... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
KarinBMW
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 24.10.2017
Auto: BMW E46
Kraj: Nitriansky

BMW E46 318i 87kw

Utorok, 24. Októbra 2017, 20:38

Ahojte som tu nova, neviem ešte presne ako to tu funguje. Potrebovala by som radu od niekoho kto mal skusenost s kontrolkou motora. Diagnostika vyhodila chyby ako napriklad lambda sonda obvod, vyhrievana lambda sonda a prisposobenie zmesi paliva. Vymenila som prednu lambda sondu a stale to iste. Obcas ma problem naštartovať ale fakt len občas a zda sa mi, ze oneskorene sa rozbehne ked dam podlahu. Myslíte, ze by mohlo ist o váhu vzduchu?
 
Užívateľov profilový obrázok
Zeky3
Príspevky: 695
Registrovaný: 2.4.2015
Auto: Imola E46
Kraj: Žilinský

Re: BMW E46 318i 87kw

Streda, 25. Októbra 2017, 17:40

Ahoj,
podľa toho čo píšeš ohľadom tej zmesi paliva môže byť problém v lambda sondách, môže Ti niekde ťahať falošný vzduch alebo aj ako si spomenula váha vzduchu môže byť kaput.
Nemáš vysokú spotrebu? Otáčky nekolíšu?
Na začiatok treba urobiť poriadnu diagnostiku, skontrolovať funkčnosť lambda sond, vyčistiť váhu vzduchu.
Niesom mechanik, niekto Ti istotne poradí viac.
 
KarinBMW
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 24.10.2017
Auto: BMW E46
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E46 318i 87kw

Streda, 25. Októbra 2017, 20:31

Ahoj predna lambda sonda bola menena.Mam vysokú spotrebu som viac na pumpe ako doma. :-D Nitra-Bratislava som otočila za 30€... Obcas ked startujem tak nastartuje a otacky klein tak, ze az zhasne....Vraj ak sa odpoji vaha vzduchu tak by malo auto robit blbosti a ak nerobi tak vraj je zla ta vaha vzduchu. Odpojili sme ju a ziadna zmena motor isiel tak isto...
 
Užívateľov profilový obrázok
l_Kubko_l
Príspevky: 196
Registrovaný: 17.8.2009
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E46 318i 87kw

Piatok, 27. Októbra 2017, 09:21

Ak si odpojila vahu vzduchu a ziadna zmena, tak je tam pravdepodobnost, ze je ta vaha zla. Ak je zla vaha, tak je aj zle spalovanie (vyskoci ti kontrolka motora), vyssia spotreba a moze ti hadzat aj chybu lambda sondy.
Pozerala si aj live data, kolko vzduchu ide cez vahu?
Su tam dve hodnoty (hodnota ktora je dana a aktualna hodnota...), tieto treba porovnat. Hodnoty nemaju byt rovnake. Aktualna hodnota ma byt mensia ako hodnota dana.
Ak su rovnake, tak to znamena, ze sa riadiaca jenodka snazi korigovat hodnoty vahy.

Skontroluj ale aj havne hadicu sania, ci nie je prasknuta.
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: BMW E46 318i 87kw

Streda, 15. Novembra 2017, 08:51

Je nezmysel vymeniť iba jednú sondu aj keby diagnostika vykazovala chybu len na nej. Starnutím materiálu snímačov sa potom rozdielne menia charakteristiky a jedna je "rýchlejšia" a druhá najskôr "mŕtva" alebo "pomalá", čo potom dáva mylné informácie riadiacej jednotke. Je to tak preto, že v systéme ako má tento bavorák je riadiaca sonda pred katom a monitorovacia za katalyzátorom a spolu s katalyzátorom tvoria jeden diagnostický celok. Väčšinou práve zadná "zamrzne" a dáva konštantné napätie niekde v rozsahu 0,1 až 0,9 V alebo rovno nulu aj pri zmene režimu chodu motora. ( System riadenia nesleduje rýchlosť zmeny napätia ani to či je napätie konštantné, pokiaľ je v povolených toleranciách nerozsvieti ani kontrolku motora na palubnej doske. )
A riadiaca jednotka potom prejde na núdzový režim a dodáva palivo v pomere 14,7:1 bez ohľadu na záťaž motora.. Životnosť lambda sondy je cca 200 000 km ,pokiaľ sa jedná o vyhrievanú ,čo je tento prípad. Výrobca sondy udáva odporúčaný interval výmeny 160 000 km. Je to tak preto lebo chemické zloženie povrchu snímača jednoducho zostarne a zmení vlastnosti a tým aj hodnoty napätia ktoré posiela do riadiacej jednotky. V jednoduchosti povedané funkčná lambda má stredné napätie 0,45 V a toto mení smerom hore aj dole podľa toho koľko zmeria objemu kyslíka v spalinách. Táto zmena stavu sa má udiať za čas 120 milisekúnd a starnutím sondy sa zväčšuje. Úlohou lambdy je udržiavať pomer paliva a vzduchu na hodnote 1:14,7 objemových jednotiek a regulovať bohatosť zmesi podľa záťaže motora tak aby došlo ku katalytickej reakcii a premene splodín na iné zlúčeniny oxidov uhlíka.
Do riadenia motora vstupuje množstvo ďalších elektrických veličín, preto je potrebné pre zaistenie správnej funkčnosti presvedčiť sa o bezchybnom zapaľovaní a signálov ktoré berie riadiaca jednotka. Stačí trebárs vadný snímač polohy pedálu plynu a budeš si myslieť, že je to váha vzduchu.
Zlá funkcia lambda sondy ( ktorejkoľvek z nich ) sa prejavuje vynechávaním motora za jazdy na pár sekúnd, zhasínaním pri rozjazde, bezdôvodným a náhodným poklesom otáčok na voľnobehu, oneskorenou reakciou na pridanie plynu, zlou akceleráciou. Záleží na tom v akom režime chybný signál ovplyvní spaľovanie. Dôsledkom je zničený katalyzátor a drahšia oprava ako aj zvýšenie spotreby. Tento dej má postupný nábeh preto užívateľ ktorý jazdí iba na jednom aute ho rozpozná neskoro alebo vôbec.
Na základnú diagnostiku funkčnosti stačí ELM 327 a program Torque na android čo je cca 15 €. Dá sa aspoň poznať či sondy fungujú a či reagujú na zmeny režimov.
Výmena lambdy je záležitosťou cca 2 x 35 € a 10 minút času :) Z toho 6 minút venujeme povoľovaniu závitov a dve minúty zdvíhaniu vozidla. Potrebujeme k tomu zdvihák alebo jamu, 22-ku očkový kľúč a kladivo. Doporučujem závit lambdy namazať špec. mazivom ( napr. medená vazelína, keramická alebo grafitová ) odolným do 1100°C, aby sa dala po skončení životnosti povoliť. Po výmene je žiadúce zmerať emisie, aby sme sa presvedčili o odstránení závady :) Odhadovaná cena výmeny v slušnom autoservise max. 120 € aj s diagnostickým výpisom.
 
Užívateľov profilový obrázok
Admik
Príspevky: 64
Registrovaný: 1.5.2013
Auto: E46 316i
Kraj: Košický
Bydlisko: Kosice

Re: BMW E46 318i 87kw

Piatok, 8. Decembra 2017, 14:20

Zadna lambda ma stala 58E, predna 59E. Vymena bola celkom jednoducha. Kluc, dlha rura a jama. Casovo cca 10 min.
Na diag. vyskocila "Lambda regulation ...", a "pulse duty factor i.s. controler 1" a tiez "adaption value ... [mg/AS/Zylinder]" ukazovali zvysene hodnoty.
Bola mi odporucana vymena sond, alebo vahy. Lambdy isli nove, vaha som mal pozicanu z vozidla, kde bolo vsetko OK.
Po resetnuti chyb bolo vsetko OK, ale po par km sa chyba znova objavila. Lambdy sa odporuca menit po cca 160 000km, ja som ich menil po 270 000km.
Zatial hladam chybu, ale nic sa mi nepodarilo zistit. Dovod je ten, ze ked je vonku sychrave a vlhke pocasie, tak sa autu vobec nechce ist, a ked zaradim neutral, otacky padnu na 500, pripadne motor zdochne uplne.

Este som zabudol dodat, ze ked som cez INPU pozeral napatie, tak sa pohybovalo v urcenom rozmedzi.
BMW E46 316i 12.04.2000 (AX14355)
BMW E46 318i 28.05.1999 (JJ53687)
Ex: BMW E36 325i 16.06.1992 (FD76810)
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: BMW E46 318i 87kw

Sobota, 9. Decembra 2017, 10:13

A nemôže to byť už starý, upchatý katalyzátor na konci životnosti? Pozri video :https://www.youtube.com/watch?v=qpRKmwyQ5PI
Tu je vysvetlené ak by mali pracovať a následne ako RJ oklamať emulátorom : https://www.youtube.com/watch?v=O-OpI6DJtPc
V každom prípade musí byť výfukové potrubie bez chyby !
Taktiež to môže byť problém s káblami ku sviečkám ako aj zapaľovacou cievkou a následne samotnými sviečkami, ktoré by mali byť menené do cca 80 000 km a mali by byť dodržané jej parametre stanovené výrobcom. No a potom vstreky ako aj samotná dodávka paliva cez starý filter a regulátor tlaku paliva na rampe.
Ja by som išiel najskôr po elektrike, teda kábloch a sviečkách kvôli spomínanej vlhkosti.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 28 neregistrovaných