... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

obchodna sekcia
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Pondelok, 9. Júna 2008, 09:31

dodo73 napísal:
Myslím, že 3.0 d si tvoj rešpekt určite zaslúži 135 a 142 kW by ťa mohlo presvedčiť. :P Myslím, že právom bol tento naftový motor od BMW vyhlásený za najlepší d. mot. vo svojej kategórii spomedzi všetkých výrobcov.


JJ...ale osobne som medzi 135 a 142kW verziami nič necítil...žiaden rozdiel....
142 je len SW upravená... kedže motory su skoro rovnaké...turba a iné tiež...
 
figg
Príspevky: 2
Registrovaný: 6.8.2008

Streda, 6. Augusta 2008, 19:37

Myslim si že v tomhle případě se bude líp prodávat benzín, když tě to omrzí, protže spousta lidí má zato že ty 2,5 tds jsou dost poruchový...a zas tak nižší spotřeba oproti tomu benzínu tam není..
 
Užívateľov profilový obrázok
610tomas
Príspevky: 128
Registrovaný: 13.11.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Levoca

wou

Štvrtok, 7. Augusta 2008, 00:08

dodo73 napísal:
Všetkých pozdravujem páni. Po zhliadnutí tejto témy som predpokladal siahodlhé boje na niekoľko stránok tak ako som tomu zvyknutý na motokrosovom portály keď niekto zatne do živého a založí tému " je na motokros lepšia 2 alebo 4 taktná motorka?" :lol: Na konci týchto debát síce nie ste o nič múdrejší ako na začiatku, ale zato nadobudnete presvedčenie, že tento súboj sa asi vyrieši iba v boxerskom ringu :wink: Týmto pozdravujem všetkých priaznivcov motorkrosu a skutočne tým nič v zlom nemyslím, iba som použil tento rozsiahli úvod k pochopeniu samotnej podstaty tu založenej témy.
To či máš zvoliť benzín alebo naftu nik za teba nerozhodne, skúsim "nestranne" (aspoň si to myslím) zhodnotiť fakty a mýty ktoré sú opäť podľa "mňa" to zdôrazňujem všeobecne spájané s takými rozhodnutiami. Jó a ešte k mojej "nestrannosti" súčasne som majiteľom naftovej 7-mi, hehehe no nezúfajte čitatelia vlastnil som aj benzínové BMW a niekoľko ďalších prevažne starších BMW rady 5, ale k tomu sa dostaneme.
1. Fakt - mýtus?!: "Počet najazdených KM." Je naivné si myslieť, že auto ktorého obstarávacia cena bola niekoľko mil. sk, si kúpi dedko, babka, farár a ja neviem kto ešte z podobných legiend predávajúcich. Všeobecne autá majú najviac najazdené do 3- 5 rokov potom to prechádza k 2 al 3 majiteľovi a ten samozrejme taký počet km nenajazdí, pretože prevažne si splní sen vlastniť túto značku auta. Bol som vlastníkom E34 2.5 TDS r.v. 1989 zhruba 4 roky a auto malo najazdené pri predaji cca 800 000 km. Cena za ktorú som auto predal bola samozrejme nižšia ako inzertná konkurencia (km som nestáčal no poviem Vám dlho to trvalo a iba jediný človek sa prišiel pozrieť a aj auto kúpil), no mal som šťastie na kupujúceho, ktorý bol realista a doteraz auto jazdí týmto ťa pozdravujem Peťo :-). Na tento údaj z tachometra som patrične hrdý. Ďalšie auto samozrejme (v rámci svojich finančných možností) BMW E 39 r. v 97, po niekoľkých obhliadkach zaručene najazdených "do 150000 km" som sa rozhodol, že žiadne auto ktoré nebude mať v inzeráte údaj aspoň 250 000 km nepôjdem ani pozrieť. Sú tomu už 4 alebo 3roky čo túto E 39 nemám no pri mojej kúpe malo auto 330 000. Opäť predávajúci super chlap, otvorený, bez masky proste realista. Jediné čomu sa trocha čudoval bola moja radosť z tých km. Po debate pochopil, mali sme rovnaké trápenie s km a mýtusom kupujúcich. Toto auto som predával po správe o blesku z jasného neba v podobe vysnívanej 7- mi. 39-nu som predal bez problémov známemu, ktorý už dávnejšie mal záujem a po lákavej cene, ktorú som mu ponúkol ako protihodnotu za splnenie môjho sna auto predal. Momentálne som hrdý majiteľ 725 TDS s počtom km niečo pod 300 000. O tomto probléme sa dá písať asi román no na pochopenie bodu č. 1 asi toľko stačí.
2. Fakt - mýtus?!: "Jednoznačne nafta - lacnejšie vozenie." NIE CELKOM. Ak najazdíš ročne cez cca 30 000 km tak OK nafta sa oplatí, v opačnom prípade asi nie. Nafta má v súčastnosti vyššiu cenu, výmenný interval oleja je kratší o zhruba polovicu ( čo pri objeme olejovej náplne 6 litrov určite pocítiš), + filtre. Na druhej strane príjemná spotreba, vravím osobnú skúsenosť s 725 TDS, nepotrebujem sa chváliť ani nič podobné jazdím cca 60% mesto a 40% mimo priemer 8,5 l bez debaty, u benzínu to bol údaj okolo 12 l. Najlepšie bude pre teba zobrať kus papiera a spočítať si priemerne ročné prevádzkové náklady na približný počet najazdených km ( palivo + poistenie+ servis)
3. Fakt - mýtus?!: "Nafta sa viac kazí, konkrétne tento model 2.5 TDS."
Tak toto je skutočne asi vec šťastia, náhody, zaobchádzania s autom a množstva iných faktorov. Osobne si myslím a asi sa zhodneme, že rovnako sa môže pokaziť benzín ako nafta a môže to biť dokonca rovnako finančne bolestivé. Pravdou je, že kúpe turba som sa nevyhol, rovnako trpím povestným "dlhším teplým štartom BMW" (k tomuto, už spomínaná Ex - E 34 s 800 000 km tým trpela rovnako počas celého môjho vlastníctva až po súčasnosť, že Peťo ? Hehehe) No bez zmeny jazdných vlastností či spotreby, ale uznávam treba si buď na tento fakt zvyknúť, alebo ho odstrániť - opraviť.
4. Fakt - mýtus?!: "Benzín má lepšie jazdné vlastnosti." Tak k tomuto snáď nie je čo dodať, nedá sa porovnať benzínový a naftový motor. Obe sú o niečom inom o výkone, krútiacom momente. Jazdné vlastnosti TDS sa preberali v inej téme a plne s nimi súhlasím 725 TDS nie je trhač asfaltu, pohodlne sa odvezieš za prijateľnú cenu ale zaplatíš za to primeranou pružnosťou motora, ktorá je na tom určite oveľa lepšie ako SDI motory, avšak na myšičky pri predbiehaní radšej zabudni. Tak a teraz príde niečo čím asi prekvapím, mojím ďalším autom bezpochyby bude opäť BMW a samozrejme 7 (myslím, že kto túto lahôdku okúsi pochopí plne význam slova "automobil"), ale už s benzínovým motorom V 8 alebo 12 tu sa ešte rozhodnem. Som si však už teraz istý, že s "novým" BMW neurobím ročne viac ako 10 000 km, pretože prevádzka by ma stála všetky moje vnútorné orgány ktoré by som bol nútený predať na ukojenie jeho chúťok, ale nemať takýto skvost v garáži a môcť si ho kedykoľvek pohladiť a aspoň preštartovať, ísť 1x do roka na dlhšiu dovolenku a krátke nedeľné prechádzky by bol hriech. Túto mohylu, modlu a klenot značky BMW proste mať BUDEM aj za cenu toho, že s odporom budem do roboty dochádzať na FILCKE (Š- Felícia) jej prvého roku výroby Bŕŕŕŕŕ!!!!!!
5. Fakt - mýtus?!: "Manuál lepší ako automat." Tak toto je už fakt totálne subjektívne. Vyvrátiť môžem jednoznačne tvrdenie, že a manuálom je podstatne nižšia spotreba. Nie je, nie taká aby som urazil limuzínu manuálnou prevodovkou. Všetko je raz prvý krát aj automatická prevodovka, inú už do auta nechcem dokonca aj hore spomínaná E 34 mala automat. Tak jedine tam bolo vidieť rozdiel v spotrebe do cca 1 l mimo a 2l v meste. Od tých dôb sa konštrukcia automatov podstatne zmenila a rozdieli môžeme hľadať v 3-6 dcl. Automat hodnotím veľmi kladne ako bezporuchový a šetrný k samotnému motoru.

Tak dúfam, že som ti PORADIL PRI VÝBERE správnej motorizácie hehehe. Prajem šťastnú ruku a triezve zváženie kúpi, možno si raz aj reálne štrngneme na tvoje "nové" auto. Ak ti tento elaborát nestačí rád ti odpoviem v rámci svojich možností a skúsenosti na otázky, ktoré ti uľahčia rozhodovanie.




fakt krasne napisane:) klobuk dolu:)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných