... všetko o BMW ...

Moderátor: jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

118d turbo

Utorok, 1. Decembra 2015, 08:47

Auto som kupil v lete, ako moj prvy diesel. hned som si vsimol ze ked v neutrali vytocim motor, po pusteni plynu pocut z oblasti turba zvuk podobny BOV ventilom na turbo benzinoch.
Niekde som cital ze aktuator turba na mojom voze elektronicky nie podtlakovy je zle nastaveny. Auto sa mi zdalo pod 2000 ot.min trochu lenive ale namal som to s cim porovnat. Nad 2000ot.min, bolo citit turbo kopanec ale sa mi zdalo ze kratko.
So maticou a klobúkom na aktuatore turba som skusal par zavitov povolit. Zvuk odfukovania zmizol a auto malo o 100 percent plynulejsi nastup vykonu, necitit turbo dieru ale nedosahuje pocitovo taku akceleraciu ako predtým. Je to az akokeby tam turbo nebolo, samozrejme ze obrazne ale porovnatelne s beznym atmosferickym motorom.
Par mesiacov som tak jazdil a vcera som sa zas zacal s tym zaoberat. A trochu som ten klobucik opat pritiahol. Bavime sa o rozsahu 1 otacky metrického zavitu, cize naozaj male zmeny. Pritiahnut viac znamena ze auto ani v neutrali nevie nabrat otacky, cize ideal je niekde v rozmedzi dvoch zavitov podla mna.
Auto ide lepsie opat, ale neviem ci je to zdrave pre turbo atd. Opat tiez zvuk odfuknutia v linku dole je ten zvuk.
Stretol sa s tym uz niekto na motore M47? Totalne seriovy voz s motorom M47 ma tiez podobný zvuk od turba? DIk za kazdy nazor.

https://www.youtube.com/watch?v=lbQgRxzWYto
Naposledy upravil/-a MQP v Štvrtok, 7. Januára 2016, 07:15, upravené celkom 1 krát.
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
FreeMaroStyle
Príspevky: 379
Registrovaný: 9.6.2011
Auto: BMW 118d M-packet
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: P.Bečva

Re: 118d turbo

Pondelok, 4. Januára 2016, 14:59

Ne, takový zvuk sériové auto v pořádku nemá.
exVw Corrado 1.8i G6o
exVw Golf IV 1.9TDi PD
BMW 118d M-Paket
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

Re: 118d turbo

Štvrtok, 7. Januára 2016, 07:23

FreeMaroStyle napísal:
Ne, takový zvuk sériové auto v pořádku nemá.


Update: po výmene termostatov sa auto dostáva do normálnych prevádzkových teplot a ten zvuk potom zmizne.
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

Re: 118d turbo

Utorok, 19. Januára 2016, 10:12

FreeMaroStyle napísal:
Ne, takový zvuk sériové auto v pořádku nemá.


Po nejakom internetovom prieskume som zistil, ze ten zvuk sposobuje kompresorova cast turba. U môjho auta aj iných bmw s DPF filtrom je na sacom potrubi hned pred EGR ventilom skrtiaca klapka ako u benzinovych motorov.
ked je motor studeny je privreta resp zatvara pri preradeni po pusteni plynu, stlaceny vzduch od turba co plni motor potom nanu narazi a vracia sa spat na lopatky turba a pocut zvuk tatatatatata:), tzv turbo flutter, turbo surge. z toho dovodu sa pouzivaju u turbo benzinov BOV ventily.
Kedze som variabilitou turba nastavil vacsi plniaci tlak :-" , nemam to dokazane meranim ale coskoro zmeram. Je pocut tie spatne razy na turbo viac.

diel cislo 12 - throttle
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3827

Takze aj dizle mozu mat skrtiacu klapku, pre tých co nevedeli ako ja.

Otazka: nevie niekto hodnotu plniaceho tlaku na motor m47?
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 118d turbo

Utorok, 19. Januára 2016, 10:33

na videu je motor bez skrtiacej klapky
toto urcite nie je normalny zvuk ani so skrtiacou klapkou ani ked mas neviem ako chipnute auto :)

pytas sa na maximalny plniaci tlak?
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

Re: 118d turbo

Utorok, 19. Januára 2016, 10:40

PeqpeK napísal:
na videu je motor bez skrtiacej klapky
toto urcite nie je normalny zvuk ani so skrtiacou klapkou ani ked mas neviem ako chipnute auto :)

pytas sa na maximalny plniaci tlak?


to video nieje moje auto, ale nevsimol som si ze nema musim pozriet.
neviem nic o mojom aute, ziadna historia nic, bolo za celkom dobru cenu tak som sa nestazoval.
Mozno je chipnute neviem, boli nanom stopy po nejakých tunerskych pasoch na kapote a pod. mozno ho mal niekto kto sa zaoberal aj vykonom :)

maximalny plniaci tlak by mal byt regulovany elektronicky, ten viem ze som reguláciou geometrie nepresiahol asi by ma hodilo do núdzového rezimu. ale ano zaujimala by ma hodnota max tlaku.
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 118d turbo

Utorok, 19. Januára 2016, 10:43

tak to ti neviem presne povedat ale tusim medzi 2,2 az 2,5 baru
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

Re: 118d turbo

Utorok, 19. Januára 2016, 10:49

PeqpeK napísal:
tak to ti neviem presne povedat ale tusim medzi 2,2 az 2,5 baru


Objednal som obd blutooth adapter na nejake parametre v reálnom case, nechce sa mi tam montovat budik na turbo.
tak napisem potom ze kolko tlaci. Podla mna ide jak jebnute na 120 koni. :)
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
MQP
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 25.3.2014
Auto: Sydney blau 118D
Kraj: Košický

Re: 118d turbo

Pondelok, 8. Februára 2016, 09:36

Cez aplikaciu torque pro, ukazuje tlak turba max. od 1,2 Bar do 1,6 bar. Maximalne hodnoty niesu rovnake kazdy den.
Prve meranie 1.4 bar
o dva dni druhe meranie 1.6 bar
na dalsi den len 1.2 bar.

merane na 3. a 4. prevodovom stupni. tocil som do 4500 otacok.

auto ma DPF, zrejme to suvisi so zanesenim filtra, a protitlakom na turbo. alebo neviem, su podla vas merania cez Bluetooth presne?







MQP napísal:

Objednal som obd blutooth adapter na nejake parametre v reálnom case, nechce sa mi tam montovat budik na turbo.
tak napisem potom ze kolko tlaci. Podla mna ide jak jebnute na 120 koni. :)
----------------------------
EX-2015 KTM DUKE 390
EX-1999 BMW Z3 COUPE
EX-1992 SUZUKI GSF 250 Slingshot /JDM/
EX-1992 Nissan 100 NX
EX-1989 Renault 5 GTE
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 118d turbo

Pondelok, 8. Februára 2016, 21:18

ten tlak je ale atmosfera+to co tebe pise, takze podla mna to sedi na tych 2,2 az 2,5 ako som spominal

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných