... všetko o BMW ...
Moderátor: jkk
tke34vt napísal:Pani, stal som sa majitelom E81 116i (N43B16), 90kW, 6st. manual, 2009, pred par dnami. Auto ma 143 000km, servisnu knizku, po 1. majitelovi z KE (aj kupene v KE ako nove). Malo co jazdilo posledne 3 roky... Mam par otazok, s autom sa zatial zoznamujem...
1. Je NAOZAJ pravda, ze tieto benzinove verzie maju dozivotny palivovy filter??? Je to vobec mozne? Nikde som o tom nikdy nepocul a velmi tomu neverim, ked naftove motory maju svoje filtre. Ked som hladal na nete palivovy filter pre to auto tak som ho nikde ani nenasiel.
2. Ako je na tom rozvod motora? Je to retaz samozrejme, niekto tu pisal, ze starsie predfacelift take spolahlive neboli a ze dost blbli pri nabehu okolo 200 000km.
3. Ake sviecky mi odporucate do tohto motora? Nejaku zlatu strednu cestu, nic lacne, ani nie najdrahsie, kedze to nikde nie je zapisane kedy boli menene a byvaly majitel tiez nevedel, ale vsetko fakci ako ma.
Take zakladne otazky iba, chcem vymenit ostatne filtre, olej tam je cerstvo novy, ziadne investicie netreba. Vopred dakujem za odpovede :)
airbone napísal:
1. Myslim ze ten dozivotny "filter"je priamo sucastou cerpadla v nadrzi a ziadny iny tam potom neni. A tak isto sa domnievam ze to tak bude mat vacsina benzinovych bmw. Netrap sa s tym.
2. Nic moc, obcas to vraj zvykne preskocit, aleb rupnut.... Myslim ze som o tom pocul viackrat, kamos raz robil take auto kde z nicoho nic preskocil rozvod.
3. Stredna cesta nikdy neexistuje. Jednoducho tam hod sviecky ake tam maju ist. Ved to je naozaj minimalna polozka pri udrzbe auta, a menia sa len raz za 60tkm.
erik_1 napísal:Ahoj,
2.) Preventivne vymen napinak retaze za novy typ, predsa len ta retaz rada preskoci. Pokial to nerapota ako dieslovy motor tak mas este cas. Ja som to uz menil, zacalo to rapotat, menili sa aj vodiace listy.
Po koľkých km to rapotalo ako píšeš? Môj motor je tichucky za jazdy aj volnobehu bez problémov a cudnejsieho chodu a zvukov, hlukotu. Aj si to odniekiaľ objednaval všetko?
3.) http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... a-htu-bmw/
erik_1 napísal:Ahoj,
2.) Preventivne vymen napinak retaze za novy typ, predsa len ta retaz rada preskoci. Pokial to nerapota ako dieslovy motor tak mas este cas. Ja som to uz menil, zacalo to rapotat, menili sa aj vodiace listy.
3.) http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... a-htu-bmw/
erik_1 napísal:Menilo sa to priamo u BMW dealera,cize som nic neobjednaval, robili to oni. Auto malo 50 000km ked sa to robilo.
Tu by som nepozeral na kilomentre auta, ten napinak presiel nejakou upravou kde ostranili nedostatky toho co mas od vyroby v aute, preto ta retaz zvykla preskocit aj pri zjavne bezporuchovej prevadzke.
marossek napísal:Preskočenie rozvodovej reťaze postihlo aj mňa na bmw e87 2005 116i pri cca 90 000km. Motor išiel ako hodinky, tichučko bez žiadnych pazvukov a zrazu jedného dňa po štarte mi začal motor skákať, akoby chcel vyskočiť. Nastal odťah do BMW kde to opravili za cca 200eur. Namontovali napinak reťaze a ešte niečo ponastavovali. Momentálne mám 170 000km.