Utorok, 18. Júla 2017, 14:42
Už mesiac sa pasujem s jedným problémom. V zásuvke pre zapaľovač mám zapojený voltmeter. Cca pred mesiacom som si všimol, že dobíjanie prebieha akosi zvláštne. Po naštartovaní napätie nevystúpi na hodnotu 14,3 -14,7 V, čo bolo predtým štandardné. Hodnota sa pohybuje na úrovni 11,7 až 12,3 V. Pri jazde sa deje ešte niečo zvláštnejšie. Keď mám nohu na plyne, hodnota voltmetra sa pohybuje stále na úrovni 11,7-12,3. Ale akonáhle nohu z plynu zložím voltmeter ukazuje 14,3-14,7 V. (mám automat a bavíme sa stále pri zaradenom D). Keď stojím a mám P - hodnoty zase klesnú na 11,7-12,3. Bol som v jednom nemenovanom servise v KE (zameranom na BMW) a tam ma presviedčali, že to takto má byť. Urobili diagnostiku Rheingoldom ale na nič neprišli. No mne sa to nezdá. Prišiel som ešte na jednu záhadu. Akonáhle rozsvietim interiérové svetlo (to stredové v strope, nie bočné), dobíjanie je normálne bez ohľadu na to či mam nohu na plyne alebo nie. Keď interiérové svetlo vypnem, hodnoty na voltmetri zase spadnú dole. Dal som urobiť aj repas alternátora, no nič sa nezmenilo. A aby toho nebolo málo, tak to ešte skomplikujem tým, že som absolvoval cestu do Chorvátska. Nabalil som pre istotu štartovacie káble aj starú ale ešte funkčnú batériu :-). (nová v aute Exide AGM má asi pol roka). No a čuduj sa svete, po prekročení hraníc do Maďarska nabíjanie prebiehalo v poriadku celú cestu tam a čiastočne aj späť. Asi 100 km od Košíc to zase nefungovalo. Na prístrojovke mi nevyhadzuje žiadnu chybu dobíjania. Akurát Carly vypisuje chybu 3EED, čo asi môže mať súvis. A ešte jedna vec, ale to mi robí už dlhodobo a neviem či toto s tým môže súvisieť - prehorieva mi pravidelne objímka v ľavom prednom svetle pre žiarovku H8 (žiarovky používam originál). Za každú radu budem vďačný.