... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: rozjazd bez plynu

Pondelok, 19. Februára 2018, 12:55

Brutíku vlákno založil Martiner, tak to potom skáčeme z problému na problém a to nie je dobre. Si sa tu vopchal a teraz vybrzďuješ :)
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: rozjazd bez plynu

Pondelok, 19. Februára 2018, 13:32

janest napísal:
Brutíku vlákno založil Martiner, tak to potom skáčeme z problému na problém a to nie je dobre. Si sa tu vopchal a teraz vybrzďuješ :)


Sry :D
 
Užívateľov profilový obrázok
martiner18
Autor témy
Príspevky: 51
Registrovaný: 22.8.2016
Auto: e46
Kraj: Žilinský

Re: rozjazd bez plynu

Streda, 21. Februára 2018, 15:39

janest napísal:
6 hrnčekové majú zvody delené po tri válce z toho idú 2 vetvy výfukového potrubia teda 2 x kat. No a každý kat má sondu pred a aj za, čo je 4 ks, z toho dva snímacie a dva monitorovacie. Každá z tých sond je konštrukčne rovnaká, rozdiel je iba v dĺžke kábla. Keby ťa náhodou napadlo pýtať sa od ktorého výrobcu, je to jedno - všetky majú jadro snímača od rovnakého dodávateľa a ten kto to kompletuje tomu dáva iba svoj kábel, koncovku a krabičku. Sonda má obmedzenú životnosť výrobcami udávanú na 150-160 tis. km. Mechanik ti povie, že netreba meniť všetky preto lebo o chvíľu si tam zase s druhou, treťou a aj štvrtou čo je pre neho biznis a zakaždým ťa ošmekne trebárs akože o diagnostiku problému. Rozdielne staré sondy dávajú aj rozdielne hodnoty do RJ. Takže proti jednej novej budeš mať tri veličiny ktoré sú mimo reálne hodnoty. proste to nerieš a pokiaľ majú nabehaných viac ako 150 tis. km tak ich vymeň. Tak ako aj meníš iné diely podľa najazdených km - tu nič nevymyslíš, povrch sondy najazdenými kilákmi degraduje a nedokáže dávať reálne údaje, potom aj RJ dáva nezmyselné hodnoty pre vstreky a časovanie. Sondy sú vyhrievané preto sa oplatí skontrolovať či je privádzané napätie na svorky bielých káblov po zapnutí zapaľovania ( sú tam 4 kábliky a tie dva biele sú spravidla na ohrev ) . Pokiaľ sonda nebude mať ohrev jej životnosť rapídne klesne asi tak na 1/5 . Najhoršie je keď je sonda "zamrznutá" na konštantnom napätí v povolenej tolerancií 0,1 až 1,0 V vtedy ani RJ nevyhodí chybu a nesvieti ti kontrolka motora. RJ taktiež nesleduje s akou rýchlosťou sonda prepína svoj stav od strednej hodnoty 0,45 V na jednú alebo druhú stranu. (To sa má udiať za 0,125 sec.) Toto ani doma "nezmultimetruješ" bez solídnej diagnostiky. Ako tak sa dá niečo vyčítať z čínskeho prdítka ELM 327 ale to by si musel najskôr vidieť ako to má byť správne ináč sa budeš iba dívať na nejaký graf. Výmena sondy nie je zložitá vec, trošku je treba mať skúsenosti s povoľovaním hrdzavých skrutiek lebo toto bude ten prípad. Pred výmenou postriekať penetračným spejom a počkať hodinku, prípadne zopakovať. Odpojiť konektor a trošku doklepnúť v smere zatiahnutia skrutky najmenším kladivkom alebo len kľúčom. Žiadné pecky lebo urveš závit a máš o problém viac. Potom povoliť 22-kou očkovým kľúčom ( nedoporučujem vidlicový - hrozí úraz prstov !!!), je potreba vyvinúť primeranú silu. Akonáhle pustí zažratá hrdza ( drží to len na cca 15-30°otáčky) potom ju už dáš aj prstami. Závit novej sondy a aj jej podložku namazať medenou vazelínou určenou pre vysoké teploty. Žiadné prďolácke grafitky - pokiaľ na pixli nie je jednoznačné napísaná teplota do 1300°C ani to tam nedávaj. Väčšina serióznych výrobcov balí sondu tak, že je priložená aj vazelína alebo je priamo nanesená na závit a ten je chránený plastovou čiapočkou. pokiaľ by si sa chcel pozrieť sondážnou kamerou na kat alebo zmerať protitlaky vo výfuku tak teraz kým si tam nedal novú sondu, lebo jej podložka je deformačná a nemala by sa povoľovať. Dotiahnutie momentovým kľúčom, zapojenie konektorov a je hotovo. Na tvojom je k ním prístup zhora takže to vymeníš aj vo fraku pred výjazdom na ples za cca 20-30 min. V servise zaplatíš aj za čas čo bude penetrus žrať hrdzu :) Skús si ju pohľadať tu : https://majoauto.sk/
Ďakujem za dobrý príspevok (y)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných