... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Autor témy
Príspevky: 412
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: HTP
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 12. Januára 2018, 00:39

Ahojte,
po tom ako som si nechal ujst kupu 328i s N52 sa pohravam s myslienkou skusit stastie s N54. Viem, ze sa tu o chybach/problemoch popisalo dost, no v ziadnej teme som nenasiel odpovedajuce sumy za komponenty. Pokusim sa to tu nejako zosumarizovat, pripadne ak by ste mali lepsie info, budem velmi vdacny ak hodite svoju skusenost do komentu
- vysokotlakove cerpadlo - 300eur
- vstreky - 1ks som nasiel za cenu 120eur alebo 240eur, ktora plati? Viem ze treba zhanat poslednu generaciu vstrekov, kedze bolo viacero iteracii
- turba - nenasiel som vobec cenove info, ani o tom kolko vydrzia (vraj by mali nieco vydrzat, da sa spolahnut na 180tkm pri "slusnejsom" zaobchadzani?)
- rail - prepokladam ze mozu hnevat rozne cidla tlaku apod, blizsie info nemam
- NOX - to som tu niekde videl ze 500-600eur ?
- vodna pumpa 500eur
- termostat(y) ?
- cievky, sviecky - 1ks cievka 20eur, sviecka 10eur
- DISA - netusim ci ma
- rozvodova retaz, napinak, vodiace listy - ?
tolko mi je zatial zname.

Co sa tyka HPFP a vstrekov, je to mozne uhrat na zaruku, ak auto nejakych 20tkm nebolo v autorizovanom servise (ale dovtedy chodilo, cize mozme povedat ze jedenkrat odvtedy vynechalo prehliadku)?
Plus ked to je priamovstrek, treba tankovat iba 98/100 oktan? Znesie to kratkodobo 95 (aspon nejaky 95 premium - ale je mi jasne ze riziko karbonizacie bude vyssie)?
Vopred dakujem vsetkym za odpovede
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
banner
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 8664
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 12. Januára 2018, 09:58

Killo napísal:
. . .
Co sa tyka HPFP a vstrekov, je to mozne uhrat na zaruku, ak auto nejakych 20tkm nebolo v autorizovanom servise (ale dovtedy chodilo, cize mozme povedat ze jedenkrat odvtedy vynechalo prehliadku)? . . .
N54 sa montoval do roku 2010, teraz mame 2018, aku zaruku mas na mysli?
E34 525tds calypsorot
E39 540iA dunkelblau
R1100S
F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 9862
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: Na fakturu
Kraj: Trenčiansky

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 12. Januára 2018, 14:15

Chalan myslel asi kulanciu, ale aj s tym ho BMW s tak starym autom posle frisko do matere.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Autor témy
Príspevky: 412
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: HTP
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 12. Januára 2018, 14:59

hej zle som sa vyjadril, kulanciu, alebo zvolavacku alebo whatever. Iba sa informujem, kedze v US na to zvolavacky boli, ale netusim ako to fungovalo na SVK
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 9862
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: Na fakturu
Kraj: Trenčiansky

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 12. Januára 2018, 19:19

Tak 8+ rocne auto uz asi absolvovalo vsetky aktualne zvolavacky, toho sa snad bat nemusis. A ked tak si to lahko prezistis cez VINko. Ale na kulanciu pri tak starom aute zabudni.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3501
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 26. Januára 2018, 11:47

Presne tak. Na kulanciu by som asi neuhral už ani moju ex 730d (ktora nemala v čase kúpy ani 4 roky) keby mi jeblo vysokotlaké čerpadlo čo spôsobí škodu 10tis € (pritom BMW veľmi dobre vie že je to známa výrobná vada) a nie to 10r auto po 3+ majiteľoch :D Každopádne keď rátaš čo stojí aký diel na 335i tak radšej hľadaj niečo iné..
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Autor témy
Príspevky: 412
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: HTP
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Utorok, 30. Januára 2018, 17:57

Takto. Info som cerpal z US forums, tam mal skoro kazdy bud predlzenu zaruku, alebo som videl pripady ze napr. na prdnutu HPFP vedeli niektori dealeri spravit "zvolavacku" ak auto malo menej ako 8r. a 80 000mil najazdenych... Blizsie detajly a podmienky tam neboli popisane. Iba preto som sa pytal ci nieco podobne moze existovat aj tuna.
EDIT: napr. https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/High+Pressure+Fuel+Pump+for+Turbo+vehicles+-+BMW+335i%2C+335xi;jsessionid=4A3D120FD50EB88A13354FC884381C80

/MPower je ti asi jasne ze volba 335i nie je moc racionalna. A vzhladom na nizsie povedomie o tych motoroch v kombinacii s ich vyssou poruchovostou/servisnou starostlivostou som jednoducho chcel vediet, ci sa to da utiahnut alebo to je vrazda (opat priklad z US - u origo dealera vymena turb s robotou $2500, ked to das spravit inde tak cca polovica).
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
sluggish
Príspevky: 244
Registrovaný: 25.2.2013
Auto: E92 335i
Kraj: Nitriansky

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Streda, 31. Januára 2018, 15:53

Ahoj,
335i mám takmer rok, a najazedených skoro 30 tisíc km, za ten čas, okrem bežného servisu mi odišiel jeden solenoid ktorý stál okolo 90€ priamo v BMW, výmena asi 5 minút (ak by bol motor studený ešte menej :) )...myslím že som menil jednu vodnú hadicu a to bolo všetko.... každý ma strašil spotrebou, ale vôbec to nie je takké strašné, kombinovanú cez leto mám okolo 9,5 a to si to auto užívam, cez zimu samozrejme vyššia, ale vôbec to nie je taký staršiak ako to niekto zvykne opisovať.... raz sa mi podarilo na dlhšej jazde (asi 120km) viac menej predpisovo medzi dedinami ísť za 7,4l čo som bol fajt dosť prekvapený ..... na čo som nebol zvyknutý pri 320d ktoré som mal predtým je spotreba oleja... mením akždých 12-15 tisíc a za ten čas si potiahne dva litre ako nič...
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3501
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Streda, 31. Januára 2018, 16:58

Killo napísal:
Takto. Info som cerpal z US forums, tam mal skoro kazdy bud predlzenu zaruku, alebo som videl pripady ze napr. na prdnutu HPFP vedeli niektori dealeri spravit "zvolavacku" ak auto malo menej ako 8r. a 80 000mil najazdenych... Blizsie detajly a podmienky tam neboli popisane. Iba preto som sa pytal ci nieco podobne moze existovat aj tuna.
EDIT: napr. https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/High+Pressure+Fuel+Pump+for+Turbo+vehicles+-+BMW+335i%2C+335xi;jsessionid=4A3D120FD50EB88A13354FC884381C80

/MPower je ti asi jasne ze volba 335i nie je moc racionalna. A vzhladom na nizsie povedomie o tych motoroch v kombinacii s ich vyssou poruchovostou/servisnou starostlivostou som jednoducho chcel vediet, ci sa to da utiahnut alebo to je vrazda (opat priklad z US - u origo dealera vymena turb s robotou $2500, ked to das spravit inde tak cca polovica).

Pokial nekúpiš hnoj alebo najlacnejšiu tak vražda to podľa mna určite nie je veď nie je nás malo na klube čo sme ich mali a môžeš si pozrieť komu ako išli. A keby mi napr odišlo na nej turbo tak naspäť už by som nedával originálne ale lepšie (veľa neorigo oveľa lepších dielov na to auto stojí rovnako ako origo a horších) a vie to auto ísť výkonom pekne hore.
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1284
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi Q7
Kraj: Bratislavský

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Utorok, 6. Februára 2018, 15:50

Killo napísal:
Ahojte,
po tom ako som si nechal ujst kupu 328i s N52 sa pohravam s myslienkou skusit stastie s N54. Viem, ze sa tu o chybach/problemoch popisalo dost, no v ziadnej teme som nenasiel odpovedajuce sumy za komponenty. Pokusim sa to tu nejako zosumarizovat, pripadne ak by ste mali lepsie info, budem velmi vdacny ak hodite svoju skusenost do komentu
- vysokotlakove cerpadlo - 300eur
- vstreky - 1ks som nasiel za cenu 120eur alebo 240eur, ktora plati? Viem ze treba zhanat poslednu generaciu vstrekov, kedze bolo viacero iteracii
- turba - nenasiel som vobec cenove info, ani o tom kolko vydrzia (vraj by mali nieco vydrzat, da sa spolahnut na 180tkm pri "slusnejsom" zaobchadzani?)
- rail - prepokladam ze mozu hnevat rozne cidla tlaku apod, blizsie info nemam
- NOX - to som tu niekde videl ze 500-600eur ?
- vodna pumpa 500eur
- termostat(y) ?
- cievky, sviecky - 1ks cievka 20eur, sviecka 10eur
- DISA - netusim ci ma
- rozvodova retaz, napinak, vodiace listy - ?
tolko mi je zatial zname.

Co sa tyka HPFP a vstrekov, je to mozne uhrat na zaruku, ak auto nejakych 20tkm nebolo v autorizovanom servise (ale dovtedy chodilo, cize mozme povedat ze jedenkrat odvtedy vynechalo prehliadku)?
Plus ked to je priamovstrek, treba tankovat iba 98/100 oktan? Znesie to kratkodobo 95 (aspon nejaky 95 premium - ale je mi jasne ze riziko karbonizacie bude vyssie)?
Vopred dakujem vsetkym za odpovede
vstreky 6x stoja 1200e
hpfp bolo tusim 350e
cievky sviecky cena jak na fabiu 1,2 HTP tam nevidim dovod plakat
tesnenie pod ventily su par eur
podtlakove ventily pre turba tusim 125e kus cize 250 za oba ak je chyba tlaku

vodna pumpa sa opotrebuvava snad rovnako jak na kazdom motore
olej treba menit castejsie kvoli karbonu :) ale ak ma auto 200 000km asi uz tomu nepomozes
podla mna naklady uplne v klude, ak kupis naftu cerpadlo aj vstreky su drahsie, a su to veci co riesis raz za zivot
podla mna motor super a kupovat 330i je uplna blbost 335i ma lepsi dizajn, zvuk, tah, vsetko
KÓDOVANIE F a G modelov v BA

G31 BMW 5
F15 BMW X5 xdrive
F22 BMW M235i M-performance PRÍBEH
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Autor témy
Príspevky: 412
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: HTP
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Štvrtok, 22. Februára 2018, 16:20

Dakujem za info.
Nechal som si to prejst hlavou, tak aby som to tu uzavrel (mozno niekto ma podobnu dilemu, tak mu tato tema pomoze) : N54 som zatial zavrhol, istu dobu by auto jazdilo ako daily (predpoklad bol cca rok-dva), vyssie riziko kazivosti v spojeni s vyssimi cenami by boli v mojom pripade nerentabilne.

Tak som sa skusal poobzerat po 330i, zistil som ze drviva vacsina je s priamovstrekovou N53, ktora v porovnani s N54 asi fakt moc zmysel nema (potencialne rizika nie su az o tolko mensie, aby to bolo zaujimave), ak som hladal nieco s N52 tak som nenasiel nic co by stalo za to.

Long story short, nasiel som zaujimavu ponuku na Lexus IS250 II.gen, V6, sice tiez priamovstrek ale nenasiel som info ze by bol tolko problemovy ako v BMW, tak s velkou pravdepodobnostou osedlam tento japonsky voz....
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
mexican
Príspevky: 3443
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Štvrtok, 22. Februára 2018, 17:56

Ohľadom toho Lexusu s moterom 250 v kombinácii s odstupňovaním prevodovky som počul dosť nárekov že to je dosť zdochnuté a neťahá to poriadne.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Killo
Autor témy
Príspevky: 412
Registrovaný: 15.5.2008
Auto: HTP
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava & okolie

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Štvrtok, 22. Februára 2018, 18:23

tak ak mam porovnat N52 328i (tusim 230koni) s Lexom (208koni), pricom ISko je o nejakych 80-100kg tazsie a ma asi o 20-30Nm menej, tak samozrejme je to neporovnatelne, pocit v e92ke bol ovela sportovejsi. Ta vaha spravila dost vela no... Kazdopadne by to nemalo byt tak zle ako Honda Accord 2.4 s 5st. automatom, to bola letargia.

Ale budem to mat ako daily, podmienky boli benzin, zadny nahon a pokial mozno 6 valec a automat, vzhladom na sucasnu situaciu na trhu s automobilmi by som povedal celkom specificke, a zas 200koni neni uplne malo no (hlavne v porovnani s tym co mam teraz). Ale je to aspon F-edicia, tusim tuhsie tlmice a stabiky... Uvidime, buduci tyzden mozem dat referencie.
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1284
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi Q7
Kraj: Bratislavský

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Štvrtok, 22. Februára 2018, 22:16

Ja že 335i vyrobili práve na to aby bola daily asi som auto zle používal a 235 tiež
KÓDOVANIE F a G modelov v BA

G31 BMW 5
F15 BMW X5 xdrive
F22 BMW M235i M-performance PRÍBEH
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
eld
Príspevky: 427
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60N52X
Kraj: Trenčiansky

Re: Servisne naklady N54 (e92 335i)

Piatok, 23. Februára 2018, 08:22

nakolko tu ratas kazdu korunu tak pri tom lexuse urcite zaplaces viac ako pri BMW. dostupnost nahradnych dielov a ludi co sa do takych aut rozumeju je urcite mnohonasobne nizsia ako pri BMW. a to uz pri BMW ma clovek niekedy problem najst servis kde sa na to pozru a hlavne nedodrbu viac ako bolo :)

radsej dojazdi to HTP co mas uvedene v profile, nebudes si buchat hlavu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných