... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Štartovanie so spojkou alebo bez?

Štvrtok, 24. Júla 2008, 15:55

Najskor sorry ak to nepatri pod technicke okienko, ale myslim, ze tu to moze byt. Pocul som viacero nazorov o startovani auta. Jedný hovoria startovat bez spojky a druhy so spojkou (myslim stlacenu nohou). Ze pri startovani so spojkou trpia axialne loziska a zase pri startovani bez spojky trpi alternator. Nie som automechanik a toto je spanielska dedina pre man. Tak vase rady a skusenosti. Najma ludia, ktory sa tomu rozumeju, co je lepsie a nie kto ako startuje. Samozrejme sa jedna o manual (automat je bezpredmetny). Mam model E39. Dakujem
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Pežot

Štvrtok, 24. Júla 2008, 15:59

No neviem ako presne to myslíš ale štartovanie so spojkou má výhodu, že nemusí štartér roztáčať aj prevodovku a podobne, čo pri štartovaní bez spojky ... alebo skús naštartovať so zaradenou jednotkou :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:05

Auta s twin-mass zotrvakom (teda skoro vsetky bmw uz pekne dlho) sa maju startovat a vypinat bez vyslapnutej spojky, logicky v neutrali...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:05

startovat len so spojkou..... skus nastartovat v zime pri -20°C a nevyslapnut spojku.... apropo neviem o ake axialne loziska sa jedna ale podla toho by museli trpiet aj pri volnobehu a zoslapnutej spojke....
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:13

PEZOTOVI: presne tieto komentare mozete vynechat: Skus nastartovat so zaradenou jednotkou.

Halldriver: Presne toto som myslel. Konstruktivna kritika a dovod. Mne jedeń mechanik povedal, ze so spojkou sa startovali len skodovky. Vsetky, podotykam vsetky nove auta by sa mali startovat bez spojky v neutrali. A ktomuto nazoru sa aj ja priklanam

NITRO:-20 a bez spojky, neviem ako ty, ale ja nastartujem na prvykrat. uz 7 mesiacov startujem bez spojky a ziadny problem. Feldu som startoval so spojkuo, ale na tomto aute ako by to bolo jedno. Nespozoroval som rozdiel ked som si to skusil par krat po sebe aj aj.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:20

Volal som s mechanikom a povedal, ze jednoznacne so stlacenou spojkou. Aby malo auto co najmensi odpor pri startovani. Zbytocne sa namaha a toci sa potom aj hriadel. Takze asi bude lepsie so stlacenou spojkou.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5328
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:37

kolko ludi tolko nazorov...

pri zoslapnutej spojke sa akurat "nici" spojka tak ako ked ju bezne pouzivas...
pri pustenej spojke (nezoslapnutej) , zaradeny neutral, je to akurat s tym ze sa ti roztocia koliecka v prevodovke a to je asi tak vsetko. odpor prevodovky pre taky motor je totalne velke nic..

cize mas zajedno ci startujes tak ci onak...
ak mas zaradenu 1tku, tak stlac spojku a nastartuj, ak mas neutral tak nic mackat nemusis.

to je asi tak vsetko
 
Pežot

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:38

trunek napísal:
Volal som s mechanikom a povedal, ze jednoznacne so stlacenou spojkou. Aby malo auto co najmensi odpor pri startovani. Zbytocne sa namaha a toci sa potom aj hriadel. Takze asi bude lepsie so stlacenou spojkou.


Presne na to som myslel ... a s tou jednotkou som to myslel tak, že ja som sa pozabudol a otočil som kľúčik a ešte som nestlačil spojku, to bol zážirok (nikdy viac) :lol: :lol:

Ale bez spojky, nakoľko ti motor nemusí roztáčať prevodovku ako som písal :wink: :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:42

šoféroval som už aj auto (neviem čo to už bolo - dávno) a to bez stlačenej spojky proste naštartovať nechcelo... a ja štartujem so stlačenou, takmer vždy pre istotu.
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:45

Helldiver napísal:
Auta s twin-mass zotrvakom (teda skoro vsetky bmw uz pekne dlho) sa maju startovat a vypinat bez vyslapnutej spojky, logicky v neutrali...

... toto ma celkom zaujalo ... mozes to PLS drosku upresnit ... co to je 'twin-mass' a ako to funguje .. a preco by sa malo startovat s neutralom ? (nerypem, len ma to zaujima ... asi aj preto ze ja startujem so spojkou :) )
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:45

toto je podla mna akademicka debata..

hell: zdaleka nie vsetky modely maju twin-mass

dlhe roky jazdim a startujem so stlacenou spojkou, podvedome, aby som neskocil dopredu a ziadne auto este neodislo kvoli tomu na spojke alebo na skrini... vypinam v neutrali bez spojky... podla mna je to uplne jedno ci tak alebo tak
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Štvrtok, 24. Júla 2008, 16:57

dnes som soferoval chrysler stratus r.v. 98 a to auto bez stlacenej spojky nedovoli nastartovat. Mate neutral a spojka je v pokoji (nestlacena) tak auto nenastaruje. Otocite klucikom a nic. Ani necukne. Ked stlacite spojku tak nastartuje (dovoli nastartovat). Inac fakt. Iny uzivatel iny nazor.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:31

Twin mass zotrvak je taka vec, zotrvak je rozdeleny na dve casti spojene sustavou pruzin, trocha podobne ako odpruzena lamela spojky (auta s dvojhmotou mavaju spojkove kity s neodpruzenou lamelou a auta s obycajnym zotrvakom maju lamelu spravidla odpruzenu)... zevraj dvojhmote startovanie a vypinanie s vyslapnutou spojkou neprospieva...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:35

ja tak isto startujem so zatlacenou spojkou uz len koli tomu ze nemusi pretacat spojku... ale najskor je to sila zvyku :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:35

Helldiver napísal:
Twin mass zotrvak je taka vec, zotrvak je rozdeleny na dve casti spojene sustavou pruzin, trocha podobne ako odpruzena lamela spojky (auta s dvojhmotou mavaju spojkove kity s neodpruzenou lamelou a auta s obycajnym zotrvakom maju lamelu spravidla odpruzenu)... zevraj dvojhmote startovanie a vypinanie s vyslapnutou spojkou neprospieva...


vec nazoru
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných