Pondelok, 16. Mája 2016, 22:40
ked uz sa zacalo prehodnocovat co ine ako M235i tak na M3 ma nahlodal vlastne maly rozdiel v hmotnosti medzi M2 a M3. Som zamerany skor na hravost, ovladatelnost, spatnu vazbu od auta...
M2 nepouziva tolko odlahcenia ako M3 vdaka comu je M3 len o 25kg tazsia od M2 (manual vs manual) a kedze M235i bola tak trochu z nudze cnost pre nedostupnost M2 ktoru som mal v hladaciku od kedy sa zacalo o nej suskat.
Ked som si prestudoval rozdiely M2 a M3 zistil som ze M3 je este lepsie pripravena na jazdu pre zabavu (alebo okruh) a zaroven ma kasnu 4 dveroveho sedanu so vsetkou jeho kazdonnou praktickostou.
GTR je z uplne ineho sudka a navyse je este o kus drahsia a nema miesto vzadu ani v kufri tolko a je hodne tvrda a na kazdy den celkovo nie moc vhodna. Navyse som chcel proste zadokolku so samosvorom.
Ked sa pozastavime pri technike M3/M4 tak nieco z jej techniky:
-karbonova strecha
-hlinikove kapoty (pre ilustraciu predna ocelova standardneho F30 ma cez 20kg a z M3/M4 ma 13kg, M2 ma tiez ocelovu a jej hmotnost je cez 17kg)
-karbonovy jednodielny kardan
-predny sub ram z kovaneho hliniku s vystuhami a kovanymi hlinikovymi ramenami
-M-samosvorny Diferencial
-kovane ojnice, kluka aj piesty
-separatne olejove elektricke cerpadlo spolu so systemom prepaziek pre zabezpecenie tlaku oleja v loziskach motora aj pri velkom bocnom pretazeni
-velky chladic oleja motora
-chladic oleja prevodovky
-air to water intercooler s dostatocne dimenzovanym vodnym okruhom a chladicmi
-manualna prevodovka od Getrag o 40kg lahsia ako dvojspojka
-pouzitie karbonovych synchronov v prevodovke
-moznost automatickych medziplynov pri podradovani (aj manual) pre zabranenie shift locku a setreniu prevodovky
-dva chladiace okruhy s dvomi chladicmi vody (nizkoteplotny a vysokoteplotny-pre beznu premavku aj pre maximalnu zataz)
-po bokoch dva pomocne chladice vody
-elektricke vodne cerpadlo
-delene brzdove kotuce (dural stred)-lahsie a odolnejsie na skrutenie
-samostatny analaogovy budik teploty oleja
-shift light
-kovane lahke disky (seriove 18x9 a 18x10 disky maju len 8,9 a 9,4kg co je cca minimalne 2kg/disk menej ako pri ostatnych modeloch a 18" diskoch)
a to je len co ma v rychlosti vsetko napadlo. Je toho este ovela viac. Skoro nic z tychto specifickych veci pre M-ko nema M235i a polku z nich nema ani M2 (hlavne tak dimenzovane chladenie, mazanie a odlahcenie). Ked sa toto vsetko zacne ratat tak M3 je este velmi vyhodna kupa. Samozrejme spickova technika nie je nikdy lacna. Ale nie sme taky bohati aby sme si kupovali lacne veci.
Naposledy upravil/-a
blesk v Utorok, 17. Mája 2016, 10:07, upravené celkom 1 krát.