Sobota, 2. Septembra 2017, 12:08
Mas n43, retaz napinaky relativne v pohode a o to by som sa moc nebal, vodna pumpa je elektricka o tu by som sa bal viac :) okolo 150000 zvykne pustat. Sviecky, cievky, vstrekovace, hpfp cerpadlo, nox senzor, lambdy, vyhorete katy a opotrebovabe nox katy vsetko su to veci ktore sa mozu vyskytnut, karbonovanie pri dlhych intervaloch vymeny oleja a s tym suvisiace dalsie problemy. Treba solidnu diagnostiku a niekoho kto vie co robi a to je pri tychto priamovstrekoch aj po 10 rokoch od uvedenia na trh dost problem. Bud niekto netusi co s tym ma robit kedze sa s tym skoro nikdy nestretol ( je toho malo) alebo od toho hned da ruky prec lebo vie ze vyriesit konkretny problem moze byt beh na dlhu trat s moznym neuspechom a zvrhne sa to na opravu stylu pokus omyl a vymienat za radom komponenty za 100ky eur po case prestane zakaznika bavit, presunie to k inemu mechanikovi a ten zacne prakticky od znova :). Teda volba servisu je klucova v tomto pripade. Ta kontrolka mazania to moze byt od olej cerpadla az po chybne cidlo el. mierky. To trasenie za studena s kontrolkou motora je casto sposobene vstrekovacmi casto pomoze az vymena vsetkych. Kolisanie otacok po starte (vyrazne) je casto problem hpfp cerpadla ktore mali zo zaciatku dost problem a existuje tak ako pri vstrekovacoch x-ta nahrada. Kolisanie volnobehu jemne to moze byt vanos, odvetravanie kadeco. Ak mas v pecku opat NOX senzor (mala pravdepodobnost ze by po 8 mesiacoch odisiel znova ale stat sa mohlo) na diag to budu pekne vidiet a aj s niekolkymi zapisanymi chybami (pripadne zmazat pojazdit a zase checknut ci su zapisane chyby NOX sensor lambda linear, NOX sensor lambda binary, NOX sensor lambda electric). Ak mas v pecku katy kedze si uz lambdy menil bolo by to vidiet na emisiach. Ak su v prdeli NOX katy (neprebieha regeneracia a auto sa neprepina do lean burn rezimu) a zaroven je NOX v pohode! na diag by to tiez mohlo byt vidno podla chyby NOX kat ageing. Vela zdaru, budete ho potrebovat :).