... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 40
mmracing.sk
 
speedfred
Autor témy
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: F22 M235i

Utorok, 25. Apríla 2017, 08:17

//MPower napísal:
Olej som jazdil Mobil 1 0W40, chladiaci systém ako bol nastavený netuším :) Niekto mi vravel že nie každá 335i ma olejový chladič ale to bolo dávno nikdy som to nezisťoval či to tak je.

ja tam mám originál olej,ale čo tam dávajú neviem (opýtam sa) . Vo štvrtok idem na dalšiu výmenu.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: F22 M235i

Utorok, 25. Apríla 2017, 09:26

Originál BMW olej je len preznačený Shell. V tom najlepšom prípade tam budeš mat to ich Twin Power Turbo 0W40 čo dávajú do M. Pokial ti tam dávajú 5W30 tak si vyžaduj 0W40 lepšie maže pri studených štartoch a zároveň lepšie chráni pri vysokých teplotách.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: F22 M235i

Streda, 26. Apríla 2017, 10:39

M Twin Power Turbo SAE 0W40 OEM BMW v samostatne balenych litrovych flasiach mas zaroven istotu co ti tam naleju (ostatne oleje su sudove). Ja davam vyhradne tento olej aj pre medzivymeny aj servis "zdarma" co je v cene. Ak sa da si vyziadaj ten. Pochopitelne je to ich najdrahsi motorovy olej. Ano je vyrobcom Shell ale tvrdeniam garazistov ze to je ten alebo ten od Shell prebaleny uz neverim. Potvrdene na 100% uz v pripade olejov pre prevodovky ze si davaju vyrobcivia robit pre svoje specifikacie olej (niektori). Pre M to riskovat nejakou nahradou ja osobne nebudem aj ked ten olej stoji vcelku dost. Oleje sa totiz fejkuju a nevies ci za tu sice nizssiu cenu kupis. To povazujem za setrenie na nespravnom mieste (medzivymena oleja po 10tis km ma stala za 6,5l oleja plus olej filter 250,- Eur co v porovnani s istotou co tam je (som pri vymene oleja) nestoji za nejake "setrenie"
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: F22 M235i

Streda, 26. Apríla 2017, 11:25

nie som na oleje odbornik, ale je zaujimave, ze do generacie E92 M3 (t.j. na vsetky M3 az do r.v. 2013) bol odporucany olej SAE 10W60 a na sucasnu generaciu M2/3/4 (t.j. F-kove modely) uz odporucaju SAE 0W40.... :shock:
mozno sa blbo opytam, ale co sa zmenilo, ked takto zmenili odporucanu viskozitu olejov... :-k to je kvoli tomu turbu?
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: F22 M235i

Streda, 26. Apríla 2017, 14:53

Presne tak. E92 M3 alebo E60 M5 sú atmo vysokootáčkové motory. Sú tam iné požiadavky na mazanie. Ale čo sa týka kvality olejov tak 0W40 je kvalitnejší ako 10W60. Stare M majú polozavodny motor, M3/M4 majú motor "civilnejší" a turbo. Stym súvisí aj starostlivosť o motor, pri starých M musíš dávať extra bacha keď jej začneš nakladať či už je olej dobre zohriaty lebo je dosť citlivá na to atd.. pri M4 0W40 je olej vyspelejší, znesie toho viac drsnejšieho, je prispôsobený na časté studené štarty kde maže okamžite, štartovať starú M3/M5 v zime tak to je čisté utrpenie pre motor.. Tak že je veľmi dobre že v BMW prešli s 10W60 na moderný 0W40. Samozrejme do starých M musíš stále liať tu 10W60.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: F22 M235i

Streda, 26. Apríla 2017, 20:26

myslim si ze pojem "zavodnejsi" motor je zavadzajuci. Fakty:
S65:
-jedna mechanicky pohanana olejova pumpa
-jedno vodne mechanicky pohanane cerpadlo
-chladic motoroveho oleja
-max otacky 8300ot/min
-dvojhmotny zotrvacnik 21,6kg
-kovane piesty
-kovana kluka

S55:
-2x mechanicky pohanane olejove cerpadlo
-3x vodne cerpadlo (1x mechanicke, 2x elektricke)
-dva vodne okruhy (nizkoteplotny a vysokoteplotny) s 3 tromi chladicmi (jasne jeden okruh chladi vodne IC a turba stale vsak je tu o chladic a o dve vodne pumpy navyse )
-max otacky 7600ot/min
-dvojmoty zotrvacnik 11,6kg
-olejova vana s prepazkou proti odlievaniu oleja pri vacsich g
-2x paralelne palivove pumpy
-kovane piesty
-kovana kluka

z pohladu faktov toci S65 o 700ot viac co vyzaduje vyssie naroky na loziska a mazanie, ostatne komponety motora su podobne riesene alebo este menej u S65 dimenzovane (chladenie, mazanie, odlievanie oleja...) ako u S55
 
RudyJames
Príspevky: 728
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: Subaru WRX STi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Nottingham / Bratislava / Wien

Re: F22 M235i

Štvrtok, 27. Apríla 2017, 20:09

Heh, ja zase do suroveho STi davam 5W30 od vyroby.. sice zavodny Motul 300V a menim kazdych 5,000km, ale aj tak..

Spotreba tiez cumim, ja by som sa s M240i asi do 10 nesmestil
Subaru WRX STi
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: F22 M235i

Štvrtok, 27. Apríla 2017, 20:56

drzim palce s tym 2,5l. Okruh s tym moc neriskuj. Inak na rozbite okresky, sotolinu a sneh paradne auto.
 
RudyJames
Príspevky: 728
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: Subaru WRX STi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Nottingham / Bratislava / Wien

Re: F22 M235i

Štvrtok, 27. Apríla 2017, 22:30

Vsak ja na okruhy ani nechcem, to ma vobec nalaka.. ako pises, mam ho na kopce, teraz so zavodnou jednotkou od Skacela je perfektne..
Ale nech mu to tu nezaplnime blbostami..

Nad tym displayom som rozmyslal u E92, pozeram, ze je to naozaj dobra vec.. niekedy by som na tu F22 pozrel, v showroome v Zline bola nadherna..
Prílohy
IMG_6574.JPG
IMG_6558.JPG
IMG_6557.JPG
Subaru WRX STi
 
speedfred
Autor témy
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 06:21

vďaka za dalsie foto foto :thumbup:
 
germancars
Príspevky: 614
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 06:34

blesk napísal:
myslim si ze pojem "zavodnejsi" motor je zavadzajuci. Fakty:
S65:
-jedna mechanicky pohanana olejova pumpa
-jedno vodne mechanicky pohanane cerpadlo
-chladic motoroveho oleja
-max otacky 8300ot/min
-dvojhmotny zotrvacnik 21,6kg
-kovane piesty
-kovana kluka

S55:
-2x mechanicky pohanane olejove cerpadlo
-3x vodne cerpadlo (1x mechanicke, 2x elektricke)
-dva vodne okruhy (nizkoteplotny a vysokoteplotny) s 3 tromi chladicmi (jasne jeden okruh chladi vodne IC a turba stale vsak je tu o chladic a o dve vodne pumpy navyse )
-max otacky 7600ot/min
-dvojmoty zotrvacnik 11,6kg
-olejova vana s prepazkou proti odlievaniu oleja pri vacsich g
-2x paralelne palivove pumpy
-kovane piesty
-kovana kluka

z pohladu faktov toci S65 o 700ot viac co vyzaduje vyssie naroky na loziska a mazanie, ostatne komponety motora su podobne riesene alebo este menej u S65 dimenzovane (chladenie, mazanie, odlievanie oleja...) ako u S55
zabudol si, ze u S65 ma kazdy valec vlastnu klapku, upravene vacky a tusim aj pevne nastavenu volu ventilov (nic z tohto S65 nema co je asi aj logicke, kedze pre turbomotor su tieto veci zbytocne). Nejake X x nejake cerpadlo nema so zavodnym motorom nic spolocne. V tomto musim s Mpowerom suhlasit, nove Mka su uz v podstate civilne oturbene auta a tie veci co su tam akoze navyse oproti S65 suvisia len s oturbenim a s nicim inym. Ono nie je az taky problem motor riadne nafukat a prilepit na to znacku M, ale vyladit atmosferu je o niecom inom.
Ale nepovedal som, ze turbomotory su zle, len su uplne ine a maju inu charakteristiku...
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 07:38

germancars: ano mas pravdu 8-klapku som uplne zabudol spomenut ze S65 mala.
Netreba vsak zabudat ze turbo motory boli pritomne napr aj v F1 zaciatkom 80tych rokov a aj BMW dodavalo turbo motory pre Brabham a Arrows. Prave v 80tych rokoch bola F1 na vrchole ktory uz podla mna nikdy nebude prekonany. O sucastnosti asi ani netreba hovorit. F1 pouziva uz oen turbo motory....Rovnako najslavnejsie obdobie Rally skupiny B kedy rally tratiam kralovali 600konove oturbene Audi, Subaru, Lancie...
Ja sam som velky zastanca atmosfer a a lahkych konstrukcii. Atmosfery sa lepsie davkuju a maju hlavne spojitosti s klapkami lepsiu odozvu na plyn (aj ked idealne v s spojitosti s ovladanim lankom - co sa uz nevrati) a zvuk atmosfery nicim nenahradis.
Treba sa vsak vyrovnat s tym ze budme este radi za sucastne S55 ktory z povodnou N55 ma velmi malo spolocne (blok, hlava, piesty, kluka... vsetko ine).
Chvalme zaroven BMW ze robi stale dost pre motorsport a ich M modely z toho stale tazia. Akykolvek S motor v historii M division bol velmi vzdialeny zavodnym motorom v F1 kedze motory pre F1 byvali stavane najprv na jeden zavodny vikend a preto sj mohli vznikat 3,0 V10 rady P8X ktore tocili 18-19,5tis ot a mali od 700 az do 1000koni pri atmo plneni!). Produkcne auta aj od M-Power musia splnat naroky na beznu premavku a zivotnost, takze su uplne inde a vzdy aj boli. Z vrcholoveho motorsportu sa k nim daju orirovnat oen zavodne auta DTM a GT3 ktore musia byt trvanlivejsie a maju preto o dost viac spolocne so seriovymi motormi. Ani jeden S motor vsak nema taku pomerne zakladnu vec ako je sucha motorova skrina...
 
speedfred
Autor témy
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 07:46

no a čo som čítal tak v 80 rokoch vraj robili motory do F1 čo mali na Q 1400PS+ z už požitých blokov starších motorov.
Či je to legenda,ale pravda neviem.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 08:16

S atmo E92 M3 museli ísť dosť na hranu aby stoho bolo tých 420PS.. M4 aj keď chýbajú 2 valce turbo ich ľahko nahradí a zďaleka nie je tak na výkonnostnej hrane. V podstate ten motor vychádza s N54 len ho vylepšili. A prosím vás už mi nikto nevravte že atmosféra ma lepší zvuk!!! :D Včera mi v profituningu nakopol M4 (vraj ju ladili 4 mesiace a na sériových turbach dostali 600k čo som im povedal že mi je minimálne divne lebo sledujem v tomto amikov a ty majú strop na sériových turbach dosť menší) ale je pravda že M4 ma v skutočnosti okolo 450k na brzde namiesto udávaných 431k a competition okolo 480k. A dal jej sódu a snáď stíchla cela hala :D Proste popici niečo!!! Sa hoc aká atmosféra môže schovať, takto by som si predstavoval v budúcnosti M4 :) Zvuk na videu a realita je 1000 a 1.
 
speedfred
Autor témy
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: F22 M235i

Piatok, 28. Apríla 2017, 08:21

súhlas, bol som na M mítingu v Moste a poniektoré M4 čo tam boli tak mali neskutočný zvuk,to som až čumel. Ako píšeš,treba to počuť "live".
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 40

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných