... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 4. Januára 2018, 12:53

+-78000km 2013 cerpadlo (vysokotlake) som vyriesil za nieco okolo 350eciek aj s robotou (bez DPH), nemusel som menit, ale vymenilo sa (pricina problemov boli nakoniec vstrekovace)
+-82000km 2013 vstreky za 900€ + nejake drobne s DPH, 6kuskov aj s robotou, autorizak (cena vstreku bola vtedy 120€+- teraz je cena niekde inde - okolo 220€)
+-96000km 2015 dekarbonizaciu som vyriesil do 400€ cez dekarbo.sk (sanie dole, cistenie ventilov mechanicky + nejaka ta chemia a aditiva do oleja, benzinu + vymenil sa aj olej s filtrom co som si doniesol) tiez nebola potrebna, riesila sa preventivne

-pri vstrekovacoch boli problemy a existuje 10tka nahrad, posledna nahrada bude na tom relativne dobre, teda ak boli na aute vstrekovace menene a su tam tie z poslednej rady (tusim s kodom tusim 11?)
-vysokotlake cerpadlo odchadzalo viac na n54kach (a neviem ci nie hlavne v amerike kde bola aj zvolavacka, na niektore verzie vstrekovacov tusim bola tiez), tiez nejaky vyrobny problem a uz by to nemalo byt take vazne ako v pociatkoch, samozrejme treba s nim ratat, ale to je v porovnani s inymi drobna polozka
-dekarbonizacia sania, tej sa nevyhne ziadne auto s cisto priamym vstrekom a egr :) skor ci neskor, nepomaha tomu dochodcovska jazda, + pri olejovych lektvaroch s nizsou viskozitou a odolnostou voci teplu a long life intervaloch (+ poziadavka na vykon + termomenezment BMW pri motoroch n52 n53 n54 n55), sa proste olej v systeme zapeka a karbon nie je len v sani, ale prakticky vsade kam olej lezie a ostava, komplet motor a hlavne vo vani (vana dole, vyskrabat, vymenit tesnenie a fici sa dalej.
-n52,53,54 vodna pumpa vacsinou +-150000 a dovi, odtah a vymena +-600€ s robotou v autorizaku

Najvacsi problem je podla mna diagnostika a odhalenie konkretneho problemu, uz sa to tiez asi zlepsilo, ale v rannych fazach, ked sa u mna vyskytli problemy (2012,2013) od mojho auta daval ruky kazdy prec po par pokusoch, ktore som si samozrejme u kazdeho solidne zaplatil :). Dokonca som mal problem aj na prvej emisnej kontrole po 4 rokoch v 2013tom, N53 ma vrstvene spalovanie a spaluje v rezime nizkej zataze chudobnu zmes (dalsia z pricin karbonovania a bordelu na ventiloch a v celom sani), preto moze byt hodnota lambdy pri tomto motore v rozmedzi 0,7 az 4,0 tusim (pri 99,9% inych benzinovych aut je to 0,97 do 1,03) a ja som prisiel s autom na emisnu (samozrejme na prvej tam zadal panko n52ojku motor a poslal ma hned prec, nech si to dam doporiadku, ze take hodnoty lambdy este nevidel, to som len pozeral s vyvalenymi ocami, na druhej uz zadali n53ojku kedze som ich na to upozornil, ale horná hranica lambdy pri merani bola vtedy pre n53 stanovená na 2,3 a auto ju samozrejme preliezalo. Nakoniec som tu na klube nasiel podobnu skusenost a na 4ty krat nechal robit emisnu Kaisa zo Ziliny a tomu sa podarilo emisnu spravit tusim ze hodnota lambdy pri merani bola 2,27, vedel v akych otackach to treba pri merani presne drzat a mal uz nejake grify. Pri dalsich dvoch emisnych uz bol horny limit lambdy pre n53 zdvyhnuty na 4,0 podla protokolu (ale uz som aj tak dosahoval hodnoty niekde hlbsie pod 2) a emisne som bez problemu spravil, ale rieste takuto situaciu, ked z emisnej pridete do autorizaku BMW v BA, tam Vam povedia ze vsetko je v poriadku, vsetko preverili, pozreli, zmerali emisie a potom pridete na dalsi den spokojny zase na emisnu a ste tam kde ste boli a neviete co dalej :).
 
BL-MISO
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 12.3.2014
Auto: C220
Kraj: Bratislavský

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 4. Januára 2018, 14:27

Nazdar,

diky moc za hodnotnú odpoved. Tie km na vstreky mi pridu dosť skoro.

Čo sa týka 120i/320i 125kw motora to bude asi to isté - čerpadlo, vstreky, dekarbonizacia... Alebo u dvojlitrov to bolo ešte niečo? Ak je dvojliter to iste čo troj, alebo 2,5 len ma o 2 valce menej, tak by to malo byť +/- rovnako spolahlivé - ibažeby nie a bola by total iná koncepcia toho motora.

Diky moc este raz.
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 4. Januára 2018, 15:10

tak moc ine tam asi co sa tyka komponentov nema byt, je to obdoba n53ojky neviem ci vychadza z predchodcu n46, (n53 prakticky vychadza z n52, za to n54 vychadza skor zo starsieo m54).. ale teda n43 ma tie iste problemy s priamym vstrekom (vstreky, rail, HPFP, NOX senzor, NOX katy) + vodna pumpa, cievky, klasicke katy....rovnake problemy len o 2 vstrekovace,2 cievky a 2 sviecky menej... vstrekovace boli problemove od zaciatku, takze tym sa clovek ak nema poslednu verziu (co od vyroby asi nema) skor ci neskor nevyhne.. otazka je len ci pustia ako mne pri +-75000, alebo 95000 alebo vydrzia 120000 alebo 180000 to je aj otazka stastia + toho co a kde clovek tankuje + ako auto vyuziva, na aky typ jazd.. problem bol ten ze sa vymenili vstreky na 2 valcoch, ktore vykazovali misfires pri studenom starte, ale pomohla az vymena aj zvysnych 4. Ale mam doteraz pokoj, musim poklepat co sa priameho vstreku a problemov s nim spojenych tyka.

zabudol som k tym predchadzajucim veciam este dodat, ze som pri 115000 menil NOX senzor (zhruba 500€ s DPH v autorizaku s pracou)

a kazdopadne, ked uz vyber a takto problematicky priamovstrek, tak nech je to 6valec :), nech aspon zvuk v zatazi (na volnobeh je to traktor) a nejaky ten tah robia radost (ak vsetko funguje samozrejme)
 
Užívateľov profilový obrázok
BMW-_-boy
Príspevky: 111
Registrovaný: 7.5.2016
Kraj: Košický

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 4. Januára 2018, 16:18

Nazdar,
čo sa týka tých áut čo si postol. Tak ta sivá 328i, toto by som ja osobne nezobral ani za 8000 keby bola. Rovné sedačky ešte ako tak človek prekusne, ale mať pod kapotou 3liter e92 a s manuálnou klimatizáciou je smrť. To auto bude v budúcnosti nepredajné. Tak isto aj tá absencia mutlifunkcie je hrôza. Na to auto sa už teraz vykašli. 320i už nezobrazí no do e92 patrí určite 6-válec, čiže za mňa určite nie. Na 325tku s 2,5 litrovým motorom by som sa tiež vykašľal. Čo sa týka toho prečo by niekto dovážal auto z USA do EÚ poznám sám veľa dôvodov. Sám som vlastnil E92 328i čo bola dovezená z USA. Často krát tam nájdeš krajšie kúsky a za veľmi prijateľné ceny keď je dobrý kurz $ a € ... prepis a prihlásenie auta nie je až taký problém keď to riešiš sám a nie cez nejakú spoločnosť, ktorá ťa zošlehá na všetkom. Jedine čo musíš vymeniť po dovoze do EÚ sú tachometre. Svetla máš homologizované pre celú EÚ. Pokiaľ chodíš do USA pravidelne či už na pracovné cesty alebo na dovolenku tak po ceste si zoberieš auto. Nevidel by som teda problém v 328ičkách pokiaľ ti vie predchádzajúci majiteľ zdokladovať ako auto vyzeralo v USA, počas prevozu. Čo sa týka rozdielu medzi 328 a 330 tak tak máš rozdiel len v saní preto je ten výkon rozdielny. 330i mali 3-klapkové sania a 328i mala 1-klapkové, kvôli emisiám. Za mňa jednoznačne buď 328i alebo 330i ! :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 4. Januára 2018, 21:13

Presne ako pisu tuto chalani...

Mne odislo cerpadlo na N54 pri 100k...
S tym autom z US - treba ho preklepnut, poliaci na amerikach lubia dost zarobit, ale nemusi to byt prave ten pripad....

Kazdopadne necakaj, ze tieto auta budu bezproblemove :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11974
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: E92 320, 325, 328, 330

Utorok, 9. Januára 2018, 10:28

urcite radsej 6valec ;-)
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: E92 320, 325, 328, 330

Utorok, 9. Januára 2018, 21:18

no ja som len tak zo srandy kukol moje 2 STK čo som absolvoval s N53 a pri poslednej 02/2017 cca 138tkm bola hodnota lambda 1,002 (Šibenice ZA) a 2roky s5 103tkm bola 1,009 (Miko ZA). Nikto nič na STK nešpekuloval bez známosti mi to natočil a bolo. Pôvodné vstrekovače, lambdy a ešte som neabsolvoval ani dekabro ani nič podobné. Tankujem Slovnaft EVO100 a posledný rok OMV MM+ posledných cca 45tkm každá nádrž VIF. Teraz som pri cca 149tkm musel meniť snímač NOX lebo trhal moter za studena inak zatiaľ OK. Teraz tam mám 153tkm, tak ten 6válek by mohol byť fajin.
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: E92 320, 325, 328, 330

Štvrtok, 18. Januára 2018, 08:54

Ako sa prejavujú vadné vstreky na N54 ? vyhadzuje to nejaké chybové kódy, alebo to má nepravidelný chod/vynechávanie valcov ?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 37 neregistrovaných