... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

328i chip, druhy pokus :)

Pondelok, 30. Novembra 2015, 07:27

Tak pani,
po nedavnom faile v Profituningu (bmw3/chip-328i-od-profituningu-t104151.html) som si nedal pokoj a skusil to druhy krat. Tentokrat som neriskoval (teda, riskoval, ale o tom neskor...) a nechal to na odbornikov z Belgickeho BR-Performance.

Tu je ten zadrhel - riadiacu jednotku som musel poslat do Belgicka, tak si viete predstavit, aky tazky tyzden to bol.. Inak ono sa to ani nevybera uplne idealne, ked to clovek robi prvy krat a je 5 dni po operacii ako som bol ja :)

Chlapci z BR-Performance boli velmi ochotni, perfektna komunikacia a ochota. A co je najlepsie - sam som si povedal, ako to chcem upravit.
Ako jedini, o ktorych viem, vedia upravovat mapy v kazdom rezime individualne!
ECO Pro som nechal na povodnom nastaveni, Sport/Sport+ na plny vykon a Comfort nieco medzi.
Jednotka mi prisla domov za 1 den (UPS zjavne funguje lepsie ako DPD, ktore som pouzil ja...), nainstaloval som to, zmazal jednu zapisanu chybu (lebo som omylom nastartoval auto bez riadiacej jednotky, ked som zistoval stav kilometrov) a nastartoval..
A.. parada.. funguje to skvele. Auto je uplne pokojne, ziadne sustanie turba, tlaky plnenia su podla OBD v poriadku (ziadnych 22psi ako robil profituning). Pri prepinani modov nic negativne necitit, len auto sa po chvili stane zivsie...

Robil som samozrejme aj merania zrychlenia 0-100 vo vsetkych rezimoch a tu su vysledky (vsetko merane pri 2 osobach v aute, merane na realnych 100km/h akcelerometrom, odchylka do 0.1s):

1) Sport+, launch control: 5.49s
2) Comfort, brzda+plyn: 6.07s
3) Eco pro, brzda+plyn: 6.56s

Povodne hodnoty boli asi 6.3-6.4s pri 2 ludoch a Sport+ s launch controlom.
Rozdiely su teda vyrazne - a hlavne, auto je zivsie pri dialnicnych rychlostiach.
Celkovo som velmi spokojny a mozem BR-Performance len odporucat. Inak upravuju aj 114i/16i, pri stage 1 na 220hp! Tie 1.6tky od PSA su brutalne podladene a bezpecne uz vyse 2 rokov takto jazdi po svete kopa aut.

Este jedna drobnost - BRP riesi aj sportovy displej, ktory neukazuje po uprave nezmyselne hodnoty :) Cize ani servis nemoze zistit, ze bola riadiaca jednotka upravena - zmena sa deje cez bootloader a pocitadlo zapisov do flash sa tym padom neinkrementuje.

Ked si najdem cas, skocim s autom na meranie, sam som zvedavy, ake cisla tam budu... namerane parametre su o trosicka lepsie ako pri chipe z Profituningu, kde som mal podla brzdy 289 koni a 440Nm.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Pondelok, 30. Novembra 2015, 07:34

ved jasne, ze profituning su ojebavaci, malo muziky za kopec penazi, tie ich predrazene cipovania su stejne ako robia garazmajstri barkde po stodolach a na brzde ta ojebu tak aby si videl to co chcu :mrgreen:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Pondelok, 30. Novembra 2015, 07:37

jurkyLE napísal:
ved jasne, ze profituning su ojebavaci, malo muziky za kopec penazi, tie ich predrazene cipovania su stejne ako robia garazmajstri barkde po stodolach a na brzde ta ojebu tak aby si videl to co chcu :mrgreen:

tak zase auto bolo rychlejsie, o tom niet pochyb... nechcem uz temu Profituningu velmi riesit, jednali so mnou slusne a nakoniec mi to vratili naspat a platil som len za meranie....
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Piatok, 18. Decembra 2015, 09:47

Ja som bol relativne spokojny s upravou od profituning (ovsem za cenu ktoru mi spravili) s tym co mi prinieslo realne jazdenie (graf neratam). Samozrejme ze vyhonit 116ku Dcko z 115k na 190k a milionNM a ocakavat ze budem jazdit za 3 litre podlahu a motor vydrzi 10 krat okolo zemegule je scestne. Ale hejterklub by nebol hejterklub :). Za cenu ktoru som zaplatil som ani neocakaval, ze mi to budu ladit na brzde tyzden a dostanu z toho aj toho posledneho skapateho kona, bolo jasne ze tam supnu standardnu mapu/mapy ktoru maju pripravenu. Nábeh krutaku by ma sklamal a tiez by som to asi vratil do povodneho stavu, aj realne citis nejaku zmenu pri plazeni sa pod 2tis. otacok? :).

BR performance som na fejsbruku obcas presiel a posledoval grafy a co dokazu z niektorych aut vymackat je tiez zaujimave az strasidelne :)..
Cenovo ta to kolko vyslo pre predstavu?
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Piatok, 18. Decembra 2015, 10:23

ja nemam nic proti pProfituningu, ale to sycanie sania bolo na mna fakt moc... BR performance uprava je v tomto smere uplne inde.. som pisal s tipkom od nich a vraj plniaci tlak nechavaju na povodnej hodnote,
cize by to malo byt safe.

Uprava stoji +- 670 Euro s DPH, ja som si to nechal spravit bez DPH na firmu (555 eciek). Ale ten shipping mali riadne drahy, chudaci to platili zo svojho, 190 eciek Fedexu je fakt moc.. + 50 eciek DPD som platil zasa ja na odoslanie
(ale cestovalo to do Bruselu asi 5 dni s vikendom)

Urcite tam necham upravit aj jednotku mojej snubenice - mozno buduci rok. Dam to na 220k v sport mode a nieco medzi v Comfort mode, tak, ako to mam aj na trojke..
Som s upravou maximalne spokojny...

Minuly tyzden som dal na D1tke 428i xDrive... do 200vky nemal absolutne sancu, nad 200 to bolo vyrovnane (papierovo ma 4rka o 0.3 lepsie zrychlenie pri tom istom motore.. vaha + aerodynamika... predpokladam, ze tam mal tiez automat)
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Piatok, 18. Decembra 2015, 12:31

kompre napísal:
...Ale hejterklub by nebol hejterklub :).


Pardon, ale tu ziadny clen "Hejterklubu" zatial nereagoval!! :)
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Piatok, 18. Decembra 2015, 16:11

noo pff do toho klubu patria uz vsetci clenovia :)
 
gabikh
Príspevky: 807
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: 535d e60, F07 530xd
Kraj: Prešovský
Bydlisko: SABINOV

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Utorok, 26. Januára 2016, 09:52

btw len margo toho cipu, pises ze plniaci tlak ostal seriovy. niesom sice odbornik, ale pride mi to ako blbost kedze preplnovany benzin sa da cipovat hlavne koli tomu turbu ... na palive toho moc nedostanes ...
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Utorok, 26. Januára 2016, 10:32

gabikh napísal:
btw len margo toho cipu, pises ze plniaci tlak ostal seriovy. niesom sice odbornik, ale pride mi to ako blbost kedze preplnovany benzin sa da cipovat hlavne koli tomu turbu ... na palive toho moc nedostanes ...

ono je sice fajn, ze sa ti to nezda, ale chvalabohu (zial? ) je to tak. kontroloval som to cez obd pod zatazou.. neboli tam ziadne nezmyselne hodnoty tlaku ako pri profituningu.
je tam uplne zmenena turboregulacia, co je komplexna zmena viacerych parametrov v ECU, nie len plniaceho tlaku turba - je zmenene casovanie vstrekovacov, mnozstvo paliva, zapalovanie a tym sa meni hlavne priebeh krutiaceho momentu, nie len jeho maximalna hodnota. brp dokonca zmodifikuje tabulky na preratanie krutiaceho momentu a vykonu, ktore ukazuje iDrive - cize nevidim tam nezmyselne cisla, ale hodnoty, ktore vyzeraju podobne, ako tie povodne, takze ani servis nevidi, ze sa robila uprava.
(nejde to zistit inak, ako kompletnym vycitanim dat z ECU a porovnanim kontrolnych suctov.. a to nejde spravit cez OBD).
A hlavne mam rozne nastavenia pre rozne rezimy auta a funguje to uplne genialne.

Inak odporucam zaujimavy text na
http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... glisch.pdf

kde vidiet porovnanie roznych power boxov... zaujimave je, ze podobne vysledky sa dosahuju s uplne rozdielnymi plniacimi tlakmi turba (od 1.4 az do 1.7 psi pri roznych typoch).
to, co mi robilo auto pri chipe od Profituningu (viz. videa hore), je uz chvalabohu minulost.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
gabikh
Príspevky: 807
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: 535d e60, F07 530xd
Kraj: Prešovský
Bydlisko: SABINOV

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Utorok, 26. Januára 2016, 11:21

co sa tyka inych "map" v jednotlivych jazdnych rezimoch, je to super vec bez debaty

a k tomu odkazu co si mi dal, tak rozne mapy, rozne vykony ktore nasledne merali na ceste zrychlenim, prikladam tabulku a poznamku kde som vybral konkretne dva udaje. auto s nameranym vykonom 315ps a 288ps, slabsie auto cely cas dosahuje horsie casy a ptom zrazu bum 180-200 ma nerealne lepsi cas oproti silnejsiemu autu co znamena 0-180 vedie 315ps auto s casom 15,9s (288ps ma 17,3s) a zrazu v tom momente 315ps auto zakape a ide horsie ako seria a to 288ps zrazu chyti druhy dych a zo 180-200 zrychli este o sekundu rychlejsie ako zrychlilo zo 160-180 (nerealne) cize vybral som dva modely a dva udaje obe su blbosti, a takych nezmyslov by sa tma naslo urcite viac takze doverihodnost tohot clanku premna nic moc...
 
gabikh
Príspevky: 807
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: 535d e60, F07 530xd
Kraj: Prešovský
Bydlisko: SABINOV

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Utorok, 26. Januára 2016, 11:24

foto
Prílohy
Bez názvu.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 630
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Utorok, 26. Januára 2016, 12:05

a co je na tom akoze cudne? nie je vobec dolezite, aky je maximalny krutiak alebo vykon, ale aky je jeho priebeh pri roznych otackach..
cize kludne moze byt "slabsie" auto na urcitych rychlostiach skor ako "silnejsie" auto, ked ma v danych otackach lepsi priebeh krutiaceho momentu.
Moze byt, ze uprava od AC Schnitzeru ma maximum pri nizsich otackach ako tie ine a proste uz hore motor nevladal.

to je presne pripad napr. BMW i3, ktore da na pri merani 0-60 95% aut, co vlastnia ludia na tomto fore kvoli paradnemu krutiacemu momentu elektromotora od nulovych otacok, ale potom ho spalovacie motory dobehnu a predbehnu.

ten test je fajn napisany, treba si to precitat cele. niekde bola aj verzia s grafmi z brzdy, ale neviem teraz vygooglit inu, ako tuto orezanu.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
phelps
Príspevky: 38
Registrovaný: 24.9.2014
Kraj: Trnavský

Re: 328i chip, druhy pokus :)

Piatok, 12. Februára 2016, 09:56

lenže toto málokomu dôjde

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných