... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
KONNI
Príspevky: 675
Registrovaný: 11.10.2009
Auto: e36 328i qp M sport
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 21:02

Kopec prachov clovece :D
A teraz len taka otazka. Pri M235i som sa nepytal, lebo cena bola inde no tu uz skusim. Gtr neprichadzalo do uvahy? Teraz som si len tak zo zaujimavosti nieco nakonfiguroval a vyslo to na nejakych 93 000 eur co je samozrejme o dost viac. Akurat sa tu pisalo o zlavach na nove auta a keby bolo realne dostat 20% dole tak by to bola skoro cena tvojej m3. Samozrejme, ze netusim ake zlavy su schopny spravit v takom nissane. To len tak na podpychnutie :wink:

edit: cena toho gtr bola 98 000 e (nejak sa mi pomiesali ciselka)
 
Užívateľov profilový obrázok
jkk
Príspevky: 2867
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 21:18

Poziadavky denne jazdenie a zadne lavice si kde nechal pri tom gtr?
EX: E91 330xd `08
EX: E46 330i `00
EX: E46 323i `99

Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.
 
KONNI
Príspevky: 675
Registrovaný: 11.10.2009
Auto: e36 328i qp M sport
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 21:22

Kurna, na to ze f80 je sedan som nejak zabudol(m3 mi stale evokuje coupe). Kvoly comu by sa tym nedalo denne jazdit?
Ale aj tak som zvedavy ci nad nim aspon trosku neuvazoval.
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 22:40

ked uz sa zacalo prehodnocovat co ine ako M235i tak na M3 ma nahlodal vlastne maly rozdiel v hmotnosti medzi M2 a M3. Som zamerany skor na hravost, ovladatelnost, spatnu vazbu od auta...
M2 nepouziva tolko odlahcenia ako M3 vdaka comu je M3 len o 25kg tazsia od M2 (manual vs manual) a kedze M235i bola tak trochu z nudze cnost pre nedostupnost M2 ktoru som mal v hladaciku od kedy sa zacalo o nej suskat.
Ked som si prestudoval rozdiely M2 a M3 zistil som ze M3 je este lepsie pripravena na jazdu pre zabavu (alebo okruh) a zaroven ma kasnu 4 dveroveho sedanu so vsetkou jeho kazdonnou praktickostou.
GTR je z uplne ineho sudka a navyse je este o kus drahsia a nema miesto vzadu ani v kufri tolko a je hodne tvrda a na kazdy den celkovo nie moc vhodna. Navyse som chcel proste zadokolku so samosvorom.
Ked sa pozastavime pri technike M3/M4 tak nieco z jej techniky:
-karbonova strecha
-hlinikove kapoty (pre ilustraciu predna ocelova standardneho F30 ma cez 20kg a z M3/M4 ma 13kg, M2 ma tiez ocelovu a jej hmotnost je cez 17kg)
-karbonovy jednodielny kardan
-predny sub ram z kovaneho hliniku s vystuhami a kovanymi hlinikovymi ramenami
-M-samosvorny Diferencial
-kovane ojnice, kluka aj piesty
-separatne olejove elektricke cerpadlo spolu so systemom prepaziek pre zabezpecenie tlaku oleja v loziskach motora aj pri velkom bocnom pretazeni
-velky chladic oleja motora
-chladic oleja prevodovky
-air to water intercooler s dostatocne dimenzovanym vodnym okruhom a chladicmi
-manualna prevodovka od Getrag o 40kg lahsia ako dvojspojka
-pouzitie karbonovych synchronov v prevodovke
-moznost automatickych medziplynov pri podradovani (aj manual) pre zabranenie shift locku a setreniu prevodovky
-dva chladiace okruhy s dvomi chladicmi vody (nizkoteplotny a vysokoteplotny-pre beznu premavku aj pre maximalnu zataz)
-po bokoch dva pomocne chladice vody
-elektricke vodne cerpadlo
-delene brzdove kotuce (dural stred)-lahsie a odolnejsie na skrutenie
-samostatny analaogovy budik teploty oleja
-shift light
-kovane lahke disky (seriove 18x9 a 18x10 disky maju len 8,9 a 9,4kg co je cca minimalne 2kg/disk menej ako pri ostatnych modeloch a 18" diskoch)

a to je len co ma v rychlosti vsetko napadlo. Je toho este ovela viac. Skoro nic z tychto specifickych veci pre M-ko nema M235i a polku z nich nema ani M2 (hlavne tak dimenzovane chladenie, mazanie a odlahcenie). Ked sa toto vsetko zacne ratat tak M3 je este velmi vyhodna kupa. Samozrejme spickova technika nie je nikdy lacna. Ale nie sme taky bohati aby sme si kupovali lacne veci.
Naposledy upravil/-a blesk v Utorok, 17. Mája 2016, 10:07, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 23:19

no vidíš, my sme ti to radili od začiatku a ty si stále mal svojho boha, nechceli sme ti zle :thumbup:
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 23:23

runder: musel som presvedcit sam seba dat do toho este viac financii ktore nerastu ani u mna na strome.
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: M235i

Pondelok, 16. Mája 2016, 23:30

ja viem, úplne ťa chápem, ale už keď sa kupuje nové auto tak nech to stojí zato a som rád že ti to vyšlo :) ináč hovoríš o tom že potrebuješ aj zadné dvere? 235i nemá zadné dvere nie? m4 si nezvažoval? cenovo je to ešte asi drahšie čo? :mrgreen:
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Utorok, 17. Mája 2016, 00:03

M4 nema zadne dvere a je o 1tis Eur drahsia. M4 sa mne osobne nepaci o tolko viac takze cena a dvere navrch to vyriesili za mna. Tak nejak navyse trichu viac mi je sympaticke ze to je M3. M3 ma byt podla mna M3 a nie celkom sa stotoznujem s tym rozdelenmim oznacovania coupe/sedan. Technicky su identicke.
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: M235i

Utorok, 17. Mája 2016, 08:08

hmm, tak pane gratulujem k dobremu vyberu... farba je mnamka!
to porvnanie M2 vs M3/4 =D>
byt na tvojom mieste, tiez by som automaticky pozeral po M2, ale po tomto porovnani neni o com! tak som zvedavy kedy sa vidime na SKr :mrgreen:
M3 -> Ducati
 
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Utorok, 17. Mája 2016, 10:22

celkovo po detajlnom porovnani M2 vs M3/M4 musim konstatovat ze som si neni isty ci nadsene reakcie novinarov z M2 a pomerne dost kritiky na adresu M3/M4 nepramen skor len z pocitu rozdielu velkosti. Samozrejme ine rozmery chovanie zmenia (kratsi razvor) ale nie az tak ako su rozdiely v subjektivnom hodnoteni. Zaroven ocakavania a porovnavanie s M3 E30 a M46 robia tiez svoje.
napravy, brzdy, diferak, manualna prevodovka- veetko je pre M2,M3/M4 zhodne. V com sa lisia je pouzitie S55 motora u M3/M4 s vzduch>voda intercoolerom a posilenymi vnutornostami a chladenim a mazanim motora. No a spominane odlahcenia (strech karbon, hlinikove kapoty, ale aj jednodielny karbonovy kardan ktory M2 nema). Vdaka comu su tie auta v manuale prakticky rovnako tazke. M3/4 ma zaroven viac "nenavideneho" komfortu a lepsie sedacky. V com rozdiel moze byt su tlmice (pasivne bez nastavivania u M2) a stabilizatory. Zi vsetkych tychto dovodov som zvolil najlahsiu verziu M3: manual (-40kg) manualne polokozene sedacky (cca -10kg), 18"disky (cca -6kg) co je cca minimalne 56kg menej ako verzie ktore mali k dispozicii novinari (s DCT prevodovkou, esl sadackami a na 19 alebo dokonca 20" diskoch). Taktiez s klasickymi tlmicmi ktore su nafix zladene s pruzinami a stabilizatormi
 
KONNI
Príspevky: 675
Registrovaný: 11.10.2009
Auto: e36 328i qp M sport
Kraj: Zahraničie

Re: M235i

Utorok, 17. Mája 2016, 11:43

Dali ti moznost vyskusat a trosku osahat tu m3? Robi sa to, ci ani nie?
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Utorok, 17. Mája 2016, 11:58

bude vacsi M-division event na Slovakia ringu. Tam som pozvany. Malo by to byt 06-07/16. Predvadzacku urcite nemavaju predajcovia.
Naposledy upravil/-a blesk v Streda, 18. Mája 2016, 05:46, upravené celkom 1 krát.
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: M235i

Streda, 18. Mája 2016, 05:26

od zaciatku sa mi toto vlakno celkom pacilo.. sledovat ako uvazuje clovek co ide vyslovene po novom aute (vacsina z nas ma opacny postoj-pretoze prudky pokles hodnoty, bla bla) a priznam sa, ze z tej M235i som az tak moc spoteny nebol (nemam tie auta nastudovane) ale s tou M3 si zadelil jak pan :shock: :thumbup:
dufam, ze tomu spravis pribeh, i ked aktualizovat to nebere kurva vela casu :mrgreen:
zelam rychlo plynuci cas :D
 
blesk
Autor témy
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: M235i

Streda, 18. Mája 2016, 06:05

Zollo: to by malo byt prave myslim poslanim zaujmovych for-niecim sa navzajom obohatit. Ci uz prostrednictbom skusenosti, informacii alebo aj len podelenim sa o svoje radosti s tym co mame radi.
M235i a teraz uz M240i je bezpochyby fantasticke auto. Velmi pekny video test vysiel aj na Slovensku v podani Maja Bonu kde povedal "...Toto auto je ako krasna prostitutka- kazdy sa bude chciet s nim vyspat avsak nikto si ho nekupi..." Tak to nakoniec dopadlo aj u mna, avsak nie prrto ze nie je dost dobre. Ja som Vsak od zaciatku chcel este ortodoxnejsie auto a uz moje plany - hned nanho objednavat drahy samosvor od M-Performance, plus dalsie doplnky z dielne M-Performance to posuvalo smerom s cim som nebol uplne stotozneny. Popudom na kupu M235i bola totiz M2 ktoru avizovali v BMW nejaku dobu a ja som na nu cakal a dufal ze sa snad zadari...
Potom prisla a predajca mi povedal ze je neobjednatelna, ze vobec nevedia kedy budu dodane... Nakoniec sa to vyriesili tak nejak subehom okolnosti a hovorim si: ze vsetko je ako malo byt:-)
Navyse si myslim cim viac som porovnaval detajlne techniku M235i/M2/M3 ze M3 F80 bude este len casom ocenena tak ako zacina byt aj dlho opiijana M3 E36... Medializacia z nej urobilo auto ktore slo vraj inym smerom (viac vykonu, techniky, zaroven komfortu... Tym smerom sli aj ostatne generacie a az na ikonicku M3 E46 o ktorej asi nikto nikdy vcitane medii nezapochyboval, sli aj M3 E9X a teraz M3/M4 F80.
Casom ale zistujeme ze ta M3 E36 (hlavne 3,2l) teraz postupne ze sj ta M3 E9X - ze boli tym autom snov ktorymi mali byt. M3 E36 naberaju na cenach a tazko sa zhanaju. Postretne to aj tie dalsie lebo su to fantasticke auta. A aj vdaka mediam a tym co samozne BMW dava k dispozicii ako informacie novinarom sa vytvara o nich medialny obraz. Az sa na ten povodny medialny obraz zabudne a doba pride uplne inde- zacne sa opat vlastnikmi samotnymi odhalovat podstata tychto aut. Ja som tak trochu technokrat a nemam rad zabalene pekne prazdne slova, ale hladam technicke principy ako je co urobene do detajlov. Odhalujuc postupne vsetko to co na M3 F80-tesim sa viac a viac moct tu vsetku techniku na vlastnej kozi zazivat

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných