Nedeľa, 19. Júna 2011, 21:20
takže konečne som na to prišiel!!!
a už som to aj napravil, motor ide pekne tichučko ako má!!!
klepali ozubené kolesá olejovej pumpy a vyvažovacieho hriadela.
chyba bola v tom, že medzi ozubeniami na týchto dvoch kolesách bola asi 0.5-1mm medzera (vôla) v zábere.
vymedzil som to posuvom elejového čerpadla bližšie k druhému ozb. kolesu , aby nebola medzi nimi medzera a nehýbal sa jeden bez druhého; ale aby neboli príliš natlačené na seba, lebo potom sa nebudú lahko otáčať a zničia sa.
predpokladám, že táto vôla vznikla vymytím usadením z ozubenia vdaka čistiacemu účinku Shell Helix, ktorý som nalial do motora. ( neveril som vlastným očiam, blok motora ako aj olejové čerpadlo, čo predtým po vypustení starého oleja /BMW5W30 LL01 alebo04 už ani neviem/, bolo celé čierne, po krátkej jazde cca 5km na tento olej bol čistučký a leskol sa ako nový.)
tento olej som použil prvý krát a hned mi aj spôsobil nemilé prekvapenie v podobe klepania motora.
Alebo to klepanie vzniklo posunutím samotnej olejovej pumpy pri prebíjaní sa poškodeného piestu cez nasaté úlomky.
problém bol len v tom, že to bolo akurát po oprave motora po nasatí klapky,...
takže som najprv musel vylúčiť kompatibilitu použitých náhradných dielov na opravu.
Naposledy upravil/-a
jimi v Nedeľa, 26. Júna 2011, 18:37, upravené celkom 1 krát.