... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 16:56

Sedemer napísal:
EDC zase prispôsobuje tlmiče povrchu a tým pádom lepšie tlmí nerovnosti?

EDC prisposobuje tvrdost tlmicov povrchu ale najma jazdnemu stylu, cize ked sa zavodi tak ztvrdnu, ked sa ide pianko, tak su makke a prave vdaka tomu, ze nemusia robit kompromis ako obycajne tlmice, tak su lepsie aj na jedno aj na druhe - co samozrejme odraza cena

a co sa tyka toho pneumatickeho odpruzenia zadnej napravy tak neviem ako je to u e65ky ale nemyslim si ze inak nez u e38, tj. na zadnu napravu sa dalo objednat tzv NIVO (niveauregulierung) a to iba pod podmienkou objednania aj EDC... toto ale tiez nie je pneu, ale hydro odpruzenie s tym, ze si samo reguluje vysku zadku (tj. aj ked nalozim do kufru 300 kilo tak bude zadok v rovnakej vyske)
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 17:30

Aka hydraulika? Jasne ze nivo vzadu je pneumaticke,vzadu je normalny kompresor ako napr. v e61... aj v svojej to mam...
 
Pežot

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 17:36

vomack ale u F10 je to už Adaptive Drive ;)

V e65 to bolo len dynamic drive + EDC :)

Ináč mám taký dojem, že DD bolo v každej E65, resp. ešte som nevidel E65 bez DD :-k
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 17:52

Ale kdeže, dával sa aj obyč stabilizátor... je to aj v ETK...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E65/S ... zer_front/
 
Užívateľov profilový obrázok
Sedemer
Príspevky: 26
Registrovaný: 2.8.2012
Kraj: Bratislavský

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 18:13

EDC prisposobuje tvrdost tlmicov povrchu ale najma jazdnemu stylu

O tom jazdnom štýle som vedel len som si nebol istý s tými nerovnosťami a podobne preto aj tá otázka.
Ale kdeže, dával sa aj obyč stabilizátor... je to aj v ETK...

Tak tak...
Aka hydraulika? Jasne ze nivo vzadu je pneumaticke,vzadu je normalny kompresor ako napr. v e61... aj v svojej to mam...


Pri e38 (myslím, že aj e32) sa Nivo napustí hydraulickým olejom (preto si asi Lopo myslel, že aj e65-ťka má hydrauliku) a podľa toho ako zadok klesne systém napustí viac oleja, všetko to riadia čidlá myslím, že podobné tým ktoré snímajú natáčanie svetiel.
Takže pri e65/66 už sú pneumatické, klasika kompresor, ktorý odpúšťa a pripúšťa vzduch tak ako v e39,53,61 a podobne správne?
Obrázok
 
Pežot

Re: kupa e65 730D

Pondelok, 13. Augusta 2012, 19:35

PetoK napísal:
Ale kdeže, dával sa aj obyč stabilizátor... je to aj v ETK...

http://bmwfans.info/parts/catalog/E65/S ... zer_front/


Môže byť, len ja som takú ešte nevidel :)
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 00:37

Dynamic Drive: zabrana naklananiu automobilu pri prejazde zatackami.

EDC: elektronicke tlmice, ktore lepsie filtruju nerovnosti vozovky ( skus preletet jamu s EDC a bez EDC, je to sakra rozdiel) + si mozes v iDrive pod polozkou SETTINGS nastavit 2 mody - comfort (ako keby si sa plavil na lodi) alebo sport (citis kazdu jamu, auto sa minimalne naklana v zakrutach a riadenie je tvrdsie - ako jazda motokarou :wink: )

Podla mna je EDC podmienka v sedme. Mal som tu cest jazdit v sedme bez EDC a je to fakt rozdiel. Ako som spominal, da EDC sa da overit aj v iDrive pod polozkou SETTINGS, ale tato 730-ka EDC na 100 % nema, nakolko hore na tlmicoch ti netrcia kable.

Robili sa sedmy aj bez DD a dokonca aj s latkovymi sedackami :wink:
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Pežot

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 07:56

Skoda, ze chce dizla :-) 745i a dat spravit na plyn, tak je vysmiaty, si myslim :-)
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 08:01

PetoK napísal:
Aka hydraulika? Jasne ze nivo vzadu je pneumaticke,vzadu je normalny kompresor ako napr. v e61... aj v svojej to mam...


Lopo napísal:
neviem ako je to u e65ky ale nemyslim si ze inak nez u e38

u e65 sa teda mylit mozem, u e38 je urcite hydro
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11607
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 09:23

Pežot napísal:
vomack ale u F10 je to už Adaptive Drive ;)

V e65 to bolo len dynamic drive + EDC :)

Ináč mám taký dojem, že DD bolo v každej E65, resp. ešte som nevidel E65 bez DD :-k


u F10 je aj adaptive drive aj dynamic drive..akurat su vzdy bud obe naraz, alebo ani jedno...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Pežot

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 19:41

voMacK napísal:

u F10 je aj adaptive drive aj dynamic drive..akurat su vzdy bud obe naraz, alebo ani jedno...


Ja si myslím, že je to podmienené, jedno druhým.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11607
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: kupa e65 730D

Utorok, 14. Augusta 2012, 20:15

takto - adaptive drive je vlastne riadiaci prvok pre dynamic drive [aktivne stabilizatory] a EDC [cize tlmice]
ako som uz pisal DD a AD su vzdy spolu a vzdy je tam potom aj EDC.
Jedine EDC moze byt aj uplne samotne bez AD a DD.
toto plati pre Fxx modely.
ako to mali starsie neviem

dalo sa to dobre vycitat z konfiguatora F10, ale od 07/2012 to v konfiguratore pozmenili a je to tam spravene troska matuco [zapnutie EDC ti vypne Adaptive drive a naopak...co je samozrejme logicky picovina, len to tak spravili jednoduchsie pre uzivatela, kt. si konfiguruje vozidlo]
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: kupa e65 730D

Streda, 15. Augusta 2012, 00:10

Pežot napísal:
Skoda, ze chce dizla :-) 745i a dat spravit na plyn, tak je vysmiaty, si myslim :-)

Urcite. Ja tiez som vysmiaty :D
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
antonov
Príspevky: 66
Registrovaný: 17.3.2011
Auto: e65 730d 2007
Kraj: Bratislavský

Re: kupa e65 730D

Sobota, 5. Novembra 2016, 01:22

Okolo 300 tisíc km môžu aj nemusia odísť zadné EDC tlmiče čo je vlastne vzduchový podvozok, čo som pozeral ceny tak jeden nový sa dá zohnať od 900-1500€ treba len hľadať.
Pri 200 tis tlmiče už húpu a sú zrelé na výmenu.

Môze byť zlé turbo, repas okolo 500€ a vstreky, tu sú ceny rôzne ale nemyslím si že niečo strašné.
Turbo, vstreky, čerpadlo odchádzajú okolo 170 tis.

Olej v prevodovke meniť každých 60-80 tisíc kilometrov (lepšie 60)
A čo tak rovno pri 30 tis? Výrobca odporúča výmenu pri 80-120 tkm ak je prevodovka nadmerne zaťažovaná.
e65 730d 2007
ex e36 325tds 1995
 
antonov
Príspevky: 66
Registrovaný: 17.3.2011
Auto: e65 730d 2007
Kraj: Bratislavský

Re: kupa e65 730D

Sobota, 5. Novembra 2016, 10:58

Pežot napísal:
Pozor ... dynamic drive a EDC je rozdiel ;)
EDC je S223A
Dynamic Drive S229A
Ja mám vo výbave uvedené S2VAA ADAPTIVE DRIVE a na aute reálne mám EDC? keďže dokážem cez idrive nastaviť tuhosť tlmičov (športový - komfortný mód). ETK ponúka iba tlmiče klasické, športové a pre adaptive drive S2VAA. Javí sa mi to skôr tak, že adaptive drive je názov pre balík zahŕňajúci dynamic drive a EDC.
e65 730d 2007
ex e36 325tds 1995

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní