... všetko o BMW ...
Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL
Lopo napísal:aj v e38me je dost citlivy ten automat... uz som pocul o zopar ludoch, co tam dali sice nahradu, ktora splna rovnaku specifikaciu a automat sa po dvoch tyzdnoch rozsypal. Nevravim, ze to je zrovna pripad ravenolu, ale naco zbytocne riskovat?
Original napln do ZF prevodoviek je Esso ATF LT71141. Kedze Esso uz ten olej nevyraba (pretoze bolo odkupene spol. Exxon Mobile ktora vyraba Mobil oleje) tak plnohodnotna (aj cenova) nahrada je Mobil ATF co je defacto ten isty olej a nemyslim si, ze bude o moc drahsi ako tie oleje Ravenol.
Neviem ako je to u e65ky, ale podla mna to bude rovnake, kedze tie prevodovky su stale od ZF
ThePuk napísal:odporujes si sam vo svojej vete...
pokial je nejaky stroj, ktory pozaduje olej so specifikaciou "A", tak je pren vhodny akykolvek olej so specifikaciou "A" pretoze splnil naroky a poziadavky vyrobcu toho stroja tzn., ze je kvalita pre ten stroj vyhovujuca a plne postacujuca...Preto si vyrobcovia/balici olejov davaju tie oleje testovat a schvalovat...
lolko111 napísal:no... do E65 stojí liter BMW prevodovkového oleja 20 éčiek :-) rawenol s tou istou špecifikáciou tuším polovicu
ThePuk napísal:na svete je len niekolko vyrobcov oleja, ostatni su balici...
Konkretne Ravenol patri medzi vyrobcov. Jeho oleje sa pouzivaju ako originalne nahradne diely nielen pre koncern VW a ako jedina znacka ich zaroven ponuka aj mimo...od koho ineho kupis olej do DSG ako original? od nikoho, len z Ravenolu. Tolko len ku kvalite tej znacky, pretoze oni robia speciality pre urcite znacky na urcite pouzitie.
Taky Castrol olej kupuje, obohati o svoje prisady a prebali do svojich flias...je podla teba menej kvalitny ako Ravenol, lebo si olej sami nevyrabaju?
Tie testy na specifikacie su take, aby olej, ktory ich splna bol OK. Je jasne, ze niektore olej to splni s prehladom a prekracuje tie testy a niektory olej ich len splna, ale podstatne je, ze ich oba splnaju...
Debata o nicom
lolko111 napísal:kua, chalani.... a ešte by ma ako v tejto veci úplne neznalého laika zaujímala jedna vec........ prečo sa tu píše a aj adko to napísal, že prevodovkový olej treba meniť po 100000 km a potom každých 60000 km. Že to udáva výrobca.......... pričom výrobca všade udáva olej v prevodovke ako doživotnú náplň..... v knižke od auta mám tiež v tej tabuľke s náplňami pri prevodovke len čiaročku, že sa tam nič nevymieňa...... Tu mi teraz nejde o nejakú úsporu nákladov..... olej v prevodovke som si dal meniť v servise BMW..............ide mi len o to, že kde to výrobca udáva..... ešte som nič také nikde uvedené nevidel... teda okrem pár príspevkov tu na fóre, kde to pár pár chalanov píše....... že výrobca to udáva...... kua..... tak kde to udáva.. by ma zaujímalo......
Lopo napísal:aj v e38me je dost citlivy ten automat... uz som pocul o zopar ludoch, co tam dali sice nahradu, ktora splna rovnaku specifikaciu a automat sa po dvoch tyzdnoch rozsypal. Nevravim, ze to je zrovna pripad ravenolu, ale naco zbytocne riskovat?
Original napln do ZF prevodoviek je Esso ATF LT71141. Kedze Esso uz ten olej nevyraba (pretoze bolo odkupene spol. Exxon Mobile ktora vyraba Mobil oleje) tak plnohodnotna (aj cenova) nahrada je Mobil ATF co je defacto ten isty olej a nemyslim si, ze bude o moc drahsi ako tie oleje Ravenol.
Neviem ako je to u e65ky, ale podla mna to bude rovnake, kedze tie prevodovky su stale od ZF