... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Martin666
Autor témy
Príspevky: 45
Registrovaný: 19.10.2013
Auto: BMW E61 520d
Kraj: Žilinský

M47N2 nepravidelny tah

Streda, 11. Apríla 2018, 08:39

Ahojte,

uz od minuleho roku mam problem s nepravidelnym tahom motora M47N2. Problem nastava iba pri teplote vyssej ako cca. 10 stupnov a zohriatom motore. Najviac citelne je to pri jemnom pridavani. Ako keby motor miestami vynechaval. Na otackach nezalezi. Par krat mi to uz za jazdy zdochlo. Pri chladnom pocasi to ide bez problemov. Vyzera to tak, ze pokial auto zhavi, ide dobre.

Prevodovka je manualna. Zhavice a riadiaca jednotka zhavenia je nova. Vstreky boli skontrolovane a su OK. DIgnostika nic neodhalila. Jedine DPF filter mi vyhorel a je uplne prazdny (emisnou to preslo).

Jazdit sa da, ale je to dost otravne a neprijemne.
Dakujem za rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: M47N2 nepravidelny tah

Streda, 11. Apríla 2018, 09:31

Vyhorel dpf a je prázdny?? Vieš nejak bližšie vysvetliť o čo ide?
 
Martin666
Autor témy
Príspevky: 45
Registrovaný: 19.10.2013
Auto: BMW E61 520d
Kraj: Žilinský

Re: M47N2 nepravidelny tah

Štvrtok, 12. Apríla 2018, 17:03

Minulu zimu sa zacal vyfuk spinit od sadzi. Dovtedy bol uplne cisty. Nesli vsetky zhavice a preto som si myslel, ze je to tym. Bolo to cez sviatky a preto som na nove cakal niekolko tyzdnov. Po vymene to ale neprestalo. Napadlo ma, ze DPF uz dosluhuje. Auto jazdilo dobre tak som to neriesil.

Ked sa na jar oteplilo, zacal som pozorovat trhanie pri jemnom pridavani plynu. Na diagnostike sa zistilo, ze odisla riadiaca jednotka zhavenia. Trhanie som pripisoval tomu, ze to nezhavi. Auto som potreboval, takze som to riesil az v lete.

V lete som dal vymenit zhavice, riadiacu jednotku, vycistil sanie od karbonu a vstreky dal otestovat na stolici (jeden mal korekcie trochu mimo). Jedna vyriva klapka bola koli karbonu ohnuta, takze som tam dal zaslepky. Vymenene boli vsetky tesnenia pod sanim. Vstreky boli OK. Mechanik vybral aj DPF a to bolo uplne prazdne. Zostal iba kusok perforacie zaseknuty v koncovom tlmici vyfuku.

Po zlozeni sa trhanie motoru trochu zhorsilo. Mozno to bol len subjektivny pocit, kedze som na aute 2 tyzdne nejazdil. Auto jazdilo a tak som to prestal riesit. Od vtedy mi par krat zhasol motor za jazdy. Bolo to v lete. Cez zimu to nespravil ani raz. Preto tam vidim suvis s nepravidelnym chodom. Hlavne ked to vypada ako keby motor par odpalov vynechaval.

Ked som objednaval riadiacu jednotku, bola tam poznamka ohladne aktualizacie softveru. Zhavenie ma ist iba do urcitej teploty alebo ma zhavit stale? Zatial to totiz vyzera tak, ze ked zhavi, ide motor pekne.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7481
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: M47N2 nepravidelny tah

Streda, 18. Apríla 2018, 09:31

Zhavice s tym nemaju nic spolocne, auto bez problemu jazdi aj s nefunkcnym zhavenim
 
Martin666
Autor témy
Príspevky: 45
Registrovaný: 19.10.2013
Auto: BMW E61 520d
Kraj: Žilinský

Re: M47N2 nepravidelny tah

Streda, 18. Apríla 2018, 09:50

V niekolkych prispevkoch s nepravidelnym chodom som nasiel spomenuty EGR ventil. Odpojil som ovladanie a zatial to vyzera OK. Zaujimalo by ma ale, co mohlo byt v neporiadku. Diagnostika totiz ziadne problemy nehlasila.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7481
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: M47N2 nepravidelny tah

Streda, 18. Apríla 2018, 13:18

bud samotny EGR ventil alebo skor jeho ovladanie

tusim si jeden z tych, co si myslia, ze pocitacova diagnostika je vsemohuca :)) treba vediet ako auto funguje a diagnostiku aj vediet pouzivat, nie len citat chybove kody a slepo menit diely

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných