... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Nedeľa, 13. Marca 2016, 15:02

Este dodam pre sikovneho jurkyho:
-na viecku nic napisane nie je
- hadice su vsetky makke
- termostat otvara/zatvara

Sikovnikov, ktori by hned doradu menili vsetko, co sa sa na 5 metrov priblizilo k chladiacemu systemu som uz videl. A rady takych nie su velmi platne. Pod radou si predstavujem pomenovanie problemu a aj zdovodnenie, preco by to tak malo byt. Radou nie je vymena vsetkych komponentov.

PS: fyziku na zakladnej skole som ovladal na urovni vitaza celoslovenskej olympiady.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Nedeľa, 13. Marca 2016, 16:00

kup si okuliare, bud je tam 2.0 bar alebo 200 napisane ](*,)
a zamysli sa sam nad sebou, co tu za nezmysli pises, ja som ti poradil a poradil dobre ](*,)
ziadna voda ci uz cista ci zmiesana s nemrzkou nevrie v uzavretom okruhu pri 100 stupnoch a nechapem ako si prisiel na to ze voda je oddelena od nemrzky preto vrie a sa odparuje iba voda, pritom nemrzka ostava, ty si kamarat dobry magor, sa daj vyšetriť ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Nedeľa, 13. Marca 2016, 16:13

Ved o tom vravim, keby si si precital poriadne prvy prispevok, by si vedel. Odvtedy ako sa tento problem objavil som dolial >20 litrov destilky, cize by to muselo byt uz riadne riedene. Teplota tuhnutia je vsak stale rovnaka.

A to je posledna reakcia na tvoje "odborne" prispevky.
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Utorok, 15. Marca 2016, 13:10

acid napísal:
Presne ako spominate, nedavalo mi zmysel, ze ta voda vrie. Presne kvoli tomu, ze ta zmes ma vyssiu teplotu varu (a navyse je tam zrejme aj vyssi tlak v okruhu). Ked si toto spojim s tym, ze, ako som tiez spominal, mi mizne z tej zmesi iba voda, z toho mi teraz logicky vychadza, ze ta zmes nie je zmiesana a preto:
- voda je oddelena od nemrzky v expanznej nadobe
- voda vrie
- voda uteka cez viecko
Z toho mi vychadza, ze bude asi naozaj problem vo vodnej pumpe. Ta zmes mi v okruhu v podstate stoji a pohybuje sa iba minimalne samovolne kvoli teplotnym rozdielom pripadne kusok s pomocnou vodnou pumpou. A zostava ta zmes nezmiesana.

Pozriem vodnu pumpu. Co si o tom myslite?


Najskor odporucam pozriet princip frakcnej destilacie. Tolko k pochopeniu zmiesavania kvapalin. Ako fyzikalne vzdelany by som sa hanbil napisat "ta zmes nie je zmiesana".
A potom k veci:
- zmes ti v okruhu nemoze stat, ved tepelny vykon je niekolko kW, to by si ju vyvaril okamzite.
- tlakovanie v okruhu mas dobre, inak by si videl odstrelene viko alebo parny kudol po kratkej jazde, na expanzke je pretlakova poistka ktora upusta prebytocny tlak, dajme tomu nad tie 2 atm.
- problem moze byt teoreticky v zlej tepelnej kapacite zmesi (etylenglykol ma cca polovicku tepelnej kapacity vody) ale ked si uz tolko nalieval vody, asi si to zriedil dostatocne. Kazdopadne ja by som sa nebal vypustit kompletne cely okruh a znova ho zavodnit, stoji to par E.
- vodna pumpa mi vychadza ako logicka pricina zlej cirkulacie a nasledneho prehrievania motora, takze by som sa urcite najskor zameral na nu. kedze voda sa aj pri zvysenom tlaku vari skor ako etylenglykol, je jasne ze pretlakovym ventilom ti uteka voda, nie etylenglykol. pricinou varu je vysoka teplota na bloku motora, bud sposobena nejakou prekazkou obehu alebo slabym obehom (napriklad polamana lopatka vodnej pumpy).
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Utorok, 22. Marca 2016, 16:46

Ahoj, dakujem za odpoved.
Uznavam, ze som to mohol napisat nejako elegantnejsie. Snazil som sa to nejak opisat, aby to bolo predstavitelne. Frakcna destilacia - vieme ako sa pali chlast :)

Ako vravis, zmiesane to bude dobre. Neskor som si aj uvedomil, ze ked som bral vzorku na test teploty tuhnutia, tiez som ju bral len z expanznej nadobky. A hodnoty mala dobre.

Chystam sa na vymenu spojky a vymenim teda aj vodnu pumpu, co zatial vyzera ako pricina problemu. Matie ma tam vsak to, ze teplota kvapaliny nikdy nestupla nad 97°C. Kde potom nastava to prehriatie? Niekde dalej od teplomera? Alebo ako si to vysvetlujes?
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Streda, 23. Marca 2016, 09:19

acid napísal:
Ahoj, dakujem za odpoved.
Uznavam, ze som to mohol napisat nejako elegantnejsie. Snazil som sa to nejak opisat, aby to bolo predstavitelne. Frakcna destilacia - vieme ako sa pali chlast :)

Ako vravis, zmiesane to bude dobre. Neskor som si aj uvedomil, ze ked som bral vzorku na test teploty tuhnutia, tiez som ju bral len z expanznej nadobky. A hodnoty mala dobre.

Chystam sa na vymenu spojky a vymenim teda aj vodnu pumpu, co zatial vyzera ako pricina problemu. Matie ma tam vsak to, ze teplota kvapaliny nikdy nestupla nad 97°C. Kde potom nastava to prehriatie? Niekde dalej od teplomera? Alebo ako si to vysvetlujes?


Ja som teoretik, auta nerozoberam, takze neviem presne kde je umiestnene cidlo teplomera (a som lenivy teraz si to pozriet :)) ale samozrejme najvyssia teplota je v miestach bloku motora, v kanalikoch, kde je tepelny tok najvacsi. Samozrejme voda sa odparuje aj pri menej ako 100 C, teda moze aj pri 97, dolezite je, ze bubliny pary co sa spravia v motore, sa ochladia a skondenzuju naspat v chladici, teda tepelny vykon je odvadzany. zasa spat k fyzike, ked mas vodu na 100 C, tak ju nikdy neohrejes na viac, vsetko teplo pojde na vyvarenie vody, nie na jej zahriatie (identicky nemozes mat lad s 5 C), samozrejme pri tlaku je to mierne posunute ale fazovy diagram vody si lahko najdes, to nie je podstatne. Teda to, ze ti teplomer neukazuje viac ako 97C moze byt sposobene tym ze je v mieste, kde je teplota zmesi naozaj 97, ale zrejme slabym odvodom tepla z motora na chladic ti teplo zostava v systeme a tlakuje paru v expanzke. Dovodom moze byt aj taka banalita ako chladic zasrany od much, zaneseny vstup zmesi do chladica, ulomena lopatka co sa vzpriecila a blokuje prietok, alebo olamana vodna pumpa.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Štvrtok, 23. Júna 2016, 22:11

Ahojte, UPDATE.

Chladiacu zmes som vymenil spolu s vodnou pumpou (ta stara vyzerala stale v pohode). Voda sa straca dalej :) Stale to jemne kvapka z toho isteho miesta z nadrzky, kde je ten odtok. 
Zvlastne bolo azda iba to, ze pri plneni som naplnil asi iba okolo 8-8.5l zmesi. V papieroch sa mi zda, sa uvadza objem zmesi az 10.8l. Netusim, ci mam zly udaj, alebo je tam niekde prekazka a nevytieklo vsetko. Povolit som povolil aj ventil na chladici, aj skrutku na bloku motora.

Akosi som na konci s moznostami, v com by mohol byt problem.
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: E60 530i - mizne voda z chladiacej zmesi

Štvrtok, 23. Júna 2016, 23:15

Před hodně roky zpět jsem zažil podobný příběh u Opel Vectra, kdy množství chladící kapaliny klesalo a koncetrace nemrzky lehce stoupala. Bylo to chybnou funkcí přepouštěcího (parovdušného) ventilu ve víčku expanzní nádobky, těsnění okolo víčka bylo v pořádku. Tím, že se téměř nevytvořil přetlak, nemrzka (tenkrát Fridex) vařil už při teplotě okolo 85-90 stupňů, voda se jako pára dostala přes ten parovzdušný ventil ven, nemrzka zůstávala. Asi jako když vaříš mošt, voda se odpaří, sirup zůstává. Takže totéž, jako popisuje TT-Simik. Než koupíš drahé originální víčko, nech si v servise otestovat těsnost chladícího systému tímto přístrojem http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/chladsys.htm . Ona by totiž mohla být malá prasklinka na vrchu expanzní nádobky, která tu páru propustí a zase se uzavře a Ty si ničeho nevšimneš. Když zkusíš (opatrně !! s hadrem v ruce) povolit víčko expanzky u právě zastaveného motoru, uniká přetlak, nebo ne?
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných