... všetko o BMW ...
Moderátor: voMacK
blesk napísal:Nenaharavam nikomu. Nikdy nevies, kto a ako pochopi to, co napises. Mam osobnu skusenost, ze 2 tyzdne auto v autorizaku a nevedeli prist na to, ze bola vadna riadiacka zhavenia. A ked idem do autorizaku, kdekolvek na svete, tak sluzba musi byt rovnaka, preto sa to vola autorizak. Nesuhlasim s vyjadrenim, ze mam ist do autorizaku podla referenci. To, ked som z BA, tak mam ist do KE do autorizaku, lebo maju dobre recenzie a v Ba nie? To mas ako s MCD napriklad. Ked ides do MCD v BA alebo v "Kakavkove" dostanes to iste. Toto je princip ZNACKY. Zaroven, spominas len zarucny servis. A co pozarucny? Na takom treba zarabat nehorazne peniaze? Ked musi v zarucnom na ich nakaldy na pozarucnom si to potom vsetko nauctuju? V niecom mas pravdu, v niecom nie, rovnako ako ja alebo niekto iny. Kazdy pise zo skusenosti. NO trvam na tom, ze autorizak by mal byt vsade rovnaky, vratane kvalifikacie jeho zamestnancov. Znacka by mala davat zaruku na nejaky standard, pretoze aj kvoli znacke platis vela penazi za auto. Poznam vela ludi, co nemaju problem zaplatit opravu aj po kupe ojazdeneho auta, ale ide o to, ze styl pokus-omyl v autorizaku nema, co robit, pripadne, nech si skusaju na vlastne naklady a klient zaplati len to, co skutocne odstrani problem.potmehuth: len nahravas tym ktori si myslia ze su servisaci. Cest vynimkam ale viac krat sa mi potvrdilo ze neautorizak je horsia volba. Ludia si kupuju povodne drahe auta ktori nemaju na ich servis a akonahle sa nieco pokazi, tak zdeseni ako prve prelezu najprv internet, potom to daju prvemu najlacnejsiemu Lojzkovi alebo kamaratovy ktory opravuje auta obecne (co pride). Ak su to bezne veci tak to aj sikovnesji garazista zvladne, ale absolutne nesuhlasim, ze autorizaky su menici dielov. To do nejakej mieri plati ak je auto v zaruke kde im postup nedovoli pustit sa do opravy ci vymeny po svojom, ale predpisuje ho vyrobca. Ak by postup nedodrzali tak ide oprava/vymena na ich triko.
Banality typu tu nieco vrze, vedia riesit ak ich s tym zakaznik dostatocne otravuje (samozrejme nie kazdy autorizak) a navyse maju vyskolenych ludi, materiali a postupy ktore su na to urcene a odskusane (vlastna skusenost), plus ti poskytnu vacsinou aj adekvatne nahradne vozidlo (aspon tam kde chodim-ci to bol Renault slebo BMW)
Ak je problem s elektronikou ci zvukmi od pohonu (prevodovka, motor, diferak) casto su na to uz opatrenia na zaklade ktorych to vedia ako riesit a nelaboruje sa, len sa ide krok za krokom. Slusnejsie autorizaky maju dnes podstatne kvalifikovanejsich ludi a vybavenie na to potrebne aby oprava bola efektivna. Mne sa to uz viac krat potvrdilo. Iste ak niekto hlada riesenie za par desiatok Eur aj tam kde nie je, tak sa najdu aj na to mechanici, nakolko je oprava tymto sposobom naozajstnym riesenim mam skor pochybnost. Treba si proste vybrat ten spravny servis to je cele (tam kde su pozitivne referencie)
blesk napísal:Ved prave. MCD, Starbucks...taktiez franciza. Kazda definuje minalny standard, aky musis dostat po celom svete. Preto je to franciza, kupujes si licenciu a standardy. Ked si kupis burger, dostanes to iste vsade. O tom to je. BMW asi nema take vysoke naroky na franciz a daju to hocikomu.asi si ma ciastocne nepochopil, alebo principialne odmietas rozumiet.
Autorizak je defacto franciza. Ty si spravne napisal ze "mal by byt" - su to vsak stale jednotlivi podnikatelia ktory kazdy funguje autonomne a Franciza predpisuje len cast toho co dostanes nakoniec ty ako zakaznik.
Preto si treba vyberat na zaklade referencie. Ja to tak robim a som spokojny. Tak isto som si vyberal Autopolis (Nissan) pred Auto Impexom (Nissan), alebo Auto Ideal(Renault). Zaroven si treba nastavit sposob komunikacie. Hned na zaciatku si povedat co od nich ocakavas a vyzadovat to. S tym ze mas na vsetko kontaktnych ludi (predaj, reklamacie, servis, administrativa-cize zodpovedne kontaktne osoby nie nejake anonymne cislo kde zakazdym dvihne niekto iny).
airbone napísal:Este ja dodam:este dodam, prevodovka je ako samostatny diel, jeden celok. Takze bmw moze objednat bud vymennu prevodovku, mechatronik, alebo nic. Kolieska a pruzinky oni objednat nevedia, je to ako jeden diel resp sustava dielov.
Pre zakladatela temy: jednoducho tu prevodovku musia vymenit. Nema byt citit ziadne kopanie a ani radenie pod plynom ako spominas, musi radit uplne hladko a bez trhania aj za studena aj za tepla. Inac si treba narokovat vymenu prevodovky alebo mechatroniky.