... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

mmracing.sk
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Utorok, 17. Novembra 2009, 18:21

Tak dnesny volny den som vyuzil na opatovne hranie sa s poistkami a cistenie hovna z veluroveho koberceka, zasrati psickari, postrielal by som to. Nas budu zaujimat tie poistky. Inak od vikendu som jazdil s vytiahnutou poistkou F69, cize som nemal bordmonitor, hudbu ani navigaciu a baterka sa vobec nevybila ani raz. A to som s autom jazdil velmi malo a vacsinu dna len stalo. Takze asi to naozaj bude suvisiet s nou.

Isiel som uz viac na istotu a mal som pripraveny bojovy plan. Prva cast pozostavala z testovania jezkov, v druhej som sa opat vratil k tej poistke 69.

Cast prva
Kedze tejto som nemohol venovat prilis vela casu, povedal som si, ze proste vyberiem vsetko jezkovske poistky a hotovo. Inak este taka zaujimavost: co som vyssie pisal, ako mi vzadu nejde to ovladanie od klimy, no tak dnes uz islo. Cize neviem, ci som uz sprosty alebo co, ale normalne tam vsetko islo regulovat, teplota aj sila fukania. Pri teste som klasicky pred vypnutim motora nastavil fukanie na 0 (zhasnute displeje). Vybral som naraz poistku F81 aj F61 a F68, teda som odstavil (snad) oboch jezkov. S relatkami K4 a K120 som nehybal, nechal som ich tak.


Meranie 1 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:22 -- zamknutie auta, odber 4,7 A
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 2,4 A
+12 min. -- furt odber 2,4 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 0,05 A OK

Hm, vsetko, zda sa, je v poriadku. Dame si dalsie meranie pre kontrolu.


Meranie 2 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:40 -- zamknutie auta, odber 4,4 - 6 A (vzdy to skace tie uvodne sekundy)
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 4,5 A (o 2 A viac nez v prvom merani)
+15 min. -- stale odber 4,5 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 2,2 A ZLE

Hm... jedno dobre, jedno zle... no dame si este jedno.


Meranie 3 (vybrate poistky F81 + F61 + F68)
10:58 -- zamknutie auta, ~6 A
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 2,4 A
+4 min. -- zmena na odber 1,1 A!
+16 min. -- auto sa uspalo, odber 0,05 A OK

Takze, dve dobre, jedno zle... zda sa, ze ti jezkovia s tym naozaj nebudu nic robit. No prejdeme k rozoberaniu audio-video komponentov.


Cast druha
Vratil som nazad poistky F61 a F68 a isiel som rozobrat komponenty. Poistka F69 bola zatial stale zapojena.


Meranie 4 (vybrate navi, CD changer, videomodul, GPS timbler, poistka F81 lebo som ju zabudol vratit na miesto)
12:01 -- zamknutie auta, odber 5,7 A
+2 min. -- odber 2,6 A
+3 min. -- pokles na 1,05 A
+16 min. -- auto sa uspalo, <50 mA OK


Meranie 5 (vybrate navi, CD changer, videomodul, GPS timbler, DSP zosik a K3 unloader rele)
12:25 -- zamknutie auta
+1 min. -- odber 2,3 A
+4 min. -- pokles na 1,08 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber <50 mA OK

Po tomto merani som uz postrehol isty vzorec v spravani. Hned po zamknuti auta vyba odber okolo tych 6 A. Chvilu potom o nieco klesne. Dalsi velky pokles nastane po cca dvoch minutach, ked sa vypne navigacny pocitac a video modul (na navi blika LED, videomodul ma vetrak, preto to viem identifikovat). Po uspani tychto komponentov moze nastat odber bude 2,0 - 2,5 A alebo nieco cez 4 A. V niektorych pripadoch sa dokonca znizil po 3-7 minutach na 1,x A. Vsimol som si, ze tusim vzdy, ked bol odber auta pred uspatim tie 1 az 2,5 A, tak po prejdeni 16 minut sa vsetko uspalo korektne a spotreba bola okolo tych 0,05 A. Ked vsak bol odber 4,5 A, po uspati sa 2,5 A stratili (ako v tom dobrom pripade), ale stale mi tam ostali 2 A, co mi zozralo akumulator.

Urobil som seriu mini-merani, kde som necakal celych 16 minut, ale pockal som 6 minut, aby som videl, ci odber po par minutach klesne na 2,x A alebo 4,x A. Z tych hodnot som potom usudil, ci sa auto uspi dobre alebo zle. Mozno nie uplne najlepsi postup, ale uz sa mi nechcelo robit tie 16-minutovky.


Mini-meranie 6.1 (vybrate veci rovnake ako v piatom merani)
12:44 -- zamykam auto, nemam nameranu hodnotu
+1 min. -- 0,7 A, ukazkovo podla specifikacie
+3 min. -- stale rovnaka hodnota, dalsie merania nemam, tak neviem co som tymto vlastne dokazal

Mini-meranie 6.2 (vratil som nazad unloader rele K3)
12:49 -- zamykam auto, 3,95 A
+2 min. -- 2,65 A
+4 min. -- 1,05 A
+6 min. -- 1,05 A, auto by sa asi uspalo korektne

Mini-meranie 6.3 (zapojil som nazad DSP zosik)
12:57 -- zamykam auto, 5,6 A
+2 min. -- 2,5 A
+4 min. -- 1,0 A
+6 min. -- 1,0 A, auto by sa asi uspalo korektne

Mini-meranie 6.4 (zapojil som nazad CD menic)
13:23 -- zamykam auto, odber 5,6 A
+2 min. -- 4,8 A
+4 min. -- 3,2 A
+6 min. -- 3,2 A, ejha zeby CD menic blbol?

Mini-meranie 6.5 (opatovne skusanie CD menica)
13:32 -- zamykam auto, odber 5,5 A
+2 min. -- 4,7 A
+4 min. -- 3,2 A
+6 min. -- 3,2 A
+7 min. -- 1 A!!!, no tak do riti, omylom som nechal pripojeny merac dlhsie a hned jaky pokles, inak by som si to ani nevsimol

V tomto okamziku som sa na to vysral a vsetko som to narval a nasroboval nazad, ako sa patri. Urobil som este take o nicom merania, ze 3-4 minuty po zamknuti auta a zdalo, ze vsetko je v poriadku. Mozno pohybanie relatkami a povytahovanie konektorov a ich opatovne zasunutie pomohlo. Kazdopadne budem teraz par dni jazdit so zapnutou poistkou F69 a uvidime, ci to pomohlo.

Na zaver par obrazkov:
Obrázok Obrázok Obrázok
To rele na konci je to unloader rele K3.
 
PetoK
Príspevky: 9686
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Utorok, 17. Novembra 2009, 19:22

No teda, máš môj obdiv, že si to len tak nevzdal, paráda... neboj, ešte to chce pár meraní a nakoniec nato určite aj prídeš... zatiaľ to fakt chce trpezlivosť. Po tvojom poslednom príspevku fakt skus nechať odpojený changer a všetko ostatné nechaj zapojené,vrátane F69 a skúšaj... nechaj to prípadne zas pár dní postáť a uvidíme...
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Sobota, 28. Novembra 2009, 11:31

Takze ubehlo asi 1,5 tyzdna od toho mojho hrabania sa v poistkach. Vysledok je taky, ze po odpojeni a opatovnom zapojeni tych komponentov mi uz auto funguje normalne (co sa tyka vybijania akumulatora). Proste ani raz sa za ten cas nestalo, ze by nastal ten velky odber po uspati auta. To ma na jednej strane tesi, na druhej zase viem, ze veci sa neopravuju len tak same od seba.

Predpokladam, ze tam bol nejaky studeny spoj, alebo nieco take, pripadne zaoxidovane kontakty... netusim. Proste to funguje. Zatial. Aj tak pri najblizsej objednavke z BMW kupim nove to rele K3, len nech mam dobry pocit.

Takze keby mal niekto podobny problem, nech si pozicia kliestovy ampermeter a nech skusi poodpajat tieto veci, ked zisti, ze to sposobuje poistka F69. Ja zatial budem dufat, ze uz to ostane v poriadku. Este uvidim, ked pridu mrazy v zime, ci sa problem nevrati. Potom by som sem opat pripadne napisal.

Teraz uz zostava vyriesit len: netesniace tesnenie na cerpadle ostrekovacov xenonov, vadny camshaft senzor, tecucu nadobku/hadicku od servo-oleja, zle vodne ventily v kureni, tikajuce hydrozdvihatka a mozno jemnucko netesniaci chladiaci okruh. Ach jaj.
 
Užívateľov profilový obrázok
Wajco
Príspevky: 409
Registrovaný: 23.9.2008
Auto: 730d E38
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Veľké Zálužie

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Utorok, 29. Marca 2011, 11:31

Nazdar. Trochu oživím tému. Minulý týždeň začalo aj mne vybíjať baterku. Na 730d mám síce len jednu baterku, ale principiálne to je jedno. Prvý krát som nenaštartoval po tom ako som dlho umýval auto, mal pustené rádio a dolaďoval hydro otváranie kufra, takže som to priraďoval k tomuto. Včera som však zase nenaštartoval a tak som začal merať a pátrať. Postupnými meraniami som vylúčil chybný alternátor a všetky poistky, okrem spomínanej 69. Ďalšími meraniami som sa dostal k Navi mechanike MK3, ktorú jednoducho nevypne. Pri jej odpojení mi nameria správne hodnoty. Moja otázka je, či neviete čo má na starosti jej vypnutie? Či ona samotná a teda bude chyba v nej, alebo to spomínané relé K3. A prípadne ako identifikujem ktoré relé je to K3. V kufri nad poistkami mám dve rovnaké relátka, ale podľa obrázku čo som našiel je K3, hneď vedľa tých dvoch mojich, kde mám len prázdno. Vďaka.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Wajco
Príspevky: 409
Registrovaný: 23.9.2008
Auto: 730d E38
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Veľké Zálužie

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Štvrtok, 7. Apríla 2011, 10:34

Takže u mňa je chyba priamo v mechanike.
Obrázok
 
martin2710
Príspevky: 20
Registrovaný: 22.7.2016
Auto: BMW 735i
Kraj: Žilinský

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Piatok, 4. Novembra 2016, 10:09

zoom: vyriesil si to nejako? Mne po cca 15-20 minutach ukazovalo hodnotu 0,02A cca za 1 minutu zas naskocilo 0,2A a viac viac menej sa drzi pri 0,4-0,5A co je vela a ide ma drbnut,este otazocka ked nemam merak napojeny (kliestovy amermeter) na minusovi kabel od baterky a zapnem ho tak mi ukazuje 0,15A,nemala byt hodnota 0,00A?
BMW F11 530xD
BMW e38 735i
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Sobota, 12. Novembra 2016, 23:14

Preco by mala byt 0? Vsak je to jeden obvod stale, na oboch poloch baterky namerias rovnaky prud.
 
martin2710
Príspevky: 20
Registrovaný: 22.7.2016
Auto: BMW 735i
Kraj: Žilinský

Re: E38 • Auto vybija jednu z dvoch baterii

Nedeľa, 13. Novembra 2016, 06:08

Ja nie som elektrikar,nerozumiem sa tomu az tak ale tych 0,00A som mal na mysli na ampermetri ked ho iba zapnem a nie je pripojeny o ziadny kabel
BMW F11 530xD
BMW e38 735i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných