... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
pagy20
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 4.10.2016
Kraj: Trenčiansky

Problem s elektrickym posilnovacom

Utorok, 2. Januára 2018, 21:57

Ahojte mam taky problem, kupil som minuly rok BMW F31, bolo dovezene z nemecka, teraz pri vymene oleja sme zistili, ze dva sroby z troch, ktore drzia elektricky posilnovac riadenia su ulomene a teda servo drzalo uz len na poslednom srobe. Sroby boli hlinikove a totalne zaoxidovane...ako aj elektromotor. Pravdepodobne predchadzajuci majitel jazdil v drastickom prostredi (posypova sol). A teraz k veci, kedze pri demontazi sa zlomil aj treti srob, ostali vsetky tri sroby zakliesnene v povodnych zavitoch. Elektromotor ale mal aj alternativne tri diery so zavitmi na ktore sme ho znovu prisrobovali. V podstate sme si mysleli, ze vsetko je okej, elektromotor sme len pootocili prisrobovanim na alternativne diery o par stupnov ale kedze vnutri je len rotor s ozubenym kolesom ktory sa toci dokola, nemalo by to mat vplyv na riadenie a vsetko by malo byt OK. No bohuzial nie je. Teraz fungujem tak, ze pri kruteni volantom servo praska alebo puka alebo ako to nazvat, hlavne ked vytocim kolesa do vacsich uhlov a hlavne na mieste....pri klasickom jazdeni je vsetko celkom fajn, posilnovac funguje, ale ked vyparkovavam z parkovacieho miesta tak neskutocne tam cosi praska. Asi v tom elektromotore. Chcem sa spytat, ci s tymto niekto nema skusenosti, ci je to len cisto v riadiacej jednotke, ze sa musi nieco prestavit aby inak vypocitavalo posilnovac, alebo co robit ? Odvrtat tri sroby z povodnych dier by bolo trosku narocnejsie a ak by stacilo len nieco prestavit v riadiacej jednotke velmi by mi pomohla akakolvek rada. Dakujem PS: v prilohe prikladam zopar obrazkov
Prílohy
IMG_20171222_141309.jpg
IMG_20171222_131055.jpg
IMG_20171222_131025.jpg
IMG_20171222_131017.jpg
 
Patrisha
Príspevky: 1
Registrovaný: 30.6.2020
Kraj: Banskobystrický

Re: Problem s elektrickym posilnovacom

Pondelok, 19. Júna 2023, 14:07

Dobrý deň. Ako to nakoniec dopadlo? Mám podobný problém. Po naštartovaní začal volant nereagovať ako má. Poslali sme riadenie na repas kde nám ho robili na 2x pretože po prvom vrátení sa nedalo skalibrovať. Na druhý krát ako sa vrátilo kalibrácia prebehla v poriadku no volant stále nereaguje tak ako má. Riadenie zostalo tvrdé a po riadnom zapraskaní (cúvala som z garáže) "tuhosť" riadenia povolila a ide ľahšie. Stále má aj tak odpor z jednej strany, ťažšie sa točí do ľavej strany a taktiež ho nevracia z takou ľahkosťou ako by malo. Už neviem čo s tým. Auto potrebujem aktívne využívať a už je viac ako 3mesiace v servise.
 
pagy20
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 4.10.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Problem s elektrickym posilnovacom

Utorok, 20. Júna 2023, 09:53

Dobry den, u mna tym, ze som povolil servo motor sa uvolnili aj dalsie ulomky vo vnutri serva a preto mi to potom cele praskalo a robilo sarapatu aj ked som to prekalibroval, tak stale s tym bol problem. Ja som to dal nakoniec az do Michaloviec na repas, tam mi to spravili a doteraz to chvalabohu fici ako ma.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní