Ak ju chces dat doporiakdu za lacno, urob to cim skor, ak to spravis po par rokoch, tak budes vyteseny ak len opravis netesnost a doplnis chladivo, v horsom a beznejsom pripade po par rokoch nefunkcnosti ti moze blbnut kompresor ci expanzny ventil, treba pak menit dehydratator a to uz zbytocne navysuje opravu klimatizacie.
hmm, na to som ani nemyslel, tak to asi dám dokopy ešte toto leto aj keď to nebudem často využívať
R1100S ex E34 525tds calypsorot ex E39 540iA dunkelblau ex F31 330d estorilblau "A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
Je to tak lepsie, preto sa aj cez zimu aspon raz do mesiaca odporuca pustit klimatizaciu, aby olej, ktory je v chladive premazal casti kompresora, neviem sam presne ako ten kompresor vnutry funguje, ale ked je tam olej, tak musi nieco mazat. Aj ked ju nevyuzijes ale chces ju mat funkcnu, tak raz za mesiac pusti na 10min a vydrzi ti hodne dlho.
Skúšal už niekto prerobiť manuálnu (poloautomatickú) klimatizáciu na automatickú? Jedine čo viem že treba určite vymeniť celé kúrenie s klímou (to všetko čo je pod palubovkou) a panel klími. Neviem či to nieje zložitejšie, aby som sa do toho zbytočne nepúšťal, s tým že zistím že sa to nedá. Čo som pozeral tak to malo viacej káblov, ale bol to benziňák, a tie majú trochu inú klímu tak neviem...
skusil tusim gunnar z e34.de...ty mas rad elektriku na 100 pero.. kolko stekrov ide do riadiacky pre manual klimu? dva tusim...do IHKY idu 4 (dva z kazdej strany, das po 20 kablikov)...je potrebne podopajat hafo kablov..najlepsie prekladat cele zvazky z ineho auta...IHKA napr reguluje vstup vzduchu aj podla rychlosti vozidla , IHKA z e32 moze mate ine stekre na riadiacku ako e34 a pod...ved si to prestuduj, a nakoniec IHKA ma velku slabinu a to je SWORD ktory reguluje otacky ventilatora....novy stoji majetok...pouzity je loteria...sam mam doma tusim dva spatne, a dva dobre :jeden v aute a jeden v pivnici v zalohe... ovsem da sa to...
Elektriku nenávidím Klímu som chcel a nebol nikto čo by mi pomohol, tak som sa musel sám učiť. Šťastie že som nič neodfajčil. Aj keď dosť som o elektrike naučil a elektrike v e34 (predtým som ani netušil ako fungujú relátka, prečo majú toľko káblov a pod...) Podľa toho čo píšeš nebudem sa do toho radšej púšťať, táto klíma mi úplne stačí. To bol len taký nápad lebo som sa mohol k tej automatike dostať. Inak čo tá skratka IHKA?
Intergriertes Heizung und Klima Automatic ale tam sú už tuším servomotorčeky a nie klasické tiahla ako u bežnej klímy, tak to by bol väčší problém prerobiť
R1100S ex E34 525tds calypsorot ex E39 540iA dunkelblau ex F31 330d estorilblau "A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
Intergriertes Heizung und Klima Automatic ale tam sú už tuším servomotorčeky a nie klasické tiahla ako u bežnej klímy, tak to by bol väčší problém prerobiť
Na tým som ani nerozmýšľal to takto prerábať, ale prehodiť to cele a aj s riadiacou jednotkou lebo aj tá je asi úplne iná (teda určite ako písal fioro keď má o dva konektory viac)... Možno sa tie tiahla ani prerobiť nedajú. Inak tých servomotorčekov je tam fakt veľa, na klasickej manuálnej sú asi 4 a automatike aspoň 10.
Hoši, ja mám IHKA, kúrenie BEHR sú tam asi len 4 servomotorčeky, na riadiacej jednotke sú 4 štekre ako tu niekto písal. Ale panel klímy mám manuálny, je tým pádom možné že sa to dá prerobiť na automatickú klimu jednoduchšie?
S manualnej na automaticku neprerobis pretoze mas tam manualne tiahla kde prepinas skade ti ma fukat ! Musis vymenit cely box kurenia aj s RJ a panelom
E53 4.4i on E32 730iA on E32 740iA on E32 pickup on E34 540i on E34 525i on E34 525tdsA off
Ako mám 2 manuálne posuvníky ale jeden je elektronický, ten na nohy. A keď tak rozmýšľam tak by v podstate mohlo stačiť dorobiť 2 servomotorčeky na fúkanie hore a v strede a malo by to ísť s AUTO panelom. Ale to by trebalo asi aj inú RJ...