... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
marekvo3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 17.11.2017
Auto: BMW E46 316i
Kraj: Prešovský

nefunkčné tlačítko ASC

Piatok, 17. Novembra 2017, 00:15

Zdravím mam BMW e46 316i 77kw a mam problém z Asc že mi svietilo stále ako by bolo stále zapnuté a nešlo ho vypnúť tak som kúpil nové tlačítko, myslel som že to bude tým ale keď som ho vymenil tak zase naopak stále je zhasnúte a nejde zapnúť Nevie niekto čím by to mohlo biť??? Dik za rady...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Piatok, 17. Novembra 2017, 00:58

Neviem či riešiš funkciu podsvietenia tlačítka alebo jeho funkčnosť.
Preto lebo :
ASC je stále zapnuté ( nesvieti) , tlačítkom sa len vypína ( svieti ). Po vypnutí motoru a opätovnom naštartovaní sa systém aktivuje. ASC signalizácia činnosti je na prístrojovej doske ( oranžový trojuholník medzi rýchlomerom a otáčkomerom ) Pri správnej činnosti má preblikávať keď sa systém snaží obnoviť trakciu na hnanej náprave. Pocitovo je to ako keby sa ti auto snažilo samo ubrať plyn keď kolesa prešmykujú.
Podsvietenie tlačítka ASC tak ako aj ostatných je závisle na tom či máš zapnuté svetlá a ako je nastavený potenciometer osvetlenia.
Takže čo ti to vlastne nesvieti ?
 
marekvo3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 17.11.2017
Auto: BMW E46 316i
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Piatok, 17. Novembra 2017, 01:18

No lenže mne ten trojuholník svieti stále...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Piatok, 17. Novembra 2017, 09:09

Tak s najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná o vadné čidlo ABS na niektorom kolese alebo kolesách. Ale to by malo byť na palubnej doske rozsvietených viac kontroliek. ABS a aj výkričník. Nemal by fungovať ekonomer a rýchlomer. Alebo tie káble idú do skratu a ASC je stále vypnuté. A vraj to môže byť aj senzor natočenia volantu - stačí nakalibrovať plným vytočením volantu do oboch strán za jazdy, napríklad na parkovisku urobiť osmičku, zrovnať volant na neutrál , zastaviť a opätovne naštartovať. Ale diagnostike sa asi nevyhneš, ak nechceš rozoberať polovicu auta :(
A len tak pre istotu pozri výšku hladiny brzdovej kvapaliny.
 
marekvo3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 17.11.2017
Auto: BMW E46 316i
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC  Topic is solved

Piatok, 17. Novembra 2017, 22:22

No ABS tiež mi nieako blbne raz mi ide a raz nie keď som ho mal na diagnostike tak vymazal chybu, nieaku dobu neukázalo kontrolku a nedávno mi zase začala svietiť aj ABS a že niečo v prednom ľavom a zadnom právom kolese, takže asi čidlo...
 
PetoK
Príspevky: 9690
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Piatok, 17. Novembra 2017, 22:28

ABS nesmie mať žiadny problém, kontrolka musí po naštartovaní zhasnúť, až potom bude korektne fungovať aj to tlačítko.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Sobota, 18. Novembra 2017, 10:25

marekvo3 napísal:
No ABS tiež mi nieako blbne raz mi ide a raz nie keď som ho mal na diagnostike tak vymazal chybu, nieaku dobu neukázalo kontrolku a nedávno mi zase začala svietiť aj ABS a že niečo v prednom ľavom a zadnom právom kolese, takže asi čidlo...

Ide to z teba ako z chlpatej deky, potom ti je ťažko radiť. No som presvedčený o tom, že brzdový systém tvojho auta potrebuje dôkladnú prehliadku !!!
A len tak pre úplnosť ohľadom ABS , batéria nesmie byť pred odchodom na zaslúžený odpočinok a dobíjanie musí byť OK !!! Pokles napätia pod 10,5 V vyradí ABS z činnosti !
 
marekvo3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 17.11.2017
Auto: BMW E46 316i
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Pondelok, 20. Novembra 2017, 07:41

Tak ja som to auto len prednedávnom kúpil takže postupné všetko dávam na ňom do poriadku, bývali majiteľ opravu ABS s asc vôbec neriešil keďže vraj to nepotreboval takže ani nevedel v čom je chýba...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Pondelok, 20. Novembra 2017, 10:54

Podľa vyjadrenia predošlého majiteľa bude KO riadiaca jednotka ABS, lebo takú zhovädilosť , že niekto nepotrebuje ABS môže vypotiť iba kretén a podvodník. Jediná správna rada je kontrola cez diagnostiku, ta ti vypíše ktoré snímače sú vadné a potom keď to nepôjde tak ďalej na kontrolu riadiacej jednotky. Snímač vymeníš aj na zdviháku, problémom bude pokiaľ bude zapečený , to už len vyšprtať zubárskym náradím. A hlavne fofrom, lebo keď nemáš garáž tak vymrzneš. Ja som jeden snímač menil 10 minút a druhy pol dňa :(
 
PetoK
Príspevky: 9690
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Pondelok, 20. Novembra 2017, 11:01

Veru tak tak... a presne ako pises, ABS nepotrebuje len cvok... ved to su veci, aby cloveku pomahali, resp. mozno aj zachranili zivot, ked niekde dostane smyk... takisto ako aj napr. airbagy, zasnem kolkym ludom nevadi, ked im tam svieti kontrolka... a ani to vo vlastnom zaujme neriesia...
 
marekvo3
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 17.11.2017
Auto: BMW E46 316i
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Pondelok, 20. Novembra 2017, 13:07

Tak na diagnostiku už som mal napojené a zlý by mal biť predný ľavý a zadný pravý takže budem musieť to vymeniť...
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Pondelok, 20. Novembra 2017, 15:31

Poradím ti jednú maličkosť. Kým odmontuješ staré snímače, zapoj nové do konektorov, musí zhasnúť červený výkričník ( ručná brzda musí byť povolená ). Ostane ti svietiť oranžový trojuholník medzi rýchlomerom a otáčkomerom a oranž. ABS. Vtedy vieš , že si na správnej ceste a meníš naozaj tie chybné. :shock: Kontrolky zhasnú až sa pretočia kolesa do rýchlosti cca 15 km/h. :thumbup:
Je to tak preto lebo diagnostika si pamätá aj staré chyby spôsobené napríklad poklesom napätia prípadne aj z iných príčin a netuším kto ti to diagnostikoval. Tak hlavne aby si nevymenil tie dobré a neostali ti namontované tie ktoré sú naozaj nefunkčné \:D/ ](*,)
 
iTuxx
Príspevky: 72
Registrovaný: 1.6.2016
Auto: e36 328iT
Kraj: Nitriansky

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Štvrtok, 23. Novembra 2017, 11:46

na starych autach neboli ani ABS ani airbagy a jazdilo sa. Nikto sa nestazoval ze to tam nebolo a pritom to uz bolo objavene. A bolo viac mrtvych? Myslim ze prave teraz je.

Ale k tomu problemu: aj ja mam problem ze tlacitko nefunguje. Ale moj problem je, ze je kontrolka zhasnuta furt a ked stlacim ASC (alebo podrzim) nic sa nerozsvieti. Kontrolka sa nerozsvieti ani ked dam kluc do prvej polohy. Vypalena nie je, pretoze pri teste budikov cez menu svieti. Auto na snehu hrabe, takze ta kontrola preklzu nefunguje, ale kontrolka nesvieti ze by bolo ASC vypnute. ABS funguje normalne, nesvieti, ani rucna brzda nesvieti. Vie niekto poradit?
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Nedeľa, 26. Novembra 2017, 07:47

Málo informácií si dal, hlavne rok výroby ale skús pozrieť tému https://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-330d-asc-alebo-dsc-t35650.html lebo zrejme nemáš ASC ktoré bolo najjednoduchším systémom trakčnej kontroly a dokáže akurát akože "ubrať plyn",v každom prípade diagnostika- bez nej nyštom-nyšt :(
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: nefunkčné tlačítko ASC

Nedeľa, 26. Novembra 2017, 09:05

iTuxx napísal:
na starych autach neboli ani ABS ani airbagy a jazdilo sa. Nikto sa nestazoval ze to tam nebolo a pritom to uz bolo objavene. A bolo viac mrtvych? Myslim ze prave teraz je.

Ten názor je nesprávny preto lebo : Staršie vozidla mali menšiu hmotnosť a menší výkon preto na ich zastavenie stačili aj obyč. brzdy, no a bolo ich nepomerne menej. ABS okrem skrátenia brzdnej dráhy má ešte jednu výhodu, že je možné počas intenzívneho brzdenia korigovať smer. Airbag má s tým tiež súvis v tom zmysle, že premena kinetickej energie hlavy vodiča na potenciálnu bola menšia a lebky to vydržali \:D/
Vodič ktorý vedome používa vozidlo s nefunkčným brzdovým systémom sa dnes dopúšťa minimálne trestného činu všeobecného ohrozenia ostatných účastníkov cestnej premávky, teda aspoň tak by to malo byť posudzované, a nie odobratím nejakého smiešného papierika nazývajúceho sa "techničák" [-X

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných