... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
KaCo
Príspevky: 48
Registrovaný: 25.3.2013
Kraj: Bratislavský

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Streda, 18. Decembra 2013, 12:03

Len pre informaciu Breyton Spirit RS 9x19 vazi ca. 7,6 kg co je uz dost vyrazna uspora hmotnosti oproti beznemu kolesu... Kedze su kolesa 4 a na kazdom sa usetri par kil je to dostatocne citit na jazdnych vlastnostiach vozidla.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Streda, 18. Decembra 2013, 19:45

Necital som to cele ale z vlastnej skusenosti :

19" OZ Futura (8,5et25+10Jet29 / 11,5+12KG) mi ubralo cez 1s (1-1,5) na case 0-100, problem nastal aj za 160kmh+ kedy auto stratilo "vykon" a k 200kmh sa splhalo znacne pomalsie.
Prezute na zimne styling 72 (8+8,5Jet50 / vahu neviem) a 0-100 zase v norme a bezproblemov sa dostat cez aj do 220.

Rok predtym Hamann PG2 (8,5+9J / 13+13,5kg)- casy som nemeral ale pocitovo auto tvrdsie, znova strata dynamiky.

Ak by som to mal zhrnut, tak najvacsie zlo je 19" priemer. OZtky su celkom lahke ale na nich som zaznamenal najvacsi rozdiel v pruznosti vozidla. Odporucam 18tky co najlahsie, je to zlata stredna cesta. Cim lahsie, tym lepsie (spominane Breyton spirit napr.).

Taktiez zalezi ako nasiroko budes. Nizke ETcka, podlozky, velky priemer bude vzdy na ukor handlingu aj performance. NA tych 19tkach zarovno s blatnikmi to urcite handlovalo horsie ako na 18tkach ktore mam teraz (8+8,5jet50). E46tka je proste vyladena na tovarenske rozmery diskov a uz mi to auto dalo pocitit niekolko krat. Ideal je 8,5+9J maximalne ak chces s autom blbnut. Ja mam racingovy stelovak takze u je to trocha ine (v ramci handlingu) ale na serii by som volil nieco v rozmedzi OEM rozmerov s co najnizsou vahou. Ten stelovak dost komunikuje s autom aj scestou takze ja citim rozdiel v spravani sa v zakrutach aj pri zmene sirky pneu alebo malej zmene sirky disku. Lahke disky pocitis to na reakcii na plyn, na nerovnostiach, na spotrebe, na dynamike a pruznom zrychleni, na brzdeni.

Fyzika nepusti, cim vacsia vzdialenost od stedu rotujucej casti ku kraju disku, tym auto potrebuje vynalozit vacsiu silu na to, aby sa rozhybalo. Ovyplyvnuje to pruzne zrychlenie.
Kto si pozna auto, vie o com pisem. Je ine mat v aute 50kg zensku a je ine mat tazke disky.

Olaf Manthey explains in an interview : “Removing 33 pounds of unsprung weight at the wheels is equivalent to losing 198 pounds from the body of the car, as a 1:6 factor has to be applied when the car is moving and that weight becomes mass. In fact, we are conservative with the 1:6 ratio, as Porsche considers it to be 1:7.

starynovy napísal:
No podla mna ti dal velmi dobu odpoved, neviem co ine by si chcel, ci nejaky ten prepocet co si uviedol na zaciatku, nic take nieje. A uz zo zakladov fyziky je jasne ze hmotnost disku samotny vykon moc neovplivni, pretoze moment zotrvacnosti je pri priemere toho disku dost maly, a duha vec, otacky, keby sa tie kolesa tocili 10 000x za sekundu tak by bolo sakra poznat kazdy gram, ale myslis ze ked das odpich z miesta a tocia sa tak 10x/s ze jeho odlahcenie bude mat zasadny vpliv? To mi pride ako vyhadzovanie visco spojky na 16i, a stym spojeny narast vykonu o 15kW :mrgreen: . Jedine na co ma hmotnost toho disku velky vpliv su jazdne vlastnosti na nerovnostiach apod. cim lahsi, tym je auto schopne rychlejsie kopirovat nerovnosti = lepsi grip.


Az na poslednu vetu si napisal blbost. :?
Naposledy upravil/-a michaltt v Streda, 18. Decembra 2013, 20:04, upravené celkom 5 krát.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Štvrtok, 19. Decembra 2013, 13:54

michaltt napísal:
as a 1:6 factor has to be applied when the car is moving and that weight becomes mass. In fact, we are conservative with the 1:6 ratio, as Porsche considers it to be 1:7.

:shock: vcelku zaujimavy prepocet, sa mi aj zdalo trosku divne, ze sa tu mnozili zavery, ze hmotnost kolies nic zavazne s autom nerobi, a vlastne sa to neoplati ani riesit :-k (ved kym nalozim 4ks kolies do dodavky, tak som znacne unaveny :D )
 
synak
Príspevky: 180
Registrovaný: 12.5.2013
Auto: G05 2022
Kraj: Bratislavský

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Štvrtok, 7. Augusta 2014, 20:49

..trochu to tu ozivim, mal som v plane vymenit svoje tazkotonazne style 162 za nieco lahsie.. cital som si aj toto vlakno kvoli nejakym info ohladne vahy diskov, ale po precitani tychto testov na to asi kaslem :)

http://www.nsxprime.com/forum/showthrea ... ir-results

http://www.carcraft.com/projectbuild/11 ... omparison/
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Piatok, 8. Augusta 2014, 14:16

praveze ta mali tie clanky presvedcit o tom ze vaha diskov je dolezita, prvy clanok: kolko ma ta nsx? 300koni? Fakt netusim. Moja 330 na dvojke pri podlahe bude akurat tak palit gumy a bude jej jedno ake tazke budu gumy......prave preto je ten rozdiel, aj ked nie je velky, dost podstatny.... druhy clanok vies si predstavit ake tazke je zhodit z casu na spinte na 1/4 mile co i len stotinku? co potom celu desatinu casu...... ale oba tie testy stoja za hovno..... co nam pomoze vediet ze 500 konove auto so zadnym nahonom na stvrt mile spravi lepsi cas? Alebo ze NSX na 2jke proste ide...... Chcelo by to skor test kde niekto odjazdi par kol na okruhu s jednymi a potom druhymi kolami. To by nam ukazalo volaco. Takto je to o nicom, ziadny poriadny dokaz.
 
synak
Príspevky: 180
Registrovaný: 12.5.2013
Auto: G05 2022
Kraj: Bratislavský

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Piatok, 8. Augusta 2014, 14:50

ohladne NSX pisal ze ma cca 285k ak sa nemylim a kedze niesme na trabant klube tak tento vykon nieje vyrazne vyzsi ako tu ma vela aut, robil aj testy s pruznym zrychlenim (40-100, 60-100) kde rozdiel bol 0,04 - 0,08 sekundy tazke vs lahke kolesa, co je podla mna zanedbatelna hodnota kedze malo kto z nas tu na klube dava zo svojim autom profi race a srala by ho nejaka stotina na kolo, iba som chcel poukazat ze to nieje az taky velky rozdiel ako tu podaktori pisali ze s tazsimi kolami mali o sekundu horsie zrychlenie ako strasne citili ze auto zlenivelo atd, bavime sa samozrejme o rovnakom rozmere pneu+disku iba s rozdielnou vahou, 19-ky 255 vs nejake 205 r16 je nieco ine.. to tu neriesim. ..clanok s NSX treba precitat cely a poriadne.. kde sa samozrejme rozobera aj to ze vaha disku sa moze odrazit na odozve riadenia pruzenia atd. to tam nikto nepopiera..
 
juge39
Príspevky: 134
Registrovaný: 9.2.2012
Auto: BMW 318i E91
Kraj: Bratislavský

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Piatok, 8. Augusta 2014, 17:02

Zdar chlapi,

Ja som na 325i E46 vymenil disky za cca o 3kg lahsie na kus. Auto jazdilo trochu inak.
Rozdiel v pruznom zrychleni z 80-120km/h na 4ke bol nulovy(cca od 2500ot). Meral som to par krat.
Pochopitelne rozdiel by mohol nastatl pri vyuziti vykonu auta.
________________
Aktual E91 318i Príbeh
EX bmw E46 325xi Príbeh
 
Užívateľov profilový obrázok
AlfarMT
Príspevky: 194
Registrovaný: 26.4.2009
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Piatok, 10. Marca 2017, 22:12

Stále počítate iba váhu diskov, ale čo pneumatiky?? Pri rovnakom rozmere môže mat guma 8kg ale aj cez 11kg, záleží od výrobcu a stavu zjazdenia to už sú ďaľšie 3kilá ku rozdielu váhy diskov...
Je aj rozdiel čo máte za kolesá a voči čomu meníte napr:
Bmw styling 322 8x18 váha 13kg VS Oz ultraleggera 8x18 niekde 8kg niekde 8.4kg to je rozdiel 5kg na jednom disku x4 je 20kg
Pneumatiky napr:
HANKOOK K107 88W RFT 225/40 R18 11.3kg
DUNLOP SP MAXX RT 2 92Y XL MFS 225/40 R18 9kg
To sú ďaľšie cca 2.3 kilá roziel. Takže spolu rozdiel na kolese (disk+guma) 7.3kg x4 celkom pekných 29kg neodpruženej váhy...
A to som určite nenašiel najväčší možný rozdiel pri rovnakých rozmeroch diskov a pneumatík.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Sobota, 11. Marca 2017, 05:53

snad si kazdy uvedomuje, ze run flat pneumatika bude vyrazne tazsia ako standardna
 
Užívateľov profilový obrázok
Bojsi5
Príspevky: 663
Registrovaný: 30.12.2009
Auto: F30 335i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišské Podhradie

Re: Hmotnosť diskov vz. performance

Pondelok, 13. Marca 2017, 15:25

šak si dvihnite na bicykli predné koleso, roztočite ho poriadne a skúsne ho potom vytáčať do strán... potom to skúste bez roztočenia kolesa, aký to spraví rozdiel, že to nie je len o odskakovaní a zrýchľovaní :D
E30 320i coupé (92kW) - ex
E36 320i coupé (m52) - ex
E46 328Ci - ex
Obrázok
F30 335i
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných