoaktnej triedy HH je stale zaujimava z viacerych hladisk:
1.v mojej vybave vyjde 28200 (cennik) v tejto cene operuju uz najlacnejsie kompaktne hh v zakladnej vybave (Megane RS, I30N) ale tie sa nedaju porovnavat lebo MRS bez samosvoru je prijemnym autom ale v zaklade sa na plne vybavenu Fiestu so samosvorom jazdecky nechyta, I30N bez performance packu by som nekupil za cca 2tis Eur priplatok je toho prilis vela v com je i30N s performance packom lepsi (250 vs 275koni, samosvor vs bez svoru, klapkovy vyfuk vs bezklapkovy vyfuk...) a za cca 32tis i30N mi uz zmysel nedavalo (treba si priratat drahsi registracny).
2.take riadenie alo ma Fiesta ST nema ziadny sucastny HH, ma spatnu vazbu aku ma maloake sucastne auto s elektrickym posilnovacom (ani TypeR taku nemal) navyse je to riadenie velmi priame ma len rovne 2,0 otacky od dorazu po doraz - v kombinacii s citom v tom riadeni a citelne nizssej hmotnosti je auto proste navykovo zabavne ako ziadny hh. Mini JCW posobi od volantu proti tomuto rozbredlo az mdlo
3.Posed - neverim, ale ani v CTR som nesedel tak idealne a tak nizko. K tomu sedadla Recaro ktore nie su cice skrupinami ako Recaro Sporster CS (do Megane RS sa daju priplatit), ale ergonocky a drzanim tela su vynikajuce.
4.audio - odpadol som. B&O s 10repro, externym zosikom s DSP a subwoofrom namiesto rezervy hra tak ako nehra ziadny HH a suverenita a nezahuhlanost pritom hlbka basov vyrazne prekonava H&K v BMW (ktore patri inak k tym najlepsim tovarensym ozvuceniam)
5.zvuk od vyfuku a v kabine - ma to klapkovy vyfuk a znie to neobtazujuco a pritom zabavne. (lepsie ako CTR a pre mna lepsie aj ako MRS 4 trophy kde je to moc umelo podfarbene z repro)
6.radenie - Fordy mali vzdy jedny z najlepsich prevodoviek a tu sa spolu so skratenim drah da hovorit o asi najlepsom radeni v ramci hh (jazdil som vsetky). Jedine s cim sa to da porovnat je CTR a i30N. CTR ma kratsie drahy, lepsie umiestneni paku (blizssie volantu) a drahy maju lepsiu mechanicku odozvu ale vo Fieste tam tychlosti padaju lahsie a nehrozi ani pri rychlom radeni misshift. Velmi podobne radenie ako Fiesta ST ma i30N.
7.spracovanie a ergonomia interieru - kombinacie koze a Alcantary na sedackach, kvalitna koza na rucnej brzde, volante a radicke (Nappa), Radiaca paka ma stred kovovy a rucna brzda ma tlacidlo a lem tiez pravy kov. Ovladacie koˇieska ventilacie su pogumovane, rovnako aj otocne ovldace maju gumennu obrubu. Infotainment je relativne svizny, obrazovka je krajsie a hodnotnejsie soracovana ako v i30N, odozva displeya je rychlejsia ako v MRS aj CTR. palibka je tuha a makcena a ma prkny karbovovy dekor. Tam kde sa dotyka vodic aj posadka su makke polstrovania s vcelku solidnou umelou kozou ( stredova opierka, laktove opierky v dverach). Buchnutie dveri ma zvuk ako dospele auta (CTR zial mlatili jak bolo vsetko na efektivitu a nizku hmotnost). Vkusne modre podsvietenie pod nohami, vo dverach, priehradka na napoje, USB vstupy..., vo vsetkych priehradkch su gumenne vlozky na dne, vzadu sa da normalne sediet dospelemu, este aj materiali v kufri su slusne...
8.ten motor je sice trojzubec, ale ma nadhesrne vybusny prejav, je velmi zivy na okyne ako stare neeko auta, zrejme aj ivoki to u ze to ma 6 vstrekovacov (kazdy valec ma priamy aj nepriamy vsetrek co ma dnes uz asi len 5 valec od VW v Audi RS3 a TTRS (o nepriame vsetreky ktore robia prave motor spontannejsie reagujuci na plyn prisiel uz aj inak vyborny 2,0TSI (EA888) od VW...)
9.je to solidne odhlucnene (na ilustraciu -v prednych blatnikoch su dva druhy izolacie aby hlavne za dazda nebolo tak pocut hluk od kolies...), aj aerodynamicky hluk je v ramci triedy nadpriemerne dobre zvladnuty
9.spotreba, ono to proste nezere:-)
Fiesta ST kazdej generacie inak bola vzdy jazdecky spickova a aj o byvalej som na par sekund uvazoval, ale tam by som uz ten lacny a skardy interier neskusol.Sucastna generacia sa brutalne posunula co sa tyka vsetkeho.
Este som ju bol vazit a plne vybavena v 5dvwrovom prevedeni, vcitane vsetkych naplni a 90% plnej nadrze (teda tak ako sa ma udavat pohotovostna hmotnost) je 1218kg. Ked si zobereme ze kolegova Corsa OPC (menej vybavena a len 3 dverova) vazena za tych istych podmienok a na tej iszej vahe mal 1260kg.
Na ilustraciu: CTR malo 1395kg, M3 (s manualom) malo 1600kg a sucastna M2 Competition s manualom ma 1635kg.
Speedfred: Lotus, Caterhham, Alpine A110 - by boli ako vikendovka asi pre mna jedna z top volieb.
tvaroh: viem si predstavit presadnutie z G31 alebo F15 s 6 valcom do takejto plechovky:-) Ked si bezprostredne ale nepresadas, zvyknes si a nepride ti to take hrozne. Mna skor ubija auto ako napr VW T-Cross (skusal som pred tyzdnom a hroza-ukusal by som sa nudou v tom, pre niekoho vsak mozno idealne auto do mesta...), rovnako auta ako Octavia, Kodiak, Superb, Seaty... - neznasam tu ich odpornu gumennu kozenku na sedackach tam uz neni snad kuska koze a aj to minimum co tam je, je ta nahorsia tvrda otrasna huzva... .
Navyse podnikanie som zmrazil na minimalne aktivity a nebudem uz s tymto autom chodit castejsie na nejake sluzobky - mozno tak max 2x do roka. Opat budem hlavne zamestnanec, kde sa na sluzobky bude chodit sluzobnym a dochadzat cez cele mesto bude Fiesta lepsia ako cokolvek vacsie.