... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Pondelok, 9. Októbra 2017, 08:49

Ahojte , nemal niekto podobný problém s nekľudným voľnobehom do prvej minúte pri štarte?
Sekundárna pumpa je odstavená, EGR zaslepené origo záslepkou BMW. Vymenená batéria no problém stále pretrváva.
Sem tam je tento jav sprevádzaný aj svietiacou kontrolkou motora. Diagnostika pri svietiacej kontrolke motora hlási 4 valec, vymenené medzi sebou cievky aj sviečky.
Vymenený je aj palivový filter...

Nemáte nápad čo to môže byť?

ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Pondelok, 9. Októbra 2017, 13:10

DISA klapku skontroluj.

blinky napísal:
Ahojte , nemal niekto podobný problém s nekľudným voľnobehom do prvej minúte pri štarte?
Sekundárna pumpa je odstavená, EGR zaslepené origo záslepkou BMW. Vymenená batéria no problém stále pretrváva.
Sem tam je tento jav sprevádzaný aj svietiacou kontrolkou motora. Diagnostika pri svietiacej kontrolke motora hlási 4 valec, vymenené medzi sebou cievky aj sviečky.
Vymenený je aj palivový filter...

Nemáte nápad čo to môže byť?

ďakujem
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Pondelok, 9. Októbra 2017, 14:56

crumar : veľký respekt,diza klapka sa pretáča v oske ,ďakujem
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Streda, 11. Októbra 2017, 19:01

Po výmene disa klapky ktorá sa pretáčala v oske ,opäť svieti kontrolka motora ,diagnostika (INPA) hlási burning fail cylinder 4 a 1 ,práve tieto cievky boli medzi sebou vymenené....otáčky voľnobehu okolo 700-720 ,stále trase len na studený motor ,podla diagnostiky (Carsoftu hlási chybu) c.236 a 162,
Prevodník chýb:
162 -Engine-Throttle position controller,sluggish ( poloha škrtiacej klapky, pomalá)
236 -Trimming ,oxygen sensor before catalytic converter,bank 2 ( lambda senzor bank 2)

skúsim vymeniť medzi sebou lamda sondy a skúsim opäť napichnúť diagnostiku a uvidím či bude chyba po vymenení aj v banke 1.

vymenený separátor oleja, prečistený voľnobežný snímač,vyčistená škrtiaca klapka
Otázka : pri výmene separátora oleja ,som zistil že miesto kde má ísť podtlaková hadica je záslepka,ale podľa ETK tam má byť hadica a nie záslepka vie niekdo poradiť?
 
Užívateľov profilový obrázok
l_Kubko_l
Príspevky: 196
Registrovaný: 17.8.2009
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Piatok, 27. Októbra 2017, 08:59

Ta zaslepka tam pri M54 patri. Myslim ze pri starsich motoroch tam ide hadicka, ale neviem presne, aky ma ucel.
Vahu vzduchu si skusal odpojit/vymenit?
Hadica sania je OK? Nie je prasknuta? Netaha falosny vzduch?
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Sobota, 28. Októbra 2017, 08:56

Pri M52TU ide zo separatora podtlakova hadicka do regulatora tlaku paliva na rampe. M54 ma tento port zaslepeny (pretoze ma regulator tlaku priamo v palivovom filtri) - ale oba motory pouzivaju rovnaky typ separatora.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
GT323
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Sobota, 4. Novembra 2017, 22:46

Pomocou hadičky reguluje tlak na palivovej lište, takže keď máme netesnost v sani tak máme to 2x v p...
E46 325i
E46 323i
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Pondelok, 6. Novembra 2017, 16:02

Začínam už byť bezradný ,
skúšal som odpojiť aj lamdy sondy, prehodiť aj medzi sebou,aj pred aj za katalyzátorom ,aj po odpojení mal motor rovnaké príznaky a stále ako keby vypadával jeden valec, odpojil som aj váhu vzduchu no chod motora sa zase nezmenil, pozrel som MS43 či na koncových tranzistoroch nie je náhodou studený spoj no vyzerá ,že nie je .
V poslednom čase práve pri štarte vypadáva prvý valec( ale nie je to vždy práve on) sporadicky vypadne aj iný( najviac 4).

-vymenené sú 6x zapalovacie cievky(nové Bosch)
-vymenené 6x sviečky NGK BKR6EQUP
-všetky podtlakové hadice
-vyčistená škrtiaca klapka
-nahrané nové adaptačné hodnoty
-bola aj zaslepená Sekundárna pumpa (originál záslepkou) , zapojená späť
-vymenený palivový filter( žiadna lacná náhrada)
-tlak v rampe OK

Stále rovnaké príznaky, trase len do prvej minúte ako náhle auto postojí viac ako cca 20 hodín.
Štarty v priebehu dňa úplne v pohode,krásny chod motora.
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Štvrtok, 16. Novembra 2017, 10:20

V okolí sania má byť počuť zvuk ako keby si motor prisával vzduch alebo už topiaci človek sa aj slamky chytá?
 
GT323
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Piatok, 17. Novembra 2017, 08:52

6 podtlakovych hadic vidím, separator oleje nevidím. Tlak na rampe je len číslo ale musíš pozrieť či aj reguluje (reguluje podla podtlakov). Kabeláž motoru (od cievky). .... Ked ten zvuk počuť pri volnobehu - ani sa nedotkneš plynu - tak niekde je diera. Alebo: rychlo pustíš plyn a nasledne prisava(odfukuje), sto percent je niekde deravý. Napumpuj tam dym (pozor, neprehanať tlak) a uvidíš.
Naposledy upravil/-a GT323 v Piatok, 17. Novembra 2017, 09:47, upravené celkom 1 krát.
E46 325i
E46 323i
 
GT323
Príspevky: 184
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Piatok, 17. Novembra 2017, 08:54

Inak k tomu vypadavinou, raz 1, raz 4, a podobne: problém je celoplošný.
E46 325i
E46 323i
 
blinky
Autor témy
Príspevky: 62
Registrovaný: 19.11.2010
Auto: 730d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: levice

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Utorok, 21. Novembra 2017, 20:30

Separator je vymenený no hadice k nemu a od neho nie... ,no na voľnobehu je počuť taký sičavý zvuk ,hlavne keď motor zhasneš je počuť jak si odfúkne ,tým dymom musím preveriť,veko ventilov je v poriadku to som dymom testoval

Po teste dymom v okruhu sania som našiel dve netesnosti, prvá netesnosť bola v spoji medzi kolenami hadíc pri škrtiacej klapky a váhy vzduchu, myslel som si ,že jedna s hadíc je deravá.
No po otestovaní oboch kolien samostatne sa nič neprejavilo .Zaujímavé bolo zistenie že si prisávalo v spoji kde sú spojené dve kolená sania a sú ešte stiahnuté šróbovacími páskami.
Daľšia netesnosť bola pri voľnobežnom ventile,v spoji kde páska nie je a kde sa voľnobežný ventil len vsúva do sania.

Po odstránení netesností, problém stále pretrváva , asi jednoduchší bude swap 3.0i ako hľadať chybu misfire :)
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Sobota, 2. Decembra 2017, 13:52

S tými Lambda sondami robíš chybu. Ak je jedná zlá ( a to je ešte otázne ako, či je mŕtva alebo zamrznutá ) bude celý systém riadenia zapaľovania rozhádzaný. Oni totiž majú obmedzenú životnosť a po cca 150 -160 000 km by sa mali vymeniť za nové. Pointa je v tom, že keď k starej dáš novú tak tá stará aj tak nebude stíhať. Je síce pravda, že do prvej minúty sa sondy aj tak iba zahrievajú ale vieš ty čo dávajú do RJ aký signál ? Normálne sonda v kľudovom stave dáva 0,45 V a až začne pracovať po zahriatí tak to napätie lieta medzi 0,1 až 0,9. Pokiaľ je jedna z nich mrtva alebo zamrznutá tak od štartu ti hádže napr. 0,2 V a podľa toho ktorá to je tak RJ sa snaží dať buď bohatú alebo chudobnú zmes. A bude ti vypisovť obskurnosti o váhe vzduchu a pomalej reakcií klapky. RJ nevie zdiagnostikovať Lambdu, pokiaľ je napätie kdekoľvek medzi 0,1 až 0,9 tak ju berie ako funčnú. Taktiež nemeria jej reakčný čas čo by malo byť 0,125 sec. Takže jedná hlási RJ daj zmes na chudobnú ( príp. bohatú ) no a druhá na to prdí a hlási že je ešte málo chudobná ( príp. bohatá ).Rj pokiaľ nevie vyhodnotiť čo tam má namiešať tak šupne pomer 1:14,7 a auto sa nahreje a potom mu to už stačí. Už som to písal na fóre, že na základnú diagnostiku stačí ELM 327 za pár šupov. A jednoducho aj tak tie Lambdy budeš musieť vymeniť, lebo je to spotrebná súčiastka. Takže aký máš kilometrový nábeh na nich ( Lambdách) ???
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Sobota, 2. Decembra 2017, 14:42

Smutne ze v open loope RJ hodnotu lambd neberie do uvahy, azked sa zahreju

Daj nove sviecky cievky skontroluj kompresie, vstrekovace mas tiez ok? Snimac na skrtiacu uz nevyhadzuje na diag? Neunika ti na 100% nikde podtlak?
 
Užívateľov profilový obrázok
Jakub7
Príspevky: 199
Registrovaný: 31.5.2017
Kraj: Banskobystrický

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Sobota, 2. Decembra 2017, 17:25

Tiež som mal takýto problém. + sa mi dostával benzín do oleja. Vymenil som separátor oleja a vyčistil som vstreky. Odvtedy je všetko v poriadku. Ešte sa chystám menit sviečky a servočerpadlo.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných