Streda, 31. Januára 2018, 15:15
ASC, DSC je kontrola trakcie. Kým ASC je jednoduchšie a laicky povedané iba uberá plyn, DSC si vie aj pribrzdiť kolieska podľa uhlu natočenia volantu - je to vyšší level kontroly trakcie. Len tak na okraj, nemalo by ťa skôr zaujímať ABS ? Keď už tak vehemente avízuješ, že je to auto pre priateľku. Keď jej ustrelí zadok do šmyku po tom čo prekoná fyzikálne zákony ( lebo na tie ešte nikto nevymyslel stabilizačný systém ) máš o zábavu postarané. A myslím, že bankové konto sa tiež nebude nudiť. Pre začiatok 1,6 -ku a po roku keď ju nerozbije 2 liter, potom ďalší rok a 330-ku. Pre babenku Z-3 ka na nosenie kabelky stačí :)
Pozn.: Stabilizácia sa snaží udržať auto v stope ako keby bolo neutrálne, pokiaľ sa dostane na hranicu kedy už nie je schopná zvládať omedzenie pretáčavosti - prestane mať vplyv na riešenie krízovej situácie a je skôr na obtiaž až kým sa úplne nevypne . Vtedy máš pocit ako keby ťa niekto kopol do zadnej nápravy, žiadné varovanie ani postupný nájazd do driftu. Keď to hneď nezachytíš tak sa točíš v hodinách a tá hranica je strašne úzka a povedal by som že takmer žiadna. Blikne žltá kontrolka na palubke a potom svetlo na konci tunelu. Z toho pohľadu by som skôr volil ASC ktoré skôr zapracuje a zníži výkon, DSC sa bude o hodnú chvíľku dlhšie držat v stope a opustí cestu v smere dotyčnice pri vyššej rýchlosti, lebo jednoducho zvládne viac ale tiež nie všetko.