... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 17. Januára 2017, 09:12

Ked som leader na trhu alebo trend setter, musim mat k tomu patricnu zodpovednost. Bruno, co pises mi dava zmysel, s tou predlzenou zarukou, ale to mas moznost len pri novom aute. Mne to pride trosku alibizmus, ked premiova automobilka mava taketo vyvojove chyby. To mas ako s domom, postavis si dom, kupis si okna, no vyrobca skusil novinku v oknach a po 3 rokoch sa ti okno nebude dat zatvorit a musis len vymenit. Tak si povies "hm, nevadi, ved je to novinka, s tym sa musi ratat" a nechas si vymenit okno a rozdrbat omietky....nehovoroiac o tom, kolko casu Ta to stoji obtelefonovat, vybavit, zabezpecit, aby bol niekto doma a tak. Aj to auto...musis si vybavit servis, musis tam ist, nechat tam auto 2-3 dni. Potom si bez auta, alebo si musis pozicat ine a podobne. Ja nemam problem zaplatit za vec, sluzbu, ale kurna, nech je ta cena adekvatna ku kvalite. Ja osobne, ked idem do restiky a casnik je drzi, alebo nevsimavy, alebo chyta pohare za horny okraj, z ktoreho pijem.....nedostane ani cent. Ked nieco robim, tak to robim poriadne. Na druhej strane, ked je casnik poriadny, pride si na pekny trips. A toto ma stve najviac, vztah adekvatnej ceny k sluzbe, vyrobku. A zase som sa rozpisal :D. No nic, uz to musime uzavriet tuto :). Kupim Daciu :D.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 17. Januára 2017, 09:56

Samozrejme aj Potmehuthov pohlad dava logiku, ale mam pocit, ze to nie je problem iba BMW, ale dnesnej vyroby vseobecne (ved vyrobcovia vlastne ani nemaju zaujem o to, aby ich vyrobok bol prefektny donekonecna, to by potom nic nove nepredali...), vyrobcu len malo zaujima 2. majitel auta a 3. (a priadny dalsi) je mu uz srdecne ukradnuty - pre nich to auto vyrobene nebolo, uz su davno prec casy Medveda W123... alebo v nasich koncinach S120 alebo Zigulakov, ktore aj po 15 rokoch fungovali presne rovnako (zle) ako ked boli nove :D :)
ako tu uz odznelo, auto je prachsprosty spotrebak a cim viac elektroniky a eko-kurvitok v nom je, tym kratsia je jeho zivotnost a nizsia jeho spolahlivost....
na zaver by som mierne nadnesene parafrazoval vyrok klasika: "Radsej nasraty v BMW ako vysmiaty v Dacii...." :mrgreen:
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 17. Januára 2017, 12:36

Ty parafraza :D "Another one drives the Duster" :D No...a aby som zistil, ako je to s tvrdenim, ze "ale mam pocit, ze to nie je problem iba BMW, ale dnesnej vyroby vseobecne", tak skusim tie 4 kruhy ;) .
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 17. Januára 2017, 13:06

potmehuth, nikde si im tu nespomenul odijdene 4 CA klucky za nejaky liter, kde sa v BMW zmohli len nato, aby ti ich odpojili. ja tvrdim, treba kupit nieco mimo stareho kontinentu, aby sa nemecke automobilky spametali a potom bude znova priestor sa kam vratit :P
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 17. Januára 2017, 14:25

jararak: kamarat ma aktualnu Mazdu 6 kombi v najvyssej vybave Revolution a uz riesi s pravnikom ako auto v ramci reklamacii vratit. Tak ho tam vytrapila aletronika ze to auto sa mu zhnusilo. Nebavi ho s tym byt stale v servise. Uz mu svietil check engine na dovolenke 1000km od domu-po telefone mu samozrejme povedali ze ma auto odstavit, dat k nim odtiahnut a ze ak uznaju reklamaciu mu snad preplatia naklady... Tak sa na to vysral a jazdil dalej a riesil to az po dovolenke. Vymenili mu riadiacu jednotku a chyba zmizla. Nasledne vsak riesil dalsie a dalsie. Niekolko krat ho auto aj nechalo na ceste.
Mazda bola pritom v minulosti etalonom spolahlivosti...
Naposledy upravil/-a blesk v Streda, 18. Januára 2017, 12:48, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Markusso
Príspevky: 137
Registrovaný: 28.1.2013
Kraj: Bratislavský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 18. Januára 2017, 12:07

blesk tak po tomto sa mu ani nečudujem že sa mu zhnusilo, ono človek má pocit, že všetko ide do predu že aj autá proste budú napredovať ale nie len vizuálne ale aj po motorickej a kvalitovej stránke, ale niekedy mám pocit, že niektoré kúsky začali automobilky flákať, na niektorých veciach evidentne začali šetriť :/
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 18. Januára 2017, 13:39

To nie je pocit ale tvrda realita...
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 11990
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: M340i / E38 / E53
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 18. Januára 2017, 18:50

potmehuth drzim palce teda u inej automobilky :-D lebo moze si hocikto tvrdit hocico, takto to funguje VSADE. je jedno ci mas audi, bmw alebo mercedes.. a ako vidim tak pomaly aj najspolahlivejsi japonci tiez? :-O a F10 za 85-90 je vazna utopia uz teda :-D ked kupujes take auto za 20 alebo menej so 100 000+km ktore uz nema zaruku, tak bohuzial, beries na seba nasledky ktore s tym idu. ano, volakedy to bolo ze kupujes auto so 100-150 tisic km a do 200 000km budes mat bez problemov uplne (tak som kupoval E46, a uz vtedy to nebolo celkom tak sice :-D ), teraz sa to asi posunulo s tymi kilometrami smerom dolu, tak z 200 na 150 mozno.. ja som tiez na to picoval, ze kolko hento hentam treba este toto musim vymenit a toto sa zase dokurvilo atd. teraz mam vpici ked chcem tak vytiahnem V8 ale inak sadnes a ides. jednoducho taky je svet automobilizmu dnes, deli sa na dve skupiny, mas zaruku alebo nemas. :-D a ked nemas, tak mozes stresovat. ked mas, tak je to cele o nieco jednoduchsie aj v pripade ze sa to kurvit bude. zatial to aspon mne za to stalo. a kamosa som teraz tiez prehovoril, namiesto 5rocnej 640d so 110 000km za 38k kupil 1.5 rocnu 320d s 12000km za 30k. a je vysmiaty. lebo pri tej 640ke by sa mozno scvokol v servise za 5000km, takto sadne a ide. dovi dopo.

markusso presne tak, je to tvrda realita bohuzial. ale nieje to len pripad bmw. a kto si mysli ze ano, tak nech sa lubi, vyber je siroky :-D
Obrázok
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

G20 M340i 2020 275kW
E38 735i 1999 175kW
E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 142kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 18. Januára 2017, 21:29

Dakujem fuxxo :) nehovorim, ze to bude zajtra. Ale dalsie auto bude audi. Dam potom vediet :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Štvrtok, 26. Januára 2017, 23:31

trochu okrajovo k téme... V dnešnej dobe nie je už medzi prémiou a vyložene dobrou napr. strednou triedou / vyššou strednou rozdiel ako v minulosti. Musím podotknúť, že ani finančný. Podobne vybavený Passat ako BMW 3 delí už iba necelých 8tis € (plus mínus samozrejme / 105-110kW kombík nafta). Nejaké to desaťročie a možno viac dozadu boli rozdiely v násobkoch ceny, nie nejakých 20%.

Vybavoval som známemu novú X6 (2014) a dostal ju za 56tis € s DPH. Samozrejme beriem do úvahy zľavy výbehového modelu ale relatívne normálne vybavené auto na bežné používanie (BT, PDC, navi, koža, 20" kola ...nič prémiové ale všetko sú to príplatky). Za tú cenu niekto musel do auto vyrobiť, prepraviť z USA a nakŕmiť dealerskú sieť. Je to suma za ktorú sa niekedy nedala kúpiť priemerne vybavená šesťvalcová e46. Keď sa na to pozrieme aj cez infláciu tak autá sú dostupnejšie ako niekedy / teda fabriky ich dokážu lacnejšie vyrobiť.

To mi viac menej potvrdzuje teóriu, že autá sú skôr spotrebák a zameriavajú sa na zodratie u prvého majiteľa. Keď sa niečo nepodarí tak už pri jednotlivých dieloch nie je taká "rezerva" ako keby ich projektujú na dlhšie obdobie / viac kilometrov. Automobilky jednak reagujú na požiadavky trhu a tiež im to nejakým spôsobom vyhovuje.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Piatok, 27. Januára 2017, 07:13

martin - pozri si etk - niekedy sa tie diely vylepsovali - napriklad taky bluetooth modul ULF ma v e39 generacii 13 vynoveni, proste kazdeho pol roku zbierali data a dalsiu generaciu vydali s vylepseniami, s lepsim HW, u e60 ma 2 a aj to preto, lebo museli prist s niecim novsim. To iste mas s lichmodulom - e39 ich mala 8revizii, e60 len 2 a tak to najdes vsade. Diagnosticke prvky ako resetnut rj nenajdes v diagnostike, ale len cez vseliake low-level tooly, standardne sa hned pise, ze menit za novu riadiacku a tie zacinaju od 300e po nechutne tisice - vid adaptivny tempomat alebo nocne videnie.
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1912
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi R8 quattro perf
Kraj: Bratislavský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 30. Januára 2017, 12:56

chlapci ale problem je v tom co kupujete, a odkazuje sa tu kazdy na to ze cena noveho auta 60 000 - 80 000eur a podobne
ale ked to kupite za 5-10 000eur tak jasne ze sa to potom kazi a neviem co


mal som N54, M57, S65, N47 size 80% z Vami spominanych problemovych modelov a na ziadnom som problem nemal :)
ak vymenit na Mku preventivne po 120 000km ojnicne loziska kde diel stoji cca 600eur s dph tak to mi pride na smiech to je menej ako rozvody na opel insignia v origo servise

okrem toho to su vsetko problemy ktore majitel co si to auto kupi v obchode riesit nikdy nebude bude to riesit 3-4-5 majitel co doveze z talianska buracku
tiez treba brat do uvahy ze dnes kupis bmw s 5 rocnou zarukou / 200 000km a pekne service inclusive a mas totalne na haku

este by som doplnil quattro - ktore ma uzacny torsen vibration feature a kazde jedno audi co si sadnes co ma aspon 50 000km bude pri plnom vytoceni vibrovat jak svina -> dnes presli na quattro+, ktore je technicky vlastne xdrive to mi uplne potvrdilo to, ze xdrive bol koncepcne dobry od zaciatku :)

vysokotlakove cerpadla co sa udajne kazia pri naftach v bmw sa pouzivaju aj v kope inych znaciek realne to nepostihne ani 2% majitelov aut
tak isto ani 2% nepostihne retaz na N47 ak kupis rok 2011+
samozrejme E generacie 2008-2011 boli problem, preto tam boli aj zvolavacky aj kulancie pri totalke motora
KÓDOVANIE F a G modelov v BA
Diagnostika a reset servisnych intervalov BMW Motorrad 2017+

U11 plugin
G02 BMW X4 EX
G31 BMW 5 tourig EX
BMW S1000r dynamic+sport paket EX
F48 BMW X1 xdrive EX
F15 BMW X5 xdrive EX
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných