... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

mmracing.sk
 
Laci741
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 2.9.2017
Auto: BMW 318i E90
Kraj: Košický

BMW e90 318i 2,0 r.v 2010

Sobota, 2. Septembra 2017, 03:32

Krásne ranko prajem!
Chcel by som sa informovat o vymene rozvodov ak dobre viem je tam rozvodová RETAZ (318i ,e90,2010)
Auto som kúpil asi pred mesiacom ma nabehaných 135 tisic kilometrov a neboli ešte menené rozvody tak som počul
že retaze sa tak často nemenia ale zase som sa dočítal tu na fore že tie motory su vadné mam N93 motor ak dobre viem
chcel by som sa vás spýtat načo si mám dat pozor kedy sa meni po prvý krát rozvodová retaaz a nasledne po kolkých km dalšia.
Dalej by ma zaujímalo do kolko km vacsinou vydržia tie motory že ake vady maju.Bol som na diagnostike u kamaráta čo má servis a tam vypísalo
chybu lambda sondy kvoli čomu mi vyskakovala kontrolka chyba motora ta zltá tak vymenil čo bolo pred a aj za katalizatorom a som si myslel že už bude po probleme
ale hned na další den jak som naštartoval motor som nechal na volnobeh po minute mi začali zase kolísat otačky a vyskočila kontrola chyba motora (zase) bol som unho
dali sme to na počítac ( diagnostiku) a vypísalo už len jednu chybu KATALYZATOR NOX tak teraz neviem či to bude katalyzator alebo ten snímax NOX ktorý bol vymenení pred 8 mesiacmi
zavolal som do BMW do Prešova že bol u ních menení nox senzor potvrdili mi to a som objednaný na diagnostiku ktorá bude stat 98 eur aj ked mi to vymenia zadarmo lebo je v záruke v podstate budem natom financne skoro tak ako keby so si ho vymenil ja u kamoša lebo tam nemusím zacvakat za diagnostiku 98 eur ..V pondelok som objednaný na 9h do Regnum Bavaria(Prešov) a potom dám vediet čo som zistil.[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif] vopred dakujem za rady informácie a ospravedlnujem sa ak už tu takáto téma je :-( ale nič také som tu nenašiel :/[/font]

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]PS: Baworák je Baworák ! :D[/font]
 
Jozefit
Príspevky: 6
Registrovaný: 17.7.2017
Auto: BMW 3
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW e90 318i 2,0 r.v 2010

Sobota, 2. Septembra 2017, 07:42

Mam 320i e90 r.v. 2009. Podobny problem za studena kolisanie otacok pri starte 800-1000 aj to nie vzdy. Raz dvakrat do mesiaca sa rozsvieti kontrolka motora a na druhy den zhasne a mesiac zas nic no po dlhsej jazde autom (jazda po kopci) po zastaveni na semafore rozsvieti sa kontrolka tlaku oleja ktora ked vypnem motor a nastartujem znova uz nesvieti. Diagnostika u znameho mi ukazala lambda sondy. Ale co zapricinuje chyby tych sond pripadne kontrolky motora a tlaku oleja?
 
Laci741
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 2.9.2017
Auto: BMW 318i E90
Kraj: Košický

Re: BMW e90 318i 2,0 r.v 2010

Sobota, 2. Septembra 2017, 11:05

Dúfam že dostanem odpovede na moje otázky :P :P :D Hlavne na rozvody
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: BMW e90 318i 2,0 r.v 2010

Sobota, 2. Septembra 2017, 12:08

Mas n43, retaz napinaky relativne v pohode a o to by som sa moc nebal, vodna pumpa je elektricka o tu by som sa bal viac :) okolo 150000 zvykne pustat. Sviecky, cievky, vstrekovace, hpfp cerpadlo, nox senzor, lambdy, vyhorete katy a opotrebovabe nox katy vsetko su to veci ktore sa mozu vyskytnut, karbonovanie pri dlhych intervaloch vymeny oleja a s tym suvisiace dalsie problemy. Treba solidnu diagnostiku a niekoho kto vie co robi a to je pri tychto priamovstrekoch aj po 10 rokoch od uvedenia na trh dost problem. Bud niekto netusi co s tym ma robit kedze sa s tym skoro nikdy nestretol ( je toho malo) alebo od toho hned da ruky prec lebo vie ze vyriesit konkretny problem moze byt beh na dlhu trat s moznym neuspechom a zvrhne sa to na opravu stylu pokus omyl a vymienat za radom komponenty za 100ky eur po case prestane zakaznika bavit, presunie to k inemu mechanikovi a ten zacne prakticky od znova :). Teda volba servisu je klucova v tomto pripade. Ta kontrolka mazania to moze byt od olej cerpadla az po chybne cidlo el. mierky. To trasenie za studena s kontrolkou motora je casto sposobene vstrekovacmi casto pomoze az vymena vsetkych. Kolisanie otacok po starte (vyrazne) je casto problem hpfp cerpadla ktore mali zo zaciatku dost problem a existuje tak ako pri vstrekovacoch x-ta nahrada. Kolisanie volnobehu jemne to moze byt vanos, odvetravanie kadeco. Ak mas v pecku opat NOX senzor (mala pravdepodobnost ze by po 8 mesiacoch odisiel znova ale stat sa mohlo) na diag to budu pekne vidiet a aj s niekolkymi zapisanymi chybami (pripadne zmazat pojazdit a zase checknut ci su zapisane chyby NOX sensor lambda linear, NOX sensor lambda binary, NOX sensor lambda electric). Ak mas v pecku katy kedze si uz lambdy menil bolo by to vidiet na emisiach. Ak su v prdeli NOX katy (neprebieha regeneracia a auto sa neprepina do lean burn rezimu) a zaroven je NOX v pohode! na diag by to tiez mohlo byt vidno podla chyby NOX kat ageing. Vela zdaru, budete ho potrebovat :).
 
Laci741
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 2.9.2017
Auto: BMW 318i E90
Kraj: Košický

Re: BMW e90 318i 2,0 r.v 2010

Sobota, 2. Septembra 2017, 14:22

Mam v pláne vymenit všetky cievky sviečky rozvody olej a filtre jasne :D a dúfam že bude dajaka pozitivna zmena

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných