Štvrtok, 12. Apríla 2018, 17:03
Minulu zimu sa zacal vyfuk spinit od sadzi. Dovtedy bol uplne cisty. Nesli vsetky zhavice a preto som si myslel, ze je to tym. Bolo to cez sviatky a preto som na nove cakal niekolko tyzdnov. Po vymene to ale neprestalo. Napadlo ma, ze DPF uz dosluhuje. Auto jazdilo dobre tak som to neriesil.
Ked sa na jar oteplilo, zacal som pozorovat trhanie pri jemnom pridavani plynu. Na diagnostike sa zistilo, ze odisla riadiaca jednotka zhavenia. Trhanie som pripisoval tomu, ze to nezhavi. Auto som potreboval, takze som to riesil az v lete.
V lete som dal vymenit zhavice, riadiacu jednotku, vycistil sanie od karbonu a vstreky dal otestovat na stolici (jeden mal korekcie trochu mimo). Jedna vyriva klapka bola koli karbonu ohnuta, takze som tam dal zaslepky. Vymenene boli vsetky tesnenia pod sanim. Vstreky boli OK. Mechanik vybral aj DPF a to bolo uplne prazdne. Zostal iba kusok perforacie zaseknuty v koncovom tlmici vyfuku.
Po zlozeni sa trhanie motoru trochu zhorsilo. Mozno to bol len subjektivny pocit, kedze som na aute 2 tyzdne nejazdil. Auto jazdilo a tak som to prestal riesit. Od vtedy mi par krat zhasol motor za jazdy. Bolo to v lete. Cez zimu to nespravil ani raz. Preto tam vidim suvis s nepravidelnym chodom. Hlavne ked to vypada ako keby motor par odpalov vynechaval.
Ked som objednaval riadiacu jednotku, bola tam poznamka ohladne aktualizacie softveru. Zhavenie ma ist iba do urcitej teploty alebo ma zhavit stale? Zatial to totiz vyzera tak, ze ked zhavi, ide motor pekne.