... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, johnyfly1, Kraken

banner
 
E36Soul
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 3.7.2017
Auto: Ex E36 318is "98
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

E36 lambda sonda

Sobota, 10. Februára 2018, 16:13

Kde zozeniem origo lambdy nejaka stranka? na m52b20.. Kukal som aj podla etk cisla dielu ale nestotoznuje sa stymi ktore som nasiel, tak isto co hovorite na denso? celkom su mi sympaticke tak ze ci nemate vy nejake skusenosti..vopred diky
banner
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Sobota, 10. Februára 2018, 21:00

určite hľadaj podľa OEM čísla, M52 nevyužíva klasické lambdy a náhrady budú oničom, oemko si skopíruj do google a malo by to nájsť
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Sobota, 10. Februára 2018, 21:24

ale nečakaj, že budú za drobné prachy, mimochodom ako si na to došiel, že máš zlé lambdy ?
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5793
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: E36 lambda sonda

Sobota, 10. Februára 2018, 21:48

martin46 dokaze objednat priamo z bmw ;-)
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
E36Soul
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 3.7.2017
Auto: Ex E36 318is "98
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 01:48

No vsak tak som to skusal..skopiroval aom s etk cislo dielu podla vinka mojho auta a naslo mi len toto https://archiwum.allegro.pl/oferta/sond ... 68439.html ale poviem.pravdu ze sa toho dako bojim..:) potom som hladal na sk eshopoch nasiel som toto, viem ze origo boli siemens a bosh, ale neviem ci je tato ta origo http://www.autodielygafa.sk/inshop/scri ... as=tecdock mam z toho zmetok proste..no a ja si ani nemyslim ze au dake zle ale neviem kedy boli naposledy menene a co su tam zac, tak tam chcem.dat radsej sam za seba nove aby som stym mal pokoj,lebo ako zbadal som.aj to ze auto sa dako rozozralo..beham normalne po meste ziadne nakladacky, a ani nie casto ale aby som za 2dni minul polku nadrze mi pride uz dost neviem ci to je tou zimou alebo tym za vacsinou to auto neni zohriate ale dako sa mi to nezda.. preto som aj spominal to denso lebo kamarat to ma v 323i a pochvaluje si tak ze ci ma este dakto pozitivne ohlasi na to
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 10:27

no ale ako auto môže viac papať zo strašne veľa vecí nemusí to byť len lambda sonda, na diagu si bol ?
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 10:31

a to vinko posledných sedem znakom by si mohol poslať lebo to číslo no neviem nepozdáva sa mi
 
E36Soul
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 3.7.2017
Auto: Ex E36 318is "98
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 14:40

Vsak jasne, ja stym ratam, akoze auto teraz cez zimu ani neporiadne nejazdi, len umyt sem tam ked je pekne, ale prislo mi to uz dost..na jar idem menit komplet oleje,,sviecky,filtre tak uvidime..na diag. Sa musim prvo dohodnut s chalanom sle urcite tam chcem zajst, ako zstial ma to teraz netrapi kedze na nom poriadne ani nebeham ale to neznamena ze to nechcem riesit..inac auto drzi otacky, ide pekne, ziadne strielanie do vyfuku ani nic, cize mozno je aj vsetko ok ale aj tak to mam v plane vymenit predsa nove je nove :) a tu som hladal tu lambduhttp://bmwfans.info/vin/decoder?vin=EP13211 ale naslo mi len tieto 2 cisla
11 78 1 734 725
[color=#b8b8b8][size=150][font=Arial, DejaVu Sans, Liberation Sans, Freesans, sans-serif][b]11 78 1 734 670[/b][/font][/size][/color]
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 19:20

 
E36Soul
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 3.7.2017
Auto: Ex E36 318is "98
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 20:05

No vsak ale estw jedna je na vyfuku nie? Za katom..
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 20:43

Más dve na reguláciu pomeru palivo-vzduch, to čo je za katom je kontrolná ale to si musíš pozrieť či tam je alebo nie, ja mám m52b28 a tiež ju nemám a na fanse ukazuje, že tam je
 
E36Soul
Autor témy
Príspevky: 40
Registrovaný: 3.7.2017
Auto: Ex E36 318is "98
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 20:52

Coze nakoniec su tam 3? No auto mam seria tak ako aj vyslo z linky tak tipujem ze tam aj je..a co sa deje ked ju tam nemas ? Tú za katom
 
Tibka
Príspevky: 92
Registrovaný: 28.9.2013
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Nitriansky

Re: E36 lambda sonda

Nedeľa, 11. Februára 2018, 21:09

nič sa nedeje nie všetky dostali, aj ty sa pozri naisto či tam je alebo nie, tá lambda kontroluje funkčnosť katalyzátora, sleduje vlastne zostatkový kyslík, ktorý sa dostal do katu, ona nemá za úlohu regulovať pomer paliva a vzduchu
 
Užívateľov profilový obrázok
Grom
Príspevky: 91
Registrovaný: 18.7.2013
Auto: BMW E36 320Ci
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebr

Re: E36 lambda sonda

Pondelok, 12. Februára 2018, 22:23

Ahoj,

Riešil som výmenu oboch lámbd asi 3 roky dozadu. M52 má 2 a obe sú pred katom. Každá pre 3 zo 6tich valcov. Osobne som sa oklamal s univerzálnou BOSCH a stálo ma to zbytočných 50e plus nervy. Origo sa dávali SIEMENS ( dnes sa predávajú pod značkou VDO ) Takže zháňaj len tú značku. Ak si dobre spomínam stála asi 110e jedna. A diagnostika ti určite napíše či je lambda zlá a ktorá. Ja som mal jednu zlú no prejavovalo sa to nižším záťahom v spodných otáčkach, jak keby bol motor pridusený. Po výmene išlo za plynom jak pes po údenom.
Maťo
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 385
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E36 lambda sonda

Utorok, 13. Februára 2018, 17:55

Píšete tu polopravdy o Lambdách ! Hneď na úvod lambda sondy ( všetky ) plus katalyzátor je JEDEN diagnostický celok a ktorákoľvek nefunkčná súčiastka negatívne ovplyvní výslednú činnosť celku !!!
Všeobecne Lambda sonda má výrobcom stanovenú životnosť cca 160.000 km a potom ju yebal pes. Takže meníme zásadne všetky !!! Oni sú totiž konštrukčne úplne rovnaké !!! Je to tak preto lebo snímače potom dávajú rozdielné veličiny. Povrch starej je vypálený a zanesený a ináč reaguje ako povrch novej. Takmer VŠETKY sondy od rôznych výrobcov majú rovnakého dodávateľa jej jadra teda snímača, rozdiel je iba v dĺžke kabeláže a koncovke ! Akékoľvek domáce meranie multimetrom je vám na psiu riť lebo jeden z jej hlavných parametrov je rýchlosť zmeny stavu napätia za 0,125 sec. Sonda pracuje ako prepínač. Jej kľudový stav je 0,45 V a ten sa potom podľa obsahu kyslíka mení v rozpätí 0,1 až 1,0 V. Sonda dokáže vyprodukovať aj napätie mimo stanovenú toleranciu a to je potom indikované RJ ako chyba a svieti vám kontrolka motora. RJ NESLEDUJE rýchlosť prepnutia ani takzvané zmrznutie kedy sonda dáva konštantné napätie. To sa potom prejavuje ako lenivý plyn alebo nechuť ísť do otáčiek ale aj to je ovplyvnené momentálnymi podmienkami práce motora. Záleži kde zamrzne a potom niektorý neťahá pri nízkych otáčkach alebo nechce ísť do vyšších otáčiek. No a povedať o sonde za katom že je tam iba na jeho kontrolu je absurdnosť.
Staré sondy okrem zvýšenia spotreby výrazne zanášajú katalyzátor a jeho priechodnosť čo má zásadný vplyv na protitlak vo výfukovej sústave. Preto nie je od veci pred naložením sondy zmerať tlak v potrubí, nemal by byť vyšší oko 0,5 kp/cm², píšem to preto lebo podložka je deformačná a nemala by sa po dotiahnutí povoľovať. Nezabudnúť natrieť závit špec. medenou pastou na vysoké teploty aby ste ho pri ďalšej výmene nestrhli. A len tak pre istotu pokiaľ je potrubie medzi lambdami alebo katom deravé je to v prdeli - motor bude pracovať ináč ako si želáte !!!
Jedným zo zásadných príznakov odchádzajúcej lambdy je zdochýnanie pri rozjazde, zrazu sa vám zdá že pri pohnutí musíte dať viac plynu lebo motor neudrží otáčky. Potom aj občas za jazdy ako keby trhol ( chvíľkove nezapálenie zmesi ) a samozrejme žravosť a častejšie tankovanie. Pokiaľ takto budete jazdiť, oveľa skôr pošlete katalyzátor na odpočinok. Kto má aj sondu za katom má modernejší systém riadenia spaľovania a mal by sa prednostne zamerať na ňu. Jej monitorovacia funkcia neslúži iba akože na kontrolu katu podľa niektorých špecialistov ale zásadne mení stechiometrický pomer zmesi podľa priebehu záťaže motora. Kým predné sondy rozhodujú či pridať alebo ubrať palivo zadná rozhoduje o koľko. Je to dané logikou SW riadiacej jednotky. A práve zmrznutie zadnej sondy subjektívne neovplyvňuje jazdné pocity ale roztáča vír v nádrži a posiela katalyzátor do kytičiek. Taktiež záleží či zamrzne na 0,5 V alebo inde v tolerancií.
Pre sondy v týchto agregátoch je dôležité aby fungoval ich OHREV !!! Preto niektorým špecialistom nevydržia, a boh ich ochraňuj keď ešte ďalší ťuťmák mechanik začne drístať o orgináloch. BMW žiadné sondy nevyrába !!! Pritom stačí skontrolovať tie biele kábliky z tých štyroch čo idú do konektora či je na nich po zapnutí zapaľovania napätie. Koľko mechanikov sa o tom presvedčí ???? Kým vám začnú trepať kliny do hlavy o druhovýrobe atď.! Sonda bez ohrevu vydrží 1/5 doby !!!
To je tak v kocke asi kus viac ako ste čakali a ja len dúfam, že vás to aspoň naštartuje trošku pogúgliť a pochopiť princíp prečo je to tak. A hlavne musíte mať 22-ku kľúč a môžete meniť takmer všetky sondy lebo tie potvory sú rovnaké a to čo nájdete na svojom aute sa kľudne môže vyskytovať aj na inom z iného konca zemegule :)
Veľa šťastných kilometrov vám prajem !

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní