... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666
airbone napísal:Vo všeobecnosti s tebou nielenže súhlasím, ale dokonca aj potvrdzujem, že to tak globálne vo výrobnej sfére je. Pracujem v Sourcingovej spoločnosti niekoľko rokov a pre klientov robíme OEM ale hlavne ODM, najmä z ázie. Pri každej položke je to však individuálne. A vyslovene pri reťaziach tú dvojnásobnú cenu OEM oproti Aftermarket môže spôsobovať iba logo/krabica. Netvrdím, že to tak je, to vie len čo to na páse balí :) Samozrejme súhlasím aj s tým, že ak by aj FEBI výrabal OEM, tak ich Aftermarket nemôže byť identický presne kvôli lincenciám. Stačí zmeniť niektorú vlastnosť za horšiu/lepšiu a už to nespadá pod licenciu, vyrábaš dalej.Trochu tejto sfere rozumiem a ciastocne prichadzam do styku ....
airbone napísal:vyber si tie,co mas v aute a poloz si ich vedla seba. Skoda,ze som to neodfotil. Boli identicke tvarovo, denticky fond pisma cisiel. Na OEM nebolo ine cislo, len BMW znak a cislo. Na Febi bolo toto iste,este aj zle vybrusene + tam bolo cislo FEBI. Treba si uvedomit,ze prave v tych OEM dieloch je zaratany vyvoj + vsetky formy a nastroje na dany diel. Plus znacka samotna. Cena toho neodzrkadluje realnu cenu toho vyrobku. Ale ked uz je vyvoj hotovy, formy navrhnute a odladene, tak kopia ta nebude stat ani 1/5 toho co OEM. Sam som konstrukter v automobilovom priemysle. A ano, nove retaze a aj napinaky su ine, tie od Febi boli identicke s tymi, ktore boli v aute od vyroby. OEM retaz zacala strkotat pri 180 000km. A dalsich 180 tis to auto mat urcite nebudem. A nikde nie je napisane,ze s novymi (materialovo zmenenymi) retazami, ti ten rozvod vydrzi viac ako 180 tis.Vyborne, takze sa to da vsetko spravit aj s pracou za 250eur.
Ako si
Prisiel nato ze original diely su Febi? Naco do toho tahas cinanov? :)