... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Jethro922
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 3.6.2013
Auto: BMW 535i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

IHKA - stále kuri

Sobota, 26. Septembra 2015, 10:47

už sa toho popísalo o tejto klime dosť, študoval som aj navod e34.skoda-katalog.eu...

auto bolo burané na predok, menili sa diely čelo naraznik, kapota,...

auto mi na BC ukazuje hodnotu A-Temp (-37,5) stupna C

kompresor je na mieste, zapojeny, ale neviem či je tam chladivo, pretože ked zvolím symbol vločky tak sa zopne pomocny ventilator z predu na chladičoch, ale spojku kompresora nezopne

ked stlačím odhmlievanie okna, ventilator sa spusti na plne, zapne sa vyhrev zadneho okna, ostatne zhasne - OK

ked zvolim Auto - kuri z ofukov bočnych okien, MALO by ale chladiť cez stredné fukare, ked mam kolečko teploty na 16 teda MIN, a malo by kuriť na čelné sklo,

včera lialo ako z krhly, a piču som videl, čelné sa mi zahmlievalo, a pritom som v aute mohol opekať špekačky, stale mi išiel teplý alebo vlažný vzduch cez stredné fukare

chcel som sa opýtať nasledovné:
1. má vplyv na kurenie/klimu to , že mi teplomer kazuje A-Temp (-37,5*C) ? prípadne kde je toto čidlo

2. ked nie je chladivo v okruhu, spustí klimakompresor? alebo ako to vyskusam

vdaka za odpovede, ked bude treba viem odfotit, nahrat, doložiť dôkazy...

EDIT:

prečítal som dostupné stranky, a niekde som našiel, že po vypnuti motora, zostavaju klapky miešania vzduchu (?) ovtorene nejake 3 minuty, aby sa zabranilo zahmleniu čelneho skla, alebo nejaka ina inteligentna funkcia, ked zostanem v aute po vypnuti motora, po chvili je počuť že auto tieto klapky zatvara, podla zvuku som dedukoval, že sa oaj fyzicky zatovra asi, lebo servomotorček ide, ide a potom sa zmeni top vrčania a stihne, postupne je počuť z palubovky taketo zvuky, po jednom, vždy z ineho miesta to počuť, takže vačšina (dufam) servomotorkov by mala fungovať

dá sa to niekde vyčítať napr. napichnutým na diag, alebo vyblikanim alebo jako ....
M30B35
 
klapka
Príspevky: 176
Registrovaný: 8.11.2014
Auto: e92 + cuker e34 :D
Kraj: Banskobystrický

Re: IHKA - stále kuri

Nedeľa, 27. Septembra 2015, 17:30

-37 poskodeny alebo ti chyba cidlo vonkajsej teploty ... treba kupit vymenit pripadne sa to da aj suciastkov termistor 118-009 napr..
klima kompresor nemam overene ale vraj ked je prazdna tak sa nezopne ...

to ze ti stale kuri skus ci ti funguje vodny ventil ci nieje stale otvoreny (zaseknuty)
 
Užívateľov profilový obrázok
Dessirer
Príspevky: 405
Registrovaný: 28.1.2010
Kraj: Bratislavský

Re: IHKA - stále kuri

Pondelok, 28. Septembra 2015, 07:22

Kompresor sa ti nezopne ak klima nieje naplnena (vetraky na chladici sa zopnu), je tam na to bezpecnostny ventil pod nadobkou ostrekovacov. Spojku na kompresore mozes vyskusat tak, ze kompresor pripojis jednym kablikom na priamo z baterky tj +12V (resp 14V) - na kompresore je iba jeden kablik tak prisrubovany to je ten do ktoreho ma ist napatie.

To ze ti kuri stale ma na svedomi iba zly vodny ventil. Skus ho vybrat rozobrat (asi ho uz neposkladas ak je zvnutra rozdrbany).

Ak si z BA mozme sa dohodnut a ja ti to kuknem v servise, vyskusame aj test tesnosti klimy atd ;)

Caf
 
Jethro922
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 3.6.2013
Auto: BMW 535i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: IHKA - stále kuri

Pondelok, 28. Septembra 2015, 15:22

Myslím, že tie vodné ventily sú dva, ale neviem kde presne sa nachádzajú.

Hej, tu spojku na klimaci vyskúšam, btw nemám nadobku ostrekovačov, nemá niekto vystavacnu aj s motorcekom?

Nie som z Ba, není problém zabehnúť, vo štvrtok mam cestu, ale dovtedy musím dotiahnuť detaily

Ako napr. Olej :
Studený štart tlak tesne pod 4 bary, keď sa zohreje tak okolo 0,8 - 1 bar. Ale ked mu dám trochu tlaky, tak klesne pod 0,8. A začne na volnobehu preblikovat mazanie. Neviem super presnú hodnotu, lebo tlakomer je po 2 bary ciachovany.
Olej presne medzi ryskami.
Čítal som problémy s reguláciou tlaku oleja v domci filtra.
Ale chcem začať s najjednoduchším, výmenou oleja.

Lenže dilema: aký olej do m30b35???
Preferujem castrol, ale som otvorený vašim skúsenostiam.

Vďaka
M30B35
 
klapka
Príspevky: 176
Registrovaný: 8.11.2014
Auto: e92 + cuker e34 :D
Kraj: Banskobystrický

Re: IHKA - stále kuri

Pondelok, 28. Septembra 2015, 15:50

su ako dva ale je to jeden diel v jednom ...

ale je tu na strane vodica hned vedla positkovej skrini .. vid foto
niekedy je na nom aj plastova krytka .. inac aj lahko sa da otestovat kvazi: popros kamosa nech kruti lavym kolieskom na polohy min. max a mal by cvakat ...
Obrázok
 
Jethro922
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 3.6.2013
Auto: BMW 535i
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: IHKA - stále kuri

Utorok, 29. Septembra 2015, 12:51

ok, vyskušam tieto veci,

čo ten olej, nikde sa neviem dopatrat čo tam má isť podla vyrobcu, na nete sa tiež nazory líšia
M30B35
 
goso
Príspevky: 89
Registrovaný: 19.11.2014
Kraj: Košický

Re: IHKA - stále kuri

Štvrtok, 10. Marca 2016, 12:02

co si tam dal nakoniec?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní